bilforsikring er dyrt.
din alder har meget stor betydning for prisen, sammen med hvor du bor, bilmærke, erfaring og hvor langt du kører om året.
peugeot er en af de dyreste mærker at få forsikret.
du har ingen køreerfaring i forsikringssammenhæng, da man der skal stå som registreret bruger/ejer af bilen, for at optjene ancinitet. min kærstes 13 år som lastbilchauffør og job som kørelærer giver ikke rabat, fordi han ikke har stået som registreret bruger af lastbilen eller køreskolebilen.
vi har en lidt større bil, 13 års køreerfaring, er 31år og min kærste er tidligere chauffør og nu kørelærer, vi betaler 6000kr om året og det er som elitebilister uden skader/klip i kort og vi bor i en lille flække, hvor det er billigt at forsikre.
Min lillesøster betaler 16000kr om året for en næsten ny VW bobbel, hun er 27, 5 års køreerfaring og bor i en lille flække.
ved lån gennem forhandler skal du som minimum betale 20% af bilens pris kontant og kan normalt låne resten, eller du kan låne hele/noget af beløbet i banken.men jo mere du kan spare op jo bedre.
skal du låne, vil de kræve kaskoforsikring på bilen, og det er den som er dyr(men som også giver dig en ny bil, hvis uheldet skulle være ude).
man kan være heldig at få fat på en helt ny bil incl 3 års billig forsikring, men bilen skal være helt ny og kun bestemte mærker, de ligger til omkring 110.000kr, selvom bilen er dyrere er der mange penge at spare over en årrække.
håber det hjalp lidt og at jeg ikke fik skrevet det for rodet.