Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

hyundai I 10 eller Suzuki Alto
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 12:50

Hej

Jeg skal bruge en bil til min søn og vil høre om nogle jer kender disse udvalgte biler er tilfredse, og gerne om de kører det lovede antal km på literen ......

0
0
Svar på denne tråd

Hyundai
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 14:17

Jeg købte en Hyundai i10 1.25 (luksusudgaven) i marts måned. Indtil videre er jeg meget tilfreds med den.

Biler kører som regel altid ca. 20% mindre på literen end det som producenten skriver, da der altid vil være anderledes vindmodstand, fart osv.

Min kører et sted mellem 16-19 på literen, alt afhængig af hvor meget landevej, motorvej eller by jeg har kørt.

Da jeg i sin tid skulle købe min gamle Kia Picanto, prøvede jeg også Suzuki Alto, men syntes den virkede alt for plastic agtig indenfor. Men kender en som har sådan en, og hun er fint tilfreds med dem.

Hyundaien er lidt dyrere i indkøb end Suzukien, men synes så også, at kvaliteten er bedre.

Men det jo en smags sag.

Med venlig hilsen
Trine
:-)

Equilibrium fluemaske sælges:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=296798...ay=asc&e=0

0
0
Svar på denne tråd

Crash test
Forfatter: 
Dato:  30-09-2010 01:30

Alto´en er livsfarlig at køre galt i. Kender ikke den konkrete crash test status på Hyundai´en, men spørg forhandleren eller slå det op på nettet.

Da jeg har "klippet" adskillige biler i stykker, qua min proffession som frigørelsesinstruktør, vil jeg opfordre til, at man kikker lidt på bilernes sikkerhed. Selv valgte jeg Toyota Aygo. Lille, billig og sikker.

Jeg rider ved eksamineret berider Lars Lykke!

0
0
Svar på denne tråd

sikkerhed
Forfatter: 
Dato:  30-09-2010 09:49

De har ellers begge 4 stjerner så burde det ikke være det samme?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde
Forfatter: 
Dato:  30-09-2010 10:45

også kig på Toyota Aygo, Peugeot 107 og Citroen C1. De er alle ens biler (produceret i fællesskab), det kun deres udseende, som er forskelligt.

Havde ikke den store køreglæde i dem, derfor valgte jeg dem fra. Men de er også meget økonomiske.

4 ud af 5 stjerner lyder da ellers meget godt.

Med venlig hilsen
Trine

0
0
Svar på denne tråd

Køb af bil.
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 20:17

Jeg har selv lige fået en I10. for ca. 3 uger siden.

det er virkelig en super bil, med overraskende meget plads både foran og bagved.

jeg har 1.25 liters udgaven, og den køre super, virker ikke som en lille bil.

min kommer altså op over de 20 km pr liter når jeg køre pænt.

alt i alt en virkelig dejlig bil.

Hilsen Nichola & Zoltan Trolde

0
0
Svar på denne tråd

dyt dyt
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 21:21

Jeg kører for det meste kun bykørsel samt mindre ture, derfor det ikke sniger sig på flere km/L.

Med venlig hilsen
Trine

0
0
Svar på denne tråd

Hyundai i10
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 21:36

Jeg har en Hyundai i10 classic og den er jeg bare super glad for :)

Skulle have haft en gul, 1.25 comfortmodel, men så skulle jeg vente i 3 måneder, så jeg tog bare den forhandleren havde stående, som så var sort (så ses den grimme kofanger ikke så tydeligt)...

Har fotrudt jeg ikke ventede de 3 måneder dengang, men det er nu en dejlig bil :)

Jeg har allerede kørt 35.000 km. siden jeg købte den i september 2009 og har ingen problemer haft med den... Den kører bare :P

Dog skal man lige vende sig til koblingen, da den er lidt følsom, men når man har vænnet sig til den, lægger man ikke mærke til den :)

Desværre var der så nogen der hoppede på min køler og lavede en forholdsvis stor bule i, 2 uger efter jeg havde købt den - super ærgeligt

Det regner på den gode og det regner på den onde, men mest den gode - for den onde har stjålet hans paraply

~*~

0
0
Svar på denne tråd

hyundai
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 09:08

Halløj :D

Jeg købte i marts måned 2009 en hyundai I10, 1.1.

Jeg har været super glad for den og den kører rigtig godt, jeg kan få min til, at køre et sted mellem 17-20 km7/pr liter. Har aldrig haft problemer med min og den er faktisk meget rummelig indeni end hvad man først antager :)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 13:02

Nå ja - det glemte jeg jo også at skrive.

Den er nemlig helt fantastisk RUMMELIG

Min kæreste som godt kan have problemer emd at komme ind i mindre biler har ikke det store problem i denne - og til familiefesterne hvor folk har været ude og kigge på min fine dyt, er de alle sammen blevet overraskende når de har sat sig ind i den - også bagi!

Men det hænger nok lidt sammen med det lille bagagerum og at der er ret højt til loftet. Det er ret smart, for man kan altid finde den på en P-Plads, fordi den rager lidt op over alle de andre biler Og jeg har aldrig syntes at min bagagerum var for småt. Man kan jo altid fylde opad, og jeg har både haft foldecykel, samsonitekufferter osv. i det bagagerum...

Helt fantastisk lille dyt. (og min 1.25 er ok i optrækket i forhold til andre små biler)

Det regner på den gode og det regner på den onde, men mest den gode - for den onde har stjålet hans paraply

~*~

0
0
Svar på denne tråd

Alto....
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 16:20

Jeg har en Alto. og den holder hvad den lover ang. km...

Ca. 20 km på en liter benzin om jeg så kører motorvej eller by kørsel....

Opstaldning tilbydes:

I Kr. Sonnerup 10 km. fra Holbæk, 20 km. fra Roskilde

500 meter fra Holbækmotorvejen

Fra 950,- incl. halm og ridehuskort.

se mere på min præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Alto...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 20:48

Jeg har også en Alto, den blev købt som ny i januar 2004 og har indtil nu rendt 240.000 km. uden problemer af nogen art.

Den passer helt perfekt til mig, og især er det superdejligt at bagsæderne kan ligges næsten helt fladt - så er der faktisk rigtig meget plads i den.

Normalt kører den ca. 18-19 km. pr. liter - og det er uanset om det er på motorvej eller kortere ture.

I glat føre har jeg aldrig haft andre problemer end at den kan være lidt sej at få til at stå fast når den skal igang på gårdspladsen - man vænner sig til at have en spand grus til at stå parat

Da jeg købte min havde den bedre sikkerhedspoint end andre biler i samme størrelse - så jeg kan ikke nikke genkendende til at den skulle være livsfarlig . Det er klart at det vil være "sjovere" at køre af vejen i en stor ekstra forstærket bil i ½ millionklassen, men så må man jo blive på vejen når det ikke er en mulighed at købe sådan en

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Crashtest
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 02:48

Prøv at slå Alto´en op på EURO NCAP´s egen side...

www.euroncap.com/results/suzuki/ alto.aspx

så vil I se, at den ikke har 4 stjerner.

Jeg rider ved eksamineret berider Lars Lykke!

0
0
Svar på denne tråd

forhandleren af alto
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 09:50

forklarede at den test som er lavet for år tilbage ikke er svarende til de biler de sælger nu og at man ikke omtester.....han mener at den mindst er 4 nu og måske 5!

Hvorfor tester de ikke hver gang der er forbedringer, man kan jo ikke regne med gamle resultater.

Tror jeg overvejer en opel corsa, den koster lidt mere , men har 5 stjerner.

0
0
Svar på denne tråd

tjaøjm
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 02:50

Vi købte en Huyndai i10, da jeg fik Hyundai anbefalet af min kørelærer og den lod til at passe på vores krav - samt den har jo 5 års garanti, hvilket må betyde, at det ikke kan være en helt vrag man køber (ville i hvert fald være dårlig forretning for Huyndai).

Indtil videre er vi MERE end tilfredse :-) Den er lille udenpå, men kæmpestor indvendigt. Vi sad på en 3-timers tur i Frankrig 5 personer, to små hunde og en stor samt alt bagage i den lille bil plus en tagboks :-D Den er kvik og kan vende på en tallerken, parkeres overalt. Den følger bedre med på motorvejen end vores forhenværende peugeot 206 - i vores søgen efter bil prøvede vi faktisk flere biler, der kørte dårligere og knapt kunne nå de 110, selvom de lå i prisklassen 30.000 over Hyundaien.

Koblingspunktet kan være tricky som i alle små biler. Lygterne kunne godt være mere effektive (langlyset). Men alt i alt er der helt utroligt meget bil for pengene, og modsat andre billige biler, ligner den en normal bil indvendigt - er ikke skrabet eller skrøbelig at se på.

Suzuki har vi haft, en stor firhjulstrækker. En dag kom vi til at bakke ind i en væltet skraldespand. Med det resultat at bilens bagende krøllede fuldstændig sammen mens skraldespanden ikke fik så meget som en ridse! Suzuki kan IKKE anbefales herfra. Og for guds skyld heller ikke peugoet!

Rulammet

Gør som du altid har gjort

og du vil få hvad du altid har fået

0
0
Svar på denne tråd

I 10....
Forfatter: 
Dato:  07-10-2010 14:36

Jeg er også den stolte og meget tilfredse ejer af en hyundai I 10 1,25 comfort. Købte den sidste år i December og er super tilfreds med den . Den er nem og parkere, rummelig og vaks på motorvejen. Man føler slet ikke at bilen er så lille.

I 10 ligner Kia Picanto som virker lidt for meget discount agtig efter min mening. Prisen er næsten ens, men Kia har km begrænsning på deres garanti (det havde de ihvertefald sidste år da jeg købte bil).

Ingen kender dagen før solen går ned......
0
0
Svar på denne tråd

Suzuki Alto
Forfatter: 
Dato:  07-10-2010 18:01

Jeg har også en Alto, og det er bare en dejlig bil. Den har levet fuldt op til mine forventninger til en bybil. Det er dog en lidt ældre model (98) og til salg. Men det er jo næsten som at skulle af med en hest, man kommer til at holde af den lille dyt

Mvh. June

Den lykkelige ejer af:

Internet Firfod, Honduraz Firfod og Cherie

0
0
Svar på denne tråd

idag henter jeg så den nye bil
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 09:02

og det blev en Opel Corsa.... der er kampagne på dem iøjeblikket og derved er prisen yderst rimelig.(der kommer en falifted model i 2011).

Og vigtigst af alt...så har den 5 stjerner som er max i sikkerhed...og som bonus 260 kr i grønafgift halvårligt(20 km literen).

0
0
Svar på denne tråd

glemte at skrive
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 09:05

at vi har haft 2 hyundai (begge med problemer som nye) og oveni at min vendindes hyundai I10 allerede har fået lavet rust i en alder af 6 mdr ...turde vi ikke købe mere hyundai.

ellers en dejlig bil at køre i.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider