Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Rambo Duo - surt show..
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 19:49

Jeg købte en Rambo Duo sidste forår - og er godt nok dybt skuffet - et dækken til 2.200,- som man forventer skulle være meget holdbart - da det er lavet af kevlar - og forventes robust.


Inden dækkensæsonen sluttede her før somren - gik der først en karabinhage i frontlukningen, kort tid efter røg den bagerste gjordstrop. Nuvel - fik sat en ny karabinhage i og fik fikset gjordstroppen - den var lige til at sy på igen :-)


Nu har dækkenet været i brug i ca. to uger og status er som følger:

Den allerede reparede gjordstrop er røget af igen - og det er den forreste minsandten også - så nu kan jeg bare håbe at den sidste og en løs elastikgjord kan holde dækkenet på plads - indtil jeg får fat i et nyt (ikke Rambo) dækken - som kræet kan gå med - mens jeg sender det andet til reperation.


Jeg forventede jo så absolut at det var et holdbart dækken jeg havde købt - har et Rhino der kører på 3. sæson - og som intet fejler.. (bank under bordet):-).


Har andre haft de samme problemer med gjordstropperne på Rambo?


Det skal bemærkes, at Fritz ikke er en slagsbror - og der er ikke noget dækkenbideri i flokken - så det er ikke blevet flået i...


Sonja

0
0
Svar på denne tråd
 
 tredie sæson
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 20:26

Jeg kører på mit Rambo Original regndækken på tredie sæson, og faktisk er der lige røget en gjordstrop. Tænker kræet har fået et ben op i stroppen og revet den af. (Hellere gjorden end benet, mener jeg så).


Så nej, jeg kan ikke følge dig i, at dækkenet er dårlig kvalitet. Det holder vand ude - og ud fra det jeg har set på mange andre heste, så er der ikke mange dækkener, der klarer det i mange timers styrtregn. Og der er stadig to bug-gjorde til at holde sammen på dækkenet - og lykkeligvis ingen benstropper (synes benstropper er noget skidt).


Tror bare du har været uheldig med stropperne. Jeg personligt køber i hvert fald aldrig andet end Rambo. Det skal lige siges, at jeg ikke har prøvet andre dækkener af ballistic nylon (ved Tika har nogle) men Rambo ballistic holder i hvert fald hesten tør.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 00:17

Nu er det jo sådan at de fleste dækkender bliver designet til at gå i stykker bestemte steder - netop for at hestene ikke kommer for slemt til skade, hvis de f.eks. får et ben i en gjordstrop. Det vil jeg da også klart foretrække - jeg vil heller have mit dækken syet end min hest.


Jeg har også et Rambo duo, det går ind i 4. sæson nu. Begge karabinhager foran er skiftet min 1 gang, alle krydsgjorde er syet på igen min en gang, og det ene velcro til at fæstne halsen med er syet på 2 gange. Selve stoffet har kun fået en eneste lille revne(ikke i forbindelse med noget der er blevet revet af), som jeg selv har kunne fikse - det er det første vinter dækken jeg har haft til Capri, der har klaret mere en en sæson, uden store flænger i stoffet. Og Capri er en drillepind og går i en flok der leger meget - det koster i dækkener, men indtil videre holder det her ham varm og tør (og aldrig for varm)


Hilsen Nina


RIP Betty, den dejligste, sødeste mest fantastiske pony

22.04.1994-30.08.2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tika har et
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 12:39

Tika rideudstyr har et der mindre om Rambo, Rocky hedder det vist.


Min veninde har det til sin hest, det virker som et rigtigt lækkert og meget holdbart dækken. Og der er mulighed for at skifter inliner.

Altså samme princip som Rambo Duo.


Priser er også til at være med på ;-) tror at du kan købe 2 stk for 1 stk rambos pris.


Når mine gamle Bucas dækkener ikke kan mere, så vil jeg da kraftigt overveje Rocky.


mvh


Julle




DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 måske har jeg udtrykt mig forkert
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 13:30

Jeg ganske enig i, at det holder hesten tørt - og pasformen er nok den bedste der findes - ingen skallede pletter på bringen.


Jeg undrer mig bare over, at Rhino dækkenet, som er en billigere udgave af samme dækken - og som er lavet af samme fabrikant - ser ud til at være så meget mere holdbart - det har jeg brugt i flere sæsoner nu. Der er ikke skiftet karabinhager - eller blevet syet gjordstropper fast.


Jeg har haft et riders company dækken - igennem flere sæsoner -det fik skiftet et par karabinhager - men gjordene er ikke på noget tidspunkt gået af.


Jeg har så overhovedet ikke forventet at det dyre Rambo dækken - skulle til reperation allerede nu. Jeg mener at jeg gav omkring 600 kr. for dækkenet fra riders company og Amigo dækkenet kostede omkring 900,- så vidt jeg husker.


Er da enig i, at det er bedre at dækkenet går i stykker end at hesten kommer til skade - på den anden side - så skal den alstå kvaje sig gevaldigt meget for at få benene i stropperne på både Rambo og Amigo - da de, som en har nævnt - ikke har benstropper - desuden synes jeg at frontlukningens design er vildt god - og giver en god frihed når hesten skal spise.


Ville faktisk bare vide, om andre har været ude for det samme - at gjordstropperne er gået på Rambo dækkenet - eller om jeg har været uheldig og få et, der er blevet syet på en (måske) defekt symaskine.


Sonja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rambo duo
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 14:19

Jeg har også haft to Duo, som gik meget i stykker, dog kunne de fungere efter rep. Dem solgte jeg og købte tre nye, to ud af de tre nye, mistede velcroen til hals efter et par dage.


Ellers har det været okay, jeg er nu gået over til en anden Rambo model.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rambo duo..
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 14:49

Jeg har også et rambo duo som kører på 3 sæson, tidligere brugt min gamle hest det, han var føre"vallak" i flokken og kom tit ind med skader på ben og hals, men dog overlevet dæknet hele vinteren, nu bruger jeg det på min nye hest, så håber hun også holder lav profil ude i flokken så der ikke sker noget.



Men havdetilgengæld et regndækken med fleccefore i, det revet hele vejen over ryggen, tro en anden hest har hoppet op på ryggen og skoen har haft sat sig fast, heldigvis skete der ingenting med hesten, men dæknet kunne min mor heldigvis lappe med noget til telte, det virker igen bare ikke særig kønt mere (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 22:25

Nu har jeg ikke selv prøvet pågældende dækken fra Rambo, men da jeg har et par stykker på vej med posten har jeg for nylig undersøgt meget vedr. dette dækkenmærke på nettet....oog er det bare mig der har misforstået noget eller er der ikke 3 års garanti på vandtæthed, karbinhager og spænder m.v.?


Jolly Jumper & Camino

Stjerneponyerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmm :-(
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 23:36

angel - det vil jeg da lige kigge nærmere på - men garantien dækker sikkert ikke, når der er repareret på det uden at det har været sendt ind.


Det kan være der er tre års reklamationsret - og det er ikke det samme som fabriksgaranti - desuden er det jo også meget svært at bevise, at det ikke er de andre heste på folden, der har bidt i dækkenet - eller at ens egen hest er en dækkenkiller...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rambo..
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 02:48

Jeg havde et Rambo Original med Legarges sidste år som gik i stykker rimelig hurtigt. Begge frontspænder røg af og hesten kravlede ud af det og flænsede dækkenet i processen.


Jeg ander ike hvordan det er sket, jeg fandt dækkenet liggende på folden.


Der var ingen reklamationsret hos Horseware, men jeg fik en god pris på et andet dækken hos forhandleren. (AT Horsecare)



Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB), Madelaine af nord-Als (Shet.)

Og Langhoffs Favour (DV)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 09:16

Der står noget om garanti på Horsewares hjemmeside, hvis man går ned i bunden på forsiden kan man se online kataloger med dækkener, i kataloget på sidste side står der noget....men det er noget med at man skal "registrere" sit dækkenkøb ved at sende kvittering osv ind til Horseware når man lige har købt det


Jolly Jumper & Camino

Stjerneponyerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rambo...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 12:21

Jeg kan kun sige jeg har været uheldig med 1 rambo dækken det kostede 2800.- der røg et spænde foran allerede dag 1, men fik sendet det over til fabrikken, det er nu 8 år siden og jeg har flere dækkener fra rambo de er super gode, næsten ikke til at slide op.

0
0
Svar på denne tråd
 
 wwwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 20:34

Jeg er meget glad for alle jeres svar - kan se, at jeg ikke er den eneste der har været "uheldig" - jeg har sendt en mail til fabrikken - ikke at jeg forventer noget refunderet - men synes da de skal vide at jeg ikke er helt tilfreds med situationen.


KH

Sonja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rambo Duo
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 21:44

Har også et Rambo Duo, hvor begge carabinhager i fronten er gået i stykker, og "flappen" under og over, er røget af.

Dette skete da dækkenet var ca. 1½ år gammelt.


(Når jeg skriver ca. er det fordi at jeg købte dækkenet brugt på HN)


Nu, ca. 2 år gammelt, er carabinhagen ved bagstroppen gået istykker, og der er kommet små slidhuller i foret på undersiden af dækkenet.


Men, men.... pasformen er genial, og når det nuværende dækken ikke kan holde sammen mere, køber jeg atter et Rambo Duo.

systemet med de forskellige gram liner er simpelthen genialt.


Og der er absolut ingen slid på pelsen.


En glad rytter med en glad hest ;o)
0
0
Svar på denne tråd
 
 overordnet
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 22:29

er jeg også tilfreds - det ligger supergodt og laver - som du siger ingen slidmærker. Jeg er også stor tilhænger af "dyne" skift alt efter årstiden.


Min Rhino turn out - er jeg meget glad for - derfor var ikke et sekund i tvivl om, at jeg skulle have et Rambo Duo - da pengepungen var til det..


Men jeg er altså stadig lidt skuffet over, at det ikke kan holde i syninger - jeg kunne forstå det, hvis han var en slagsbroder og skulle tilrane sig en plads i hierakiet - men han er floklederen og nedlader sig ikke til at deltage i de tre hoppers indbyrdes kamp om anden pladsen.. .


Kh

Sonja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg forstår intet
Forfatter: 
Dato:  23-09-2010 10:35

Jeg elsker mit Rambo Duo over alt på jorden, ville med glæde taget med i seng... men hva skal hesten så have på.. hehe..


Mit er på vej ind i sit 9`ende liv/sæson, der er INTET skiftet på dækkenet eller rep.

(Jeg har haft det i 7 år og købte det på HN, 2 år gammelt)


Det er brugt som regndækken og dernæst vinterdækken..

Jeg har 300 grams dyne til det, heller ikke den fejler noget..


Det har dog i år fået ny hals, da den efter 9 år ikke længere ville lukke velcroerne ordentligt.


Spænderne er dog lidt rustne under maven, men de fejler intet og ej heller karabinhagerne...


Jeg græder virkelig den dag dækkenet ikke længere holder..


Må hellere lige tilføje det aldrig er behandlet med prænering og det holder stadigvæk vandet ude... utroligt!



Og et billede som dokumentation... det lever endnu!





Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Med hestene
Yatzie Dandanel 28-05-10 e. De Noir
High-Line Dandanel 08-04-08 e. Hotline

Yesica 18-05-95 e. Red Fern - Schwedengruss

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har 2 liggende
Forfatter: 
Dato:  23-09-2010 13:24

ja det 3 gjorde system er bare noget møg til pony str heste så der mangler gjorde på.... øv


Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Nu mor til smukkke Smilla 09.04.09
Kommision/Hingste/Træning/Dommer
www.nordhus.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tine.....
Forfatter: 
Dato:  23-09-2010 20:47

Jeg glæder mig på dine vegne - måske kan det tænkes at horseware får deres hager og spænder et andet sted fra - end de gjorde for 9 år siden.


Jeg købte netop en rambo duo - med det formål, at så var der dækken til resten af hestens levetid. Jeg tænker også - at det måske kan være impreneringen (der hvor det bliver vasket) der gør syningerne møre. Jeg har intet at have det i - men det er bare en tanke.


Jeg er rigtig glad for det - men forventede bare en længere levetid end 1½ sæson.


Kh


Sonja

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider