Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Erfaringer med hovsko ?
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 16:16

Min hest har været meget træls at ride på fx. grusveje, hvor han stikker rigtig meget på forbenene.

Hans hovkvalitet er super og der er god vækst i hovene, han har gået uden sko i flere år og min meget dygtige smed synes vi skal prøve at undgå at sko ham.

Jeg er nok begyndt at ride mere end jeg har gjort tidligere og så faldt jeg over hovsko - de findes jo i mange slags og udformninger.

Har i erfaringer med hovsko ?

Er hovsko nemme at sætte på ?

Sidder hovskoene ordentligt fast ?

Er der en masse tilpasning ?

Kan der skiftes "dæk" (sål/bund) ?

Kan der monteres mordax ?

Hvordan reagerer hesten ?

Gitte

Boer/nubiske geder sælges

både til levebrug og grydeklare (se præs.)

0
0
Svar på denne tråd

Cavallo
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 17:53

Jeg bruger selv Cavallo simple boots i perioder.

De findes i 5-6 forskellige størrelser, og størrelsen bestemmes udfra hvad hoven måler i bredde, længde osv. Derudover kan der lægges såler i bunden, som fåes i forskellige tykkelser. Dette anvender jeg dog ikke.

Boots´ene er nemme og hurtige at få på og af, og de bliver siddende - selv på en våd og aktiv skovtur med mudder osv. Pasformen er god, også selvom hoven jo ændrer sig lidt i perioden mellem beskæring.

Den første gang syntes hesten måske det er en underlig fornemmelse, og går de første 100 meter med høje benløft, men det fortager sig lynhurtigt.

Så vidt jeg ved findes der ikke mordax til denne model.

Sålen kan ikke skiftes på den model jeg har. Jeg bruger dem efterhånden sjældent da min hest nu går på alt slags underlag, men min veninde anvender dem dagligt, og jeg vil tro at et par boots (dvs. 2 stk til en pris af ca. 1000 kr) holder 1 1/2 år.

Men hvis man tænker på de penge man sparer ved at undvære skoene + besværet med tabte sko osv, så kan det bestemt betale sig. Ved efterhånden ikke engang hvad det koster for en beskæring med 4 sko - men det er vel i omegnen af 1000 Kr pr gang.

Kan kun anbefale Cavallo.

0
0
Svar på denne tråd

også cavallo
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 19:00

her og de holder bare rigtig godt, vi havde en hoppe for nogle år siden som gik rigtig lang tid på dem, hun havde dem på 24-7 i en 14 dages periode på fold og du kunne overhovedet ikke se de var slidt :-D

På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!"

og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud.

0
0
Svar på denne tråd

mange heste
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 19:57

der går barfods uden problemer på bane og fold, kan ikke lide stenene i gruset. Jeg bruger selv Cavallo Simple Boots til skovtur, og det går fint. Du skal købe dem af en, der kan komme og hjælpe dig med at finde den rigtige størrelse.

hilsen Pernille

den heldige ejer af lusitanoen Urque

Pony Prestige dressur-sadel til salg

0
0
Svar på denne tråd

Hovsko
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 20:57

Jeg spørger fordi jeg lige har fået et par hovsko gratis på prøve i 1 - 2 uger og på dem kan man nøjes med at udskifte sålen når den er slidt, sålen koster kun 125,- pr. stk.

Der kan monteres mordax og alle sliddele kan udskiftes.

Der er heller ikke en masse med tilpasning, det lyder til at være et smart system.

Men inden jeg gør en masse mere, ville jeg lige høre om nogen af jer havde fundet noget der var smartere - det lyder det ikke lige til, men jeg hører meget gerne fra flere.

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 16:23

Jeg har lige investeret i et par Marquis supergrip fra www.hovsko.dk efter at have taget skoene af min hest for 3 uger siden, og de er bare super gode, de lever fuldt op til forventningerne og på dem kan man også udskifte alle delene.

Med venlig hilsen

Pia

** Enhver som ikke har lavet en fejltagelse, har aldrig prøvet noget nyt **

0
0
Svar på denne tråd

prøvet...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 16:43

har også prøvet hovsko. Cavallo. Min kunne ikke gå med dem, da selve hendes hove er skæve, så de passer ikke i boot'en. Jo, de kunne være der, men hun gik meget mærkeligt, og efter nogle dage, blev halt af dem. Så fik hun jernsko på (som kan tilpasses med ambolt), og så gik hun ikke mærkeligt mere, og ingen problemer. :)

Rækkehus 2005, Århus, se profil

Når vi lægger bidsel i munden på hestene, for at de skal lystre os, styrer vi hele deres krop. Som skibene - så store, og styres af et ganske lille ror.- Jakobsbrevet

0
0
Svar på denne tråd

Easyboot glove
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 17:11

Dem skal jeg have købt inden længe :) kan bedre lide dem end cavallo.. (ikke prøvet nogle af dem) synes bare de ser rarere ud, og pasformen ser ud til at være bedre. men hva :b bare et forslag til en anden hovsko/boot

hovfokus.dk/ product_info.php?produ...b6be3bac6e

0
0
Svar på denne tråd

Hovsko
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 18:06

Det er også www.hovsko.dk jeg har på prøve og indtil nu er jeg meget imponeret over dem.

Kansas er lige blevet beskåret og så plejer han ikke at kunne rides på grusvej overhovedet, det kan han med hovsko, han kan både trave og galoppere på grusvej, hvor han ikke engang ellers vil skridte.

Han virker rigtig godt tilpas med dem på og hovskoene sidder godt fast og er nemme at få både på og af.

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.....
Forfatter: 
Dato:  18-09-2010 22:48

Jeg har både prøvet marquis og easyboots, og må indrømme at jeg synes de var både besværlige og klodsede. Nu er det godt nok et par år siden jeg prøvede marquis ´en men eftersom de faldt af under en kort galop og nær var skyld i at hesten stod på snuden, blev de hurtigt kasseret, men det kan jo være at de er blevet forbedret siden.

Mvh. Louise O.P.

Medlem af Team Rocky Road - det mest stenede hold inden for distance

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 11:05

Jeg bruger Easyboot Gloves til Muffes forhove, og skal have til baghovene når pengene er til det.. De sidder godt uden at gnave, falder ingen steder og er nemme at sætte på

Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd!

Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde :)

Nu har jeg mine 3 guldkarameller samlet i løsdriften :)

0
0
Svar på denne tråd

Melder mig også
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 19:20

Under fanerne

Har i perioder brugt CSB når hesten havde tabt en sko. For en måned siden valgte jeg så jernskoene fra og nu går min hest med boots.Kun på forhovene, vel at mærke, da han næsten ikke slider baghovene. Vi rider skovture og vej og de er bare supergode. Og ja, en mudret skovsti er ingen hindring. Min hest reagerede slet ikke da han fik boots på første gang.

Så en klar anbefaling fra min side.

VERDEN ER I FARVER

0
0
Svar på denne tråd

Hovsko
Forfatter: 
Dato:  23-09-2010 19:21

Jeg har nu bestilt mine Marquis Hovsko - jeg synes det er super at man kan prøve dem gratis før man køber og så er det genialt at alle sliddele kan udskiftes.

Jeg har redet i blandet terræn og i både skridt, trav og galop og det fungerer bare super godt.

Hermed min bedste anbefaling også for fantastisk god service og hjælp.

Gitte

En tilfreds rytter, med en super glad hest, for nye nemt monterede www.hovsko.dk med udskiftelige sliddele.

0
0
Svar på denne tråd

Enig,...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2010 14:57

Jep, jeg kunne ikke være mere enig...

til www.hovsko.dk fra mig også

Med venlig hilsen

Pia

** Enhver som ikke har lavet en fejltagelse, har aldrig prøvet noget nyt **

0
0
Svar på denne tråd

Mit spørgsmål!!:0)
Forfatter: 
Dato:  24-09-2010 16:17
Jer der bruger disse boots, hvordan er de når i tager en galop, bliver de på hovene???? Har nemlig selv overvejet boots, da jeg også er træt af sko der falder af.... Ved i om hovfokus kommer ud og tager mål?? Og kan man bare få dem på prøve inden man køber?? Hvilken er bedst?? ( er lidt kun på de easyboot gloves) Med venlig hilsen Bitten
0
0
Svar på denne tråd

Hovsko
Forfatter: 
Dato:  26-09-2010 19:10

Prøv at klikke på www.hovsko.dk - der er vejledning til str., jeg sendte en tegning af hovene og så fik jeg prøvesko der bare passede - super fin service.

I går red jeg 11 km i blandet terræn og blandet tempo, også galop, skoene sad præcist som de skulle hele vejen og jeg nægter at tro på de kan falde af.

Gitte

En tilfreds rytter, med en super glad hest, for nye nemt monterede www.hovsko.dk med udskiftelige sliddele.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider