Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Køb af windsor elite på nettet?
Forfatter: 
Dato:  08-04-2005 11:19
Hej alle

Er der nogen, der ved, om man kan købe windsor sadler et sted i udlandet over nettet.

Jeg har kun kunne finde hjemmesider på steder i USA, hvor de sælger windsor elite online, og det går jo ikke pga. moms og told reglerne ( så mister je´g jo besparelsen).

Jeg har fundet mange steder, hvor de sælger Albion i England, og der er da en bespapelse på nogle tusinde kroner, så jeg tænkte, at der må være en besparelse på Windsoren også.

Så jeg håber, at der er nogen, der ved noget..

Mvh
Jenny

"mirakelkur eller erfaringer med SARCOIDER søges"
0
0
Svar på denne tråd

Mht. Windsor.....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 00:32
.... så finder du dem ikke billigere i England.
Godt nok produceres de i England, men de sælges ikke derovre som du kender dem herhjemme fra. Sadelmageriet der fremstiller dem sælger nogle lignende sadler i England som dog ikke er de samme som de Windsor sadler du kender fra DK (de hedder også noget helt andet og er anderledes udformet dog i samme kvalitet læder som de danske Windsor sadler). Windsor sadlerne som du kender dem går til eksport.

Du kan som du selv nævner købe dem i USA, men de går til USA via Danmark så der bliver det heller ikke billigere.
I Sverige kan du finde dem som Wellington sadlerne, mens de i Norge også hedder Windsor som i Danmark, men fælles for dem er at sadlerne også i disse tilfælde går via Danmark.

Så det nemmeste er nok at finde en Windsor sadel i DK...

Det er forøvrigt heller ikke så dyr en sadel i forhold til kvaliteten af den.
Den vejledende udsalgspris på Windsor Elite dressursadlen er 9995,- mens Grenline sadlen koster lidt mere.

Pøj pøj med det...

Bid, pandebånd og dækkener sælges.
Se min præsentation.

"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"

"The soul that beholds beauty becomes beautiful"

0
0
Svar på denne tråd

Garanti
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 08:42
Du skal bare huske at når du køber sadel i udlandet, så gælder garantien kun i det land hvor sadlen er købt og IKKE i DK.

0
0
Svar på denne tråd

tak Pia..
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 00:27
Tænkte nok, der var noget om, at sadlerne hedder noget andet i England, for hver gang jeg søger på Google, kommer jeg ind på forskellige sadelmageres side, og de producere ikke lige windsoren..

Tænkte lige på - hvad med Tyskland?? Er det billigere at købe sadlen der? Er det muligt?? og hedder den også noget andet der?

Ved du evt. hvorfor, at windsor ikke bliver solgt under samme navn i England?? Jeg troede lidt, at det var ligesom med albion, der jo har en engelsk hjemmeside og det hele..

Og ja, windsoren er ikke den dyreste sadel ( men læderkvaliteten er jo også derefter), men min økonomi har nok p.t. kun råd til en brugt sadel (medmindre jeg bliver meget desparat), og tænkte at jeg måske kunne få en ny til samme pris, som en pæn brugt, hvis jeg købte i udlandet, men nej... øv..

Og Charlotte
Jeg er godt klar over det med garantien, men efter som mit alternativ er at købe en brugt, så vil der sandsynligvis heller ikke være garanti på.

Mvh
Jenny

"mirakelkur eller erfaringer med SARCOIDER søges"
0
0
Svar på denne tråd

Tyskland...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 09:52
.. så vidt jeg ved eksisterer sadlen slet ikke i Tyskland.

Mht. hvorfor den ikke bliver solgt under samme navn i England, så tror jeg at det handler om at den danske importør har fået lavet sadlen i samarbejde med sadelmageriet i England og at der i aftalen indgår at denne type sadel skulle sælges i Skandinavien primært (den ryger så også til USA nu - men ellers er det primært Skandinavien den findes i). Du må dog ikke hænge mig op på det.

Mht. kvaliteten af den så er den blevet væsentligt forbedret indenfor de seneste år, og de problemer der før i tiden var med bl.a. stropperne på sadlen er man kommet ud over.

Kan forøvrigt fortælle dig at dem der producerer de noget dyrere County sadler er nogle af de mennesker der startede med at producere Windsor sadlen.
De to sadler ligner stadig hinanden meget i opbygningen, men County sadlen er noget dyrere end Windsor sadlen.

Pøj pøj med det :-)

Pia
Bid, pandebånd og dækkener sælges.
Se min præsentation.

"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"

"The soul that beholds beauty becomes beautiful"

0
0
Svar på denne tråd

Euroriding Diamant
Forfatter: 
Dato:  21-04-2005 13:40
Der var for kort tid siden en, der havde en tysk Windsor til salg, brugt. Hun sagde, at sadlen i Tyskland blev solgt under navnet Euroriding Diamant.

Bare lige en kommentar! :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider