|
|
| Bomløs dressursadel - erfaringer? |
|
|
Jeg skal inden for overskuelig fremtid have en ny sadel, og overvejer en bomløs dressur sadel - jeg har især kigget på disse to, og kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer?! Contact Supreme: www.contact-saddle.com/shop/sadler- 15c1.html Trekkermaster02: flexiblesaddle.com/master.php?p=0 Så kan du hjælpe, så skriv meget gerne her eller en PB. Tak for hjælpen 
Med venlig hilsen Pia
** Enhver som ikke har lavet en fejltagelse, har aldrig prøvet noget nyt **
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| god ide :-) |
|
|
Jeg har hørt meget godt om begge Og hvis det er til hesten i din præsentation, er der også god mulighed for at de begge passer  Mit bedste råd er at få dem ud, så du kan prøve dem...
Flexisadler http://lusitano.mono.net Salg af fleksible og semifleksible sadler og traditionelt spansk og portugisisk rideudstyr - det meste håndlavet og på mål.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak Line.. |
|
|
Jo selvfølgelig, jeg har skam også tænkt mig at få dem ud, men derfor kunne det jo godt være at man kunne skaffe sig lidt forhånds viden inden, så man ved hvis der er noget specielt man skal lægge mærke til?! (fordele eller ulemper eller...??) Jeg har aldrig prøvet og ride i en bomløs sadel, tanken tiltaler mig bare, så jeg håber da det kan fungere for os, og ja det er til min Knapstrupper.  Men det er måske lidt for "nymodens eller alternativt" til at der er nogen der rigtigt har gjort sig erfaringer som de kan/vil/tør dele?!  Der kan jo da ihvertfald ikke ske noget ved at prøve... 
Med venlig hilsen Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
KarenGry |
| Dato:  |
20-09-2010 22:26 |
|
Jeg har en Trekker Talent, som er en noget ældre model, knap så dressurpræget. Den er jeg vældig glad for. Jeg har også kun hørt godt om de to, du henviser til, og de er blandt de fire-fem modeller, jeg overvejer til min næste sadel. Hvem forhandler Flexible Master i DK?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg rider |
|
|
med en Contact Primary som jeg er rigtig glad for. Forskellen på den og en Supreme skulle ikke være så stor efter hvad jeg har hørt. Den ligger på en *ahem* ... erotisk buttet Connemaravallak Og den ligger rigtig godt - jeg bruger en bananformet gjord for at få den til at blive liggende og det fungerer godt. Sadlen i sig selv har god knæstøtte og er lækker blød at være i. Den giver super støtte synes jeg men låser mig ikke fast. Og jeg kan nemt få dressursædet i den 
/Trine T =) What We Do in Life Echoes in Eternity. If opportunity doesn't knock, then build a door. Har du lyst til at nusse på muler på midtlolland? Skriv for mere info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flexible master |
|
|
JO-PO og jeg gør i hvert fald - ved ikke om der er andre... Optimal saddel har vist også sadler fra Trekker, men er ikke sikker på om det kun er Talent-sadlen jeg har set på hendes side.
Flexisadler http://lusitano.mono.net Salg af fleksible og semifleksible sadler og traditionelt spansk og portugisisk rideudstyr - det meste håndlavet og på mål.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trekker Master II |
Nina Hansen (DagonOX) |
29-09-2010 10:09 |
|
Jeg har en Trekker Master II som jeg har været rigtig glad for, man sidder godt i den og jeg synes den giver en fin opstilling og så sidder man lige så sikkert som i en bom-sadel. Jeg har så det "luksus-problem" at min hest nu er blevet for bred fortil til at passe den længere, men det er også en meget umarkeret og rundmavet hest. Jeg skal helt klart ikke have en bomsadel igen, så jeg er også på jagt efter ny bomløs, bare bredere! Men jeg skal jo så til at have sat den "gamle" til salg hvis det var noget? Den er brun, den normale vidde 2, 16,5 " (bruger normalt 17" men den er stor i det). Mvh. Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trekker Master 2 |
|
|
Hej Nina. Det kunne da sagtens være at det var noget for mig/os, jeg vil ihvertfald gerne høre mere...  Bl.a. biller, pris og hvorfra i landet du kommer, send gerne PB eller mail, så kan vi måske ringe sammen... idé?!  Skal sådan en sadel egentlig tilpasses hesten ligesom en bomsadel eller hvordan...? Er der kopfjern i trekkersadlerne? Der skal helt sikkert være mulighed for at prøve den inden evt. køb, ellers har det ikke nogen interesse, da jeg som skrevet aldrig har prøvet at ride bomløs før og derfor ikke aner om det er noget for mig, tanken tiltaler mig bare og jeg vil gerne se om det kan fungerer for os. 
Med venlig hilsen Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trekker Master II |
|
|
Jeg har en Trekker Master II og er så glad for den, at jeg søger endnu en... Jeg har nemlig flere heste og rider som regl sammen med en. Jeg er virkelig glad for min Trekker Master II! Faktisk blev jeg så glad for den, at jeg solgte de 2 Albion bomsadler jeg havde i stalden på det tidspunkt, jeg købte min Trekker Master - og jeg har ikke fortrudt! Hilsen Vicky
En evne Der findes folk, som ikke mere har evne til at feriere. De bør ta fri og gå omkring og øve sig i ingenting. Hvad nytter al Ens kløgt og viden, hvis man har glemt at spilde tiden PIET HEIN
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trekker Master II igen |
Nina Hansen (DagonOX) |
30-09-2010 15:25 |
|
En bomløs sadel skal som alle andre passe til hesten. Jeg sælger jo netop min fordi hesten er blevet for bred til den. Dvs der er altså et kopfjern i Master II, men det er meget kortere end i en bomsadel og vil derfor ikke så let kunne genere hesten, og gør også at sadlen stadig er fleksibel. Og så skal du selvfølgelig checke at den er i ligevægt når den ligger på hestens ryg. Er den ikke det vil hesten kunne få trykninger - fast bom eller ej. Men den skal ikke stoppes om da polstringen er af en slags skum som tilpasser sig ved brug og genvinder sin form bagefter. Den har i øvrigt flytbare knæpuder. Master II er forresten ikke bomløs i ordets egentlige forstand, idet den er bygget op af en læderbom som gør at den kan bruges uden trykfordelende underlag men samtidig fordeler vægten fra rytteren og er fleksibel mod hesteryggen. Sikke en smøre, håber det var brugbart  Jeg kan tage billeder og sende til dig i løbet af weekenden. Og sender dig lige en PB så vi kan udveksle mail/tlf. Mvh. Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Pia |
|
|
Jeg kan kun varmt anbefale Contact sadlen!!! Rider selv med en Primary og vil ikke bytte den for noget i verden....! Jeg kunne fortælle stolpe op og ned om de positive ting; men er lidt i tidsnød, så her er et link til Facebook, hvor jeg har lavet en gruppe for ejere af Contact-sadler OG folk, der har lyst til at spørge andre om deres erfaringer med den - og meget gerne også andre bomløse sadler. Åben debat når man nu engang længst med  www.facebook.com/home.php?#!/ group.php?gid=233715661940&ref=ts Der ligger oss en del billeder af blandt andet min tykke pony, der tusser rundt med sadlen på. Og nogle baggrundshistorier om hvad folk har prøvet af sadler gennem tiden. Håber at du kan bruge det til noget! Mange hilsner fra Mia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Facebook.. |
|
|
Hej Mia. Mange tak for dit link, men hold da k... hvor er jeg altså bare en klaphat til det der facebook - det eneste der sker når jeg går ind på det link er at jeg kommer ind på min egen profil og så går jeg i stå, for jeg aner ikke hvordan man finder gruppen og melder sig ind...  Er ellers også rigtigt meget hooked på Contact sadlen og vil meget gerne høre mere om den, så håber nogen kan hjælpe mig med at finde den gruppe på facebook? Evt. navnet på gruppen, så kan jeg vel søge efter den eller noget... tror jeg godt jeg kan hitte ud af, fandt ihvertfald Ramus Bagger og Powerriders engang...  Takker 
Med venlig hilsen Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fundet... |
|
|
Har fundet ud af det med facebook og gruppen... alletiders  Tik tak 
Med venlig hilsen Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| contact fan :-) |
|
|
Hej Pia Jeg er STOR contact fan! Jeg har både en primary og en suprime og jeg er rigtig glad for dem begge. Det er hvad jeg vil kalde det en "ægte" bomløs og yderst flexibel! Fordelen er at den er i kvalitetslædder og har et design som jeg kan lide (den ligner nemlig en dressur sadel) og så må man ride stævner i den. Så jeg har kun positivt at sige om den og jeg rider dagligt i den og har gjort det i 1 år nu, så det er altså ikke noget med at hesten på sigt får "ondt i ryggen" som så mange andre påstår omkring bomløse sadler. Men prøv da at ring til Zoe og få hende ud og prøv, de skal ses, prøves og mærkes før man kan beslutte sig  www.contact-saddle.com Held og lykke med sadel jagten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Optimalsadel |
|
|
Er der nogen der har erfaring med nogle af disse fra www.optimalsadel.dk Sensation Ride Harmony Sensation Ride G4 
Med venlig hilsen Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sensation - nej tak |
|
|
Hej Pia Jeg har haft en sensation G4 ride dressage inden jeg købte min contact-saddle. Jeg var IKKE glad for den. Jeg synes man fik en underlig opstilling i den, puden foran generede mine lår og så var jeg bare ikke vild med alt det stof, velcro og billigt læder som ligner en sofa fra Biva (undskyld, men det er min mening ) Jeg kan ikke forstå ideen med stof og velcro, for hvis sadlen passer, så flytter man jo ikke rundt på tingene mere og så er det bare til gene at der sætter sig hår og skidt og møg fast som ikke kan blive pænt igen. Men jeg ved mange er glade for den, så måske du også vil blive det? Jeg synes bare den er vildt dyr i forhold til den kvalitet den er i, den burde max koste 4-5.000 og ikke næsten 10.000. Så hellere give de 3.000 mere og køb fx en contact som er helt igennem kvalitetslædder... Ja det er bare min mening  Hilsen Mette med Xiado
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
De sadler, I omtaler, er de alle godkendte til stævnebrug? Altså hvis man ønsker at starte dressur og distance til husbehov? Hilsen Louise
Araberen blev skabt af Vinden. Han er den vind, jeg lever af...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Contact |
|
|
/Trine T =) What We Do in Life Echoes in Eternity. If opportunity doesn't knock, then build a door. Har du lyst til at nusse på muler på midtlolland? Skriv for mere info!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Contact... |
|
|
Hej Mette m.fl. Tak for jeres indput, jeg hælder også selv mest til contact sadlen, og er ret sikker på at det ender med sådan en lækker model...  Nu skal jeg bare lige have skravet det sidste guld sammen, samt prøvet og bestilt sådan en fætter - så er jeg vist også ved at være godt og "alternativt" kørende med nye hovsko og bomløs sadel...  Så mangler jeg bare og lære at ride... - vist godt vi har en god og rummelig underviser...  Tik tak alle.
Med venlig hilsen Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Pia Husk at holde os opdateret hvad det ender med Husk der er lang leveringstid på en contact, så det kan være en god idé at få Zoe ud og prøve dem om den også ligger godt på din hest - så kan du nå at spare det sidste sammen mens man venter på sadlen De bliver nemlig først produceret når man har bestilt én så vidt jeg ved Så det er et lille ekslusivt mærke som en enkelt person har designet og startet op, vist nok fordi hendes egen hest var umulig at finde en sadel til. Hilsen Mette med Xiado
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|