Hej alle I HN´ænder.
Jeg har haft en Heiniger de sidste 3 år, som jeg ikke rigtig har været tilfreds med på noget tidspunkt.
Den første sæson hvor jeg klippede ca. 20 heste kørte den helt perfekt, men sidste år og i år blive den utrolig varm, efter kun at have klippet ½hest, så holder jeg pause. Men den bliver ikke rigtig kølet ned igen. Jeg giver den olie ca. hver 10-15 min. så de anbefaldede i butikken da jeg købte den. Jeg sendt den til reperation sidste da klippe sæsonen var slut, men de kunne ikke finde nogle fejl på den.
Jeg klipper mellem 3-5 heste på et sæt skær, før de skal slibes og da jeg har 5 sæt, skifter jeg tit skær.
Før Heiniger'en havde jeg fået min venindes gamle klipper da hun ikke gad klippe mere, jeg fik den kun hvis jeg klippede hendes hest når den trængte. Hun havde haft den i ca. 3 år da jeg overtog den og jeg havde den i ca. 4 år hvor den kørte helt perfekt. Der skulle jeg bare få skærerne slibet engang i mellem. Jeg kan desværre ikke huske hvad mærke den. Mens jeg havde den klippede jeg ca. 10 heste på en sæson.
Nu kunne jeg tænkte mig en ny men ved ikke helt hvad mærke det skal være? Hvad bruger I? og hvad er jeres erfaringer??
Jeg har ikke så mange krav men jeg vil ikke have en smal da det tager for lang tid, i forhold til hvor mange jeg klipper.