Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

dækkenvask - vaskemiddel???
Forfatter: 
Dato:  04-11-2010 16:29

jeg har netop købt en vaskemaskine så jeg kan vaske mine dækkener selv, nu er spørgsmålet bare hvad skal jeg vaske dem i?

de skal jo gerne fortsat være vandtætte og åndbare....

hvad bruger du og hvad koster det og hvor jkøber du det?

hilsen kristina

MB Karatt tilbyder bedækning

www.helleruphus-hesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ariel :-)
Forfatter: 
Dato:  04-11-2010 23:34

Jeg bruger altid alm. flydende vaskemiddel til mine dækkener. Til gengæld imprægnerer jeg dem så, når de er blevet tørre.

Det der Bucas vask eller andre vaskemidler, der skal forestille at være vandafskyende, de vasker simpelthen ikke rent, efter min mening.

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd

Vaskemiddel til dækner
Forfatter: 
Dato:  05-11-2010 09:43

Her i huset bruges der Neutral Vaskemiddel når dækner og underlag til hyppen skal vaskes.

Mine dækner er stadige lige åndbare og vandtætte efter 3 vaske og bedst af alt de bliver helt rene.

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt Kingo

31.10.1991 - juli 2008

Sov sødt Cæsar

2003 - 2009

Sov Sødt Simone

29.4.2008 - 12.9.2010

Vi savner jer!!

HF Student anno 2009

Barfodstrimmer bør forbydes!!!

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  05-11-2010 09:44

tak, hvor meget skal der bruges af det der bukas vask, jeg tænker hvor mange vask er der i en dunk??

jeg fandt dette på nettet i går og tænkte om det kan bruges?

miele-shop.dk/vask-toer-44/ vaskemidler-74/specialvaskemiddel- outdoor- 199.html?gclid=COyCv5W...3godM115QA

og evt. dette til ekstra inprenering:

miele-shop.dk/vask-toer-44/ vaskemidler-74/impraegneringsmiddel- 200.html?gclid=COyCv5W...3godM115QA

hilsen kristina

0
0
Svar på denne tråd

bio-tex
Forfatter: 
Dato:  05-11-2010 14:21

biotex samt andre laver også vaskemidler til vandtætte og åndbare materialer, og det er væsentligt billigere end mieles, mener det er lige omkring 30 kr. for en dunk i føtex e.l. - jeg køber på tilbud til omkring 20 kr. Jeg ved så ikke hvordan doseringen er ift. mieles ;-) Jeg mener at kunne huske at der skal bruges omkring 90 ml. bio-tex afhængig af vandets hårdhed...

- som andre er inde på, så har jeg også svært ved at få hesteting rene med bucas o.l.

- jeg har ikke prøvet at vaske dækken med det fra biotex... og noget andet er, at jeg er ret overbevist om at jeg engang fik fortalt fra et sted med dækkenvask, at det simpelthen ikke kan lade sig gøre at vaske rent ved de 30 gr. som er anført (det giver jo egentlig sig selv, også ift. bakterier) Derfor er der også nogle (få) som oplever at deres dækken er krympet :-(

- hvis mine jakker er blevet godt beskidte, og det bliver de gerne af staldarbejde, så giver jeg dem først en kort vask, derefter lægges de i blød i maskinen (2 timer) og bliver så vasket efterfølgende på 60 gr. Og ja, er der en særlig vanskelig plet, så får det altså lige en gang sulfo inden det ryger i maskinen. Det virker også på mine underlag :-)

Hilsen Anna

0
0
Svar på denne tråd

dækkenvaskemiddel...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2010 11:35

Jeg har selv vasket dækner i 5-6 år nu - og jeg bruger Biotex out-door/til åndbart sportstøj osv., altså den hvide flaske med orange top. Det er flydende !

Det vasker mere rent end f.eks. Nikvax, Bucas og andre midler, som jeg har prøvet - og koster i hvert fald kun det halve eller mindre !!

Nye dækner behøver som regel først impregnering efter 3.-4. vask - hvis man altså bruger dette vaskemiddel til åndbare dækner !

- og impregnering skal ikke vaskes ind - dermed sidder det også på indersiden, og gør faktisk, at hesten ikke kan komme af med varmen - så kun sprayimpregnering bruges her hos mig !!!

Vasker altid på 30 grader, for ellers vil mange dækner nemlig krympe - og så skal man altså rense sine dækner for mudder og hår først !!!

Hvis de er meget beskidte vasker jeg med forvask og 3 x skyl, og ellers bare almindelig vask med 3 x skyl (altid ekstra skyl, for at være sikker på, at dæknet ikke har sæberester !!)

Jeg har nok vasket et par hunderede dækner efterhånden - og det er altså sjældent de ikke bliver rene.

Der kan være problemer med de tykkeste vinterdækner, men så får de bare en ekstra vask - og vupti, så er de faktisk pæne igen !!

Men - alfa og omega - gør dem rene først, og dermed sparer du også din maskines filter og levetid !!

Min dækkenvaskemaskine kører på 6. år - og har aldrig fejlet noget !! og den har vasket MANGE dækner efterhånden !!

Tina

Ejer af Cisco Joy og Sofus !!

En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd

Hurra for biotex
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 00:38

ja, jeg har lige vasket de første dækkener med biotex og så iøvrigt fulgt Tina's vaskeanvisning på kun 30 gr. - og søreme om de ikke blev rene Denne gang var jeg så mere grundig med vandslangen INDEN de blev vasket... Her bli'r der også kun brugt imprægnering på spray!

- Tina, "dækkenvaskemaskine", hvor mange kg. kan den have? Tror min er til 7, muligvis 10 kg.

0
0
Svar på denne tråd

dækkenvaskeri
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 06:36

Hej Anna.

Dejligt du kunne bruge min "opskrift" !!

Jeg har en stor industrivaskemaskine, som kan tage 10-12 kg.

Kan dog have problemer med de helt store dækner (str. 155 og mere) hvis de er meget tykke, altså 400 gram og op.

De fylder jo simpelthen så meget i maskinen, at den har svært ved at skylle dem ordentligt igennem, som jeg også skrev ovenfor. De kan risikere at bare ligge og "dreje" rundt i deres eget beskidte vand.

Derfor er rengøring før vask, alfa og omega - for at få rene og pæne dækner !!

Hilsen Tina

Ejer af Cisco Joy og Sofus !!

En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd

tak......
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 15:23

tak det lyder godt med biotex, det prøver jeg. hvad er det for spray inprænering i bruger?

hilsen kristina

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger også
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 17:12

Hej

Jeg bruger også Biotex sport og active til mine dækner og det fungere perfekt.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  08-11-2010 21:44

Tak Tina,

så forstår jeg bedre udfordringerne i min maskine - bl.a. derfor er jeg ved at skifte over til rambo duo ;-)

Mht. imprægnering så køber jeg bare det som er til tekstiler = åndbart: regntøj, overtøj, teltdug o.l. og så køber jeg når det er på tilbud, så giver jeg typisk 20-30 kr. for en spray fremfor 50 kr. plus...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider