Hejsa,
Jeg kunne godt tænke mig hjælp/input/gode råd til at finde en springsadel.
Jeg ved absolut intet om springsadler, men min dressurhest har vist sig at være temlig god til at springe,
så jeg er nok nødt til at investere i en springsadel. 
Jeg har talt lidt med min sadelmager om det, men hun har mest indenfor dressur sadler, hun har lovet at sige til hvis hun får noget ind der kunne fungere til os. Jeg vil dog gerne selv igang med at kigge efter en springsadel også.
Da jeg er en "dressur trunte" og det er sadel nummer 2, så forestiller jeg mig, at det skal være en brugt sadel til ikke alt for mange penge. Min hest har en meget kort/lige ryg og han er lidt bred (fit 3,5-4 i Windsor), så umiddelbart skal det være noget med en forholdsvis lige bum og flade puder for at det ligger godt på ham.
Jeg tror jeg har brug for meget støtte, især til knæene, dog ikke så meget, at jeg bliver helt "låst fast". Jeg vil også tro, at det skal være et forholdsvist dybt sæde, ved godt det ikke kan blive specielt dybt når hesten har en lige ryg.
Jeg har temlig korte ben, men en 17" bagdel.
Hvis nogen har forslag til hvad jeg skal lede efter og prøve, så hører jeg meget gerne fra jer!
Jeg kender en del mærker, som ikke duer i dressur modellerne, men jeg ved ikke om det betyder, at de samme mærker ikke ville fungere i spring modellerne?
På forhånd tak for hjælpen.