Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Epona
Forfatter: 
Dato:  19-03-2001 20:32
Hejzan...

Er der andre end mig der bruger Epona Specialolie i foderplanen???

Hvilke erfaringer har I gjort??

rap-rap-rap
Rikke And.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Epona
Forfatter: 
Dato:  19-03-2001 21:12
Hej.

Jeg har brugt det, og det var meget effektivt. Men vi fandt ud af at almindelig spise olie virkede lige så godt. Det er jo en lidt hamper pris!!! :-)

Hilsen Camilla.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-03-2001 22:04
Hej
Jeg brugte det, men da hesten synes det smagte rædselsfuldt, så brugte han det til at male sin boks brun med! Og til det var det lidt dyrt efter min mening!
Men jo, det jeg kunne få i ham, det virkede godt (han tog da på af det!)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-03-2001 20:31
Camilla har ret: almindelig madolie er lige så godt (og billigere! )
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2001 10:39
Epona's olie indeholder også noget, som man ikke finder i alm. madolie, så man skal nok lige gøre op med sig selv, HVORFOR man vil give hesten olie.

Lecithin er et af naturens egne "vidunderstoffer". Det findes i alle levende celler, f.eks. er mellem 20 og 30% af tørstoffet i vores hjerne lecithin. Den lecithinrige Specialolie giver større ædelyst, modvirker nyreslag, kolik og stress bl.a. i forbindelse med transport og deltagelse i stævner. Den lecithinrige Specialolie giver desuden et flot hårlag.

EPONA-Specialolie har et højt indhold af livsnødvendige fedtsyrer, samt et ideelt forhold mellem de vigtige n-3 og n-6 fedtsyrer. Specialolien har et højt indhold af naturlige antioxidanter - blandt andet E-vitamin - og det er vigtigt, når hesten rigtigt skal bruge sine muskler.

- Det er grunden til at jeg bruger Epona's specielolie til min hest, eftersom hun har problemer med for høje muskelværdier (nyreslag og ømhed i musklerne).

Jannie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2001 18:26
Hej igen.

Tak for svarene...

Desuden kan jeg fortælle, at efter min lillesøster (har stutteri med Sportsponyer)
begyndte med at give Specialolien til de drægtige hopper, har de ikke haft eet eneste føl med "bløde" koder, og det er blevet til en del føl siden de startede...

Førhen havde de næsten altid føl med lidt slatne koder..

Imponerende...

rap-rap-rap
Rikke And.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider