Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Bilforsikring
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 15:03

Hej everybody

Jeg søger lidt svar, da jeg ikke fatter det bilforsikring. Det er fordi min kæreste og jeg vil flytte til en mindre by, og vi vil derfor gerne købe os til en lille dyt. Vi snakker her ford ka, peugeot 107, citröen c1 noget i den stil. Lille og billig.

Men hvad koster sådan en satan i forsikring om måneden, og har ens alder indflydelse på beløbet. Jeg er 22 år, og har haft kørekort siden jeg var 18 år. Ingen klip, men det er min første bil, og ønsker den billigste mulighed, da vi begge er studerende.

En anden ting, da jeg virkelig er dum til tal og det, men hvis bilen eksempelvis koster 50.000, hvor meget er så godt at kunne sparer op inden? Og hvor meget skal man af med med det samme eller tager man lån for hele beløbet, og betaler af hver måned på dette. Og hvad er dette så beløb så cirka om måneden?

Håber I kan hjælpe. Jeg ved godt man skal vide alt muligt med hvor meget bilen har kørt, og årgang, men vi har ikke fundet en endnu. Ville bare gerne have et indtryk af det, men vi snakker ikke ny men halv brugt. Det skal ikke være så gammelt, at den ikke en gang kan gå gennem syn.

0
0
Svar på denne tråd

::::::::::::::::::::::::::::: :::::::::
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 16:04

jeg har lige fået bil, en gammel szusuki swift fra 98. til 11.000 nysynet. så kan den i hvert fald køre 2 år til og sikkert mere for den er rigtig pæn jeg er 18 og fik kørekort i april. og har lige fået bilen i mit navn og med forskring og det giver jeg 7000 for om året, så skal der lige regnes min ullykkeforskring (1400) oven i og vægt afgift( som er billig fordi det er den årgang 500kr)så ca 9000kr kan du gøre det for i topdanmark, vi har ikke kunne få det billigere nogen steder. og det er meget billigt for en nybegynder, for det lige meget hvor længe man har haft kortet,det går nemlig op i om hvor længe man har haft bil, og i top danmark der falder forskringen en gang om året hvis du køre ulykkesfrit:)

held og lykke herfra håber du kunne bruge mit svar:)

Line og Santos:) Santos hesten som bare helst ville være western hest: Just say Whoaaa:) også stopper den næsten hver gang:)

0
0
Svar på denne tråd

biler...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 16:19

Jeg har også en ældre model fra 1998, en Suzuki Alto. Den giver jeg ca. 4000 kr i forsikring om året, og derudover 760 kr halvårligt i vægtafgift. Det koster mig altså ca. 460 kr om måneden at ha den, og så kører den fornuftigt langt på literen, så det er en god økonomisk bil. Dog er den til salg, da jeg har fået en ny som desværre er noget dyrere.

Det er en Seat Ibiza fra 2004, den koster 6000 årligt i forsikring og 1200 halvårligt i vægtafgit. Så det bliver 700 kr månedligt at have den holdende, den kører så knap så langt på literen. Men er dog lidt mere komfortabel når jeg kører så mange timer dagligt som jeg gør.

Det skal måske lige siges at jeg er 24 år, og bor i KBH, hvilke nogle forsikringsselskaber vurdere med i prisen.

God fornøjelse med at finde jer en god dyt, de er meget vanedannende

Mvh. June

Den lykkelige ejer af:

Internet Firfod og Honduraz Firfod

Cherie R.I.P. d. 09.10.10

0
0
Svar på denne tråd

forsikring
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 16:25

bilforsikring er dyrt.

din alder har meget stor betydning for prisen, sammen med hvor du bor, bilmærke, erfaring og hvor langt du kører om året.

peugeot er en af de dyreste mærker at få forsikret.

du har ingen køreerfaring i forsikringssammenhæng, da man der skal stå som registreret bruger/ejer af bilen, for at optjene ancinitet. min kærstes 13 år som lastbilchauffør og job som kørelærer giver ikke rabat, fordi han ikke har stået som registreret bruger af lastbilen eller køreskolebilen.

vi har en lidt større bil, 13 års køreerfaring, er 31år og min kærste er tidligere chauffør og nu kørelærer, vi betaler 6000kr om året og det er som elitebilister uden skader/klip i kort og vi bor i en lille flække, hvor det er billigt at forsikre.

Min lillesøster betaler 16000kr om året for en næsten ny VW bobbel, hun er 27, 5 års køreerfaring og bor i en lille flække.

ved lån gennem forhandler skal du som minimum betale 20% af bilens pris kontant og kan normalt låne resten, eller du kan låne hele/noget af beløbet i banken.men jo mere du kan spare op jo bedre.

skal du låne, vil de kræve kaskoforsikring på bilen, og det er den som er dyr(men som også giver dig en ny bil, hvis uheldet skulle være ude).

man kan være heldig at få fat på en helt ny bil incl 3 års billig forsikring, men bilen skal være helt ny og kun bestemte mærker, de ligger til omkring 110.000kr, selvom bilen er dyrere er der mange penge at spare over en årrække.

håber det hjalp lidt og at jeg ikke fik skrevet det for rodet.

Professionsbachelor i Medicinsk Laboratorieteknologi

Bioanalytiker B.M.L.T

0
0
Svar på denne tråd

bil......
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 17:54

Hej :)

Min nu daværende kæreste og jeg købte en helt ny bil marts 2009. Det er en hyundai I10, vi gav 125000 kr for den dengang, vi betalte 20% af beløbet til forhandleren og fik så en afdrags ordning på godt 8 år på resten (Har dog tænkt mig, at sætte afdragsbeløbet op når jeg er udlært, så det går lidt hurtigere) - Fik en 3 års forsikring med i, den giver jeg 4200 kr om året for, inkl kasko og oveni fordi jeg er under 25 år har jeg en "sort boks" i bilen, som jeg betaler 800 kr for om året. Det var den billigste løsning for os, da vi bor i Kbh og ikke havde optjent noget ancinitet.

Nu er vi så ikke sammen længere og jeg har overtaget bil, lån osv.

Under de 3 år med forsikringen må man have maks en skade og efter de 3 år kan man tegne en ny aftale til en fordelagtig pris det samme sted, hvis du self har kørt skadesfri - eller maks en skade.

Jeg har i hvert fald været meget glad for, at købe bil på den måde og det var helt klart billigere end at købe en brugt bil.

Vh Helena

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 21:00

Hejsa :)

Her kan jeg vidst hjælpe lidt.

Kæresten og jeg købte sidste år en ny Toyota Aygo, den koster ca. 9.500 kr. i forsikring om året Det er jo så desværre pga. vores alder på 21 år, selvom vi har kørt skadefrit.

Mvh.

Mia Sørensen

0
0
Svar på denne tråd

Til sammenligning på en Aygo .....
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 21:13

..... så betaler vi 3123 kr om året for vores snart 1 år gamle Aygo. Selvrisiko på ansvar og kasko er 3368 kr og på glasskader 1347 kr.

Den står i min mands navn og han er 57 år og har jo en hulens masse ancienitet hos forsikringen.

Det bedste at gøre som førstegangskøbere er efter min mening at bruge lidt tid med telefonen og så ringe rundt til diverser forsikringsselskaber.

Keld Sheik kom lige forbi og gav mig en signatur ........ fordi jeg fortjente det

0
0
Svar på denne tråd

Suzuki Alto
Forfatter: 
Dato:  15-10-2010 11:26

Jeg har en Suzuki Alto fra 2009. Jeg er 30 år, har haft egen bil i 4 år, kører 25.000km om året.

Min bil kostede 105.000 kr. 20% i udbetaling. Resten afdrages med 1.355 kr pr md. forsikringen koster 3.950 pr år. (kasko) og vægtafgiften er på 260 kr. halvårligt.

Det er en dejlig lille bil, der kører langt på literen.

(Suzuki Alto er kåret som den billigste "minibil" at køre i.)

- AC

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-10-2010 12:03

Tjek evt. www.forsikringsguiden.dk/Sider/ default.aspx

Kan anbefale dig/jer at købe en ny bil og en tilhørende forsikring, da forsikringen her falder væsentlig i forhold til hvis du køber en brugt samt forsikring.

0
0
Svar på denne tråd

456987
Forfatter: 
Dato:  15-10-2010 12:04

Hej.

Jeg er også ny bil ejer

købte en kia picanto. kiggede på de små biler, og synes man fisk mest for pengene i en kia picanto

Valgte at købe en hel ny bil, for så vidste man hvad man fik!

gav 114.000 kr. 7 års garanti.

betalte 40 % ved forhandleren og lånte resten. mener jeg betaler 1500 på bilen i mdr. (afbetaling) og har betalt min bil i løbet af 3 år

Bil forsikring: der var et tilbud med bilen med da jeg købte den som ny.

fra gensidige, og ingen andre kan gøre det billigere til mig.

8.500 årligt. fordi jeg er 22.

når man er 25 er det vist 4000 kr. også hvis man har haft 3 år ude skader er det 2000 kr.

Synes det er en stor fordel med en helt ny bil!

Billig forsikring

Man ved hvad man får

7 års garanti

service og vejledning

0
0
Svar på denne tråd

Line Jonassen
Forfatter: 
Dato:  16-10-2010 19:40

Et lille sidespring: bare fordi bilen er nysynet, er det ikke ensbetydende med, at den automatisk kan kører 2 år mere. Vores gamle fiat punto fra 2000 blev nysynet i marts i år og motoren døde 2 måneder senere, træls lige at have brugt 13.000 kr på at syne den.

Den bil har kostet os mere i reparationer, end vi gav for den i 2006(50.000 kr), for det var faktisk 2. gang at motoren døde og nej det var ikke pga dårlig kørsel Da vi kørte bilen til syn i marts, var stort set alt skiftet i den: motor, kobling, gearkasse, kølersystem osv og alligevel holdt den altså kun 2 måneder efter syn og der blev vi enige om at sige stop og ikke ofre mere på den(hvilket vi skulle have gjort længe inden, men det er jo nemt at være bagklog).

Vi har nu købt en Toyota Yaris til 139.000 kr fra 2006. Vi lagde 30.000 kr på bordet og har lånt resten gennem forhandleren. Vi har variabel rente og betaler 2000 kr i afdrag om måneden. Vi giver lige knap 7000 kr om året i forsikring incl. kasko.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

smart..
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 14:35

vi har lige købt os en smart som 2. bil den koster 3500 om året i forsikring uanset alder. du bliver elitebilist med det samme og så¨koster den 700 kr i vægt afgift.

vi kører ellers kun i Mercedes og vi mente ikke vi kunne affinde os med sådan en lille bil, til trods for at det er Mercedes der laver dem. men vi er godt nok blevet glade for den.

det ville hlet klart være mit bud, da den er rigtig billig :)

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 20:29

Vi har lige skiftet forsikring efter at have undersøgt de forskellige priser hos forsikringerne.

Bilen (opel astra fra 1992) står i kærestens navn. Han er 24 år gammel og vi bor i en mindre by. Han har haft forsikret biler i eget navn siden han var 18 år.

Vi gav 14000 kr hos TopDanmark, og vi skiftede derfor til GF hvor vi får bilforsikring til lige knap 10000 kr (desuden er alle andre forsikringer rimlig billige, så alt i alt et billigt selskab)

*Winnie & Falcon*

Cavallo Simple Boots str. 1 KØBES

Mangler du tandpleje til din hest?

(i midt/vestjylland) Klik HER

0
0
Svar på denne tråd

karina
Forfatter: 
Dato:  20-10-2010 17:47

ja, men med szusuki er man tit heldig fordi det er en bil som holder, en i vores familie har en som har kørt 400000km og den køre som smurt, men det rigtig nok det ikke er en garanti, men er stadig rimelig sikker på den holder:)

Line og Santos:) Santos hesten som bare helst ville være western hest: Just say Whoaaa:) også stopper den næsten hver gang:)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider