Jeg er på udkig efter et kamera med videomulighed.
Jeg har kig på disse to fra Panasonic, fordi de lever op til mine krav, og fordi de lover at lyden på videoer er god (jeg har førhen haft et supergodt kamera, men hvor lyden var decideret elendig, så vil gerne undgå dette).
Panasonic DMC-TZ10
og Panasonic Lumix DMC-FZ38
Nu er det store spørgsmål så hvilket et af dem jeg skal vælge.
Det ene er lille og det andet er stort.
Det er selvfølgelig mest praktisk med et lille, men tager det store bedre billeder - jeg mener, har det bedre linser?
Det kan zoome kraftigere og så har det pop-up-blitz.
Det er umiddelbart de eneste store forskelle jeg kan få øje på, men er der andet jeg skal være opmærksom på?
Hvor stor betydning har en pop-up-blitz i forhold til en indbygget? Ses det tydeligt på indendørsbilleder hvis man fx er tæt på motivet?
Derudover kan jeg se på nærbillederne at mikrofonen på det lille kamera syner mindre end den på det store, mon jeg så skal gå udfra at mikrofonen på det store optager med en bedre lyd?
Jeg har læst utallige anmeldelser på nettet for dem begge, og bliver bare mere og mere forvirret?.
Så hvis der er nogen herinde der har lidt forstand på det, hører jeg meget gerne deres vurdering. 
To links til det lille: Panasonic DMC-TZ10
www.nbradio.dk/shop/panasonic-dmc- tz10-5970p.html
www.pixmania.com/dk/dk/5096275/art/ panasonic/dmc-tz10- sort.html?srcid=88&Par...ePromo=oui
Og to links til det store: Panasonic Lumix DMC-FZ38:
www.nbradio.dk/shop/panasonic-dmc- fz38-5526p.html&referrer=kelkoo
www.pixmania.com/dk/dk/3418312/art/ panasonic/lumix-dmc-fz38-sort.html