Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Ventetid - tabt sko
Forfatter: 
Dato:  03-11-2010 20:01

Hvor lang tid plejer i, at skulle vente på, at få sat en tabt sko på igen??

Hvor lang tid mener i, er acceptabelt at skulle vente??

Mvh Walle

0
0
Svar på denne tråd

Min smed
Forfatter: 
Dato:  03-11-2010 20:14

Min smed er rigtig god til at komme hurtigt, da de tit er i nærheden.

Som regel bliver det dagen efter jeg har ringet og sagt det - men det har også før været på selve dagen jeg har ringet.

Min veninde brug en smed, hvor det kun er ham i firmaet. Og der kan der nemt gå en uge eller lign. før han komme og sætte den på. Dette ville jeg ikke kunne leve med - men måske det også bare er fordi jeg er vant til det andet...

Mvh Katrine

0
0
Svar på denne tråd

132546
Forfatter: 
Dato:  04-11-2010 00:53

samme dag eller dagen efter vil jeg også sige, har dog en gang prøvet at vente en uge da smeden havde ferie.

Funny flymask m. øjne, Cair gjord, stigbøjleremme, undertrøje og bandager SÆLGES.

0
0
Svar på denne tråd

smede er også mennesker
Forfatter: 
Dato:  04-11-2010 06:25

og de har rigtigt travlt hvis de er dygtige. Derfor planlægger de deres aftaler lidt mere end 24 timer ud i fremtiden. En smed kan kun nå x-antal heste om dagen og hvis han lige skal smutte inden om et sted han ikke ellers skulle have været kan det hurtigt betyde en forsinkelse på ½-1 time. så bliver hesteejerne i den anden ende sure. Derfor kan jeg godt forstå hvis ikke smeden kan nå at komme ud til mig og slå min ene sko på dagen efter jeg ringer. Min smed er rigtigt sød til at slå den på hvis man kører hesten til ham, så jeg har tit fået skoet heste lørdag aften på parkeringspladsen bag brugsen, men det er jo så en særting med ham.

Bruger man et større firma og kan leve med at det ikke er ens faste smed der kommer ud og slår den på kan det garanteret ofte gøres hurtigere end hvis man bruger et enmandsfirma hvor der kun er ham.

Normalt synes jeg at smedene er søde til at få proppet en ind inden for en uges tid. hvis ikke de har nogle ture i det område man står i er det jo også svært. Jeg tror iøvrigt der er masser af smede der ligesom min gerne tager den hvis man kører den derhen hvor de er. Det kan man jo spørge om når man ringer, om man kan komme ud med hesten og skoen og få det fikset.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd

Hva nu da
Forfatter: 
Dato:  04-11-2010 10:44

kan du ikke selv få den på Ulla?? Det plejer du da at være god til;)

Du ved jo at det kan tage lang tid før smeden kommer over til os, så det er bare noget møg når de taber sko, det plejer for det meste at være et par uger før han kommer over alligevel, og så kommer han ikke tidligere af den grund, det var værre sidste gang hvor det var to dage efter han havde lagt den på, der sagde de da jeg ringede mandag morgen at jeg var "heldig" at de kom over ugen efter, men der havde jeg fået den på igen...

0
0
Svar på denne tråd

Pia-silden..
Forfatter: 
Dato:  04-11-2010 13:50

Nej Pia, når hoven bliver ødelagt, så kan jeg ikke selv klare det :-(.. Walles hove er så elendige, at han rykker horn af hver gang, og så skal der altså en fagmand til at sætte den på ..

Lucky har også tabt en sko, så det går bare skide godt..Suk.. Sku dog få dem på idag, så det er så knap en uge jeg har ventet denne gang!!!

Har fået at vide, at det er sidste gang, han vil komme over til bare en tabt sko..Så for fremtiden må jeg altså til fastlandet for at få en tabt sko sat på...

Det er så "charmen" ved at bo på en ø ..

0
0
Svar på denne tråd

der...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2010 16:18

der kan godt gå en uge. Acceptabelt mener jeg er 2-3 dage. Hesten går jo skævt, og man kan ikke ride den så hårdt som man plejer, og kun på bane. Så jeg ville elske hvis min smed altid havde tid hurtigt :) Men fordi han er så dygtig, vil jeg ikke have andre smede.

Der er noget ved hestens ydre, der er godt for menneskets indre

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-11-2010 20:12

øv øv det lyder da rigtig træls :(

Bergers kommer jo også kun over til en tabt sko hvis de skal over alligevel, har prøvet at vente i noget lignende 5 uger en gang tror jeg, det var heldigvis før han begyndte at blive halt

0
0
Svar på denne tråd

tabte sko
Forfatter: 
Dato:  05-11-2010 20:28

Kan godt huske da jeg var "alm." hesteejer (før jeg gik i gang som beslagsmed) og ventede i både 1 og 2 uger på at få en tabt sko på Mega irriterende da der ikke var ridning før det "punkterede dæk" blev udbedret.

Hvis én af mine kunder ringer ang. en tabt sko, bestræber jeg mig på at komme forbi indenfor 24 timer efter vi har talt sammen. Både fordi jeg jo ved hvor dødirriterende det er ikke at kunne ride og så minimerer jeg også risikoen for at hoven flosser (hvis hornet ikke er af den bedste kvalitet) ved at rykke hurtigt ud

Hilsen JP

Sydhavsøernes Beslagsmedie

"Kvalitetsbevidst hovpleje

og højt serviceniveau"

Åben for nye kunder på lolland,falster og sydsjælland -ring/sms 60159930

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-11-2010 22:54

Tja, det lyder som om, at det snart kun er os øboer, der lider så længe, når vores kære hest har mistet en sko ...

Det er virkelig dybt fustrerende, at skulle vente i flere dage, når hesten ingen gang kan skridte med en mistet sko.. Hesten er i fuld ridning, og rider ofte stævner, og så får man disse sk... afbræk ..Æv altså..

Nå, men 7-9-13, så satser jeg på at skoene nu bliver hængende.. 2 tabte sko på 14 dage er sku for meget..

Fremover læsser jeg hesten og kører hen til smeden, og får den sat på.. Det andet er ikke holdbart, for som JP skriver, så flosser hornet med det samme og gør det endnu sværre et få en ny sko på ...Men en dyr og lidt bøvlet løsning med færge osv., når man ved at det kun tager 5 min. at sætte skoen på igen

... Men interessant at høre om i andres erfaringer

0
0
Svar på denne tråd

Øboer er
Forfatter: 
Dato:  06-11-2010 18:33

ikke altid nemt. En ide var måske at investere i et par boots. Få din smed til at hjælpe dig med at finde de rigtige. Så har du et "reservehjul" når du til tider er i den situation.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider