Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hvilken klipper er bedst??
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 08:30

Hej alle I HN´ænder.

Jeg har haft en Heiniger de sidste 3 år, som jeg ikke rigtig har været tilfreds med på noget tidspunkt.

Den første sæson hvor jeg klippede ca. 20 heste kørte den helt perfekt, men sidste år og i år blive den utrolig varm, efter kun at have klippet ½hest, så holder jeg pause. Men den bliver ikke rigtig kølet ned igen. Jeg giver den olie ca. hver 10-15 min. så de anbefaldede i butikken da jeg købte den. Jeg sendt den til reperation sidste da klippe sæsonen var slut, men de kunne ikke finde nogle fejl på den.

Jeg klipper mellem 3-5 heste på et sæt skær, før de skal slibes og da jeg har 5 sæt, skifter jeg tit skær.

Før Heiniger'en havde jeg fået min venindes gamle klipper da hun ikke gad klippe mere, jeg fik den kun hvis jeg klippede hendes hest når den trængte. Hun havde haft den i ca. 3 år da jeg overtog den og jeg havde den i ca. 4 år hvor den kørte helt perfekt. Der skulle jeg bare få skærerne slibet engang i mellem. Jeg kan desværre ikke huske hvad mærke den. Mens jeg havde den klippede jeg ca. 10 heste på en sæson.

Nu kunne jeg tænkte mig en ny men ved ikke helt hvad mærke det skal være? Hvad bruger I? og hvad er jeres erfaringer??

Jeg har ikke så mange krav men jeg vil ikke have en smal da det tager for lang tid, i forhold til hvor mange jeg klipper.

...sagde Sabrina med verdens dejligste Bandit

Venskabet er først ægte, når to venner, uden at mæle et ord, kan glæde sig ved blot at være sammen.
(Georg Ebers)
0
0
Svar på denne tråd

Hauptner
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 08:56

Hejsa,

Jeg har en Hauptner electric, den er jeg meget glad for!

Jeg klipper godt nok ikke så mange heste som dig, men i år fungerer den præcist lige så godt som sidste år. Jeg synes ikke den bliver specielt varm når jeg klipper, jeg kan fint klippe min hest uden lange "nedkølings pauser", holder kun lige pause mens jeg børster hår af hesten og smørrer olie.

Jeg har en vendinde, som har samme model, hun klipper ret mange heste, hun har ikke haft nogen problemer heller.

MVH
Marie

Meget velholdt Equipe Evolution springsadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider