Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Steder med meget hesteliv, østjyl
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 15:25

Hejsa,

måske dumt spørgsmål, så må I bære over med mig.

Er der nogle områder med mere hesteliv omkring Århus, flere stalde (med ridehal) end andre?

Jeg har det sidste år gemt næsten alle annoncer for opstaldning, jeg har fundet på div. sider, og synes, de alle ligger syd for byen, især Odder. :) Eller ude ved Kjellerup..

Vi skal måske flytte, så ville gerne have tips om, hvor det er let at finde stalde i området, og hvor der ikke er så mange? Det tager jeg gerne med i flytte-beregningerne. :)

Det kan selvfølgelig også være, jeg er stæreblind. Hvis det ikke er alt for dumt, hører jeg gerne, hvor I synes, der er meget heste-liv. :)

Rækkehus 2005, Århus, se profil

Når vi lægger bidsel i munden på hestene, for at de skal lystre os, styrer vi hele deres krop. Som skibene - så store, og styres af et ganske lille ror.- Jakobsbrevet

0
0
Svar på denne tråd

Kommer vel an på
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 16:34

Jeg har stort set kun haft min hest i den sydlige del af byen. Mårslet, Højbjerg og nu ved Odder og der er helt sikkert meget hesteliv syd for Århus.. Tror at steder som Skåde Ridecenter og Vilhelmsborg trækker en del til og så er der mange steder hvor det er rigtig nemt at komme i skoven eller til stranden. Gode ridemuligheder er også med til at sikre at der ikke er så mange tomme bokse.

For et par uger siden kørte jeg med mine veninde ud til hendes heste ikke så langt fra i en landsby ikke langt fra Skejby Sygehus og jeg var virkelig overrasket over hvor mange heste der var i det område også.. Der var faktisk også ret lækre ridemuligheder..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

Dumdidej.....
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 20:53

Har set en statestik over heste - og her findes der flest heste i midtjylland, og så vidt jeg husker herefter nordsjælland og østjylland.

Jeg bor nord for Hammel, og har 4 ridehaller indenfor 5 km's radius - heraf kun en med rideskole, resten er private.

Og "alle" herude har heste - sådan kan det nogle gange virke, når man kører rundt og ser på foldene.

Terrænmæssigt er frijsenborg jo fantastisk - og ellers ville jeg gå mod Silkeborg, især den sydlige del virker der til at være mange stalde osv.

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Århus N - og V
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 08:16

Der er altså også masser af steder i Århus N, bl.a. stald Helbo og Langdamsgård.. Jeg kender dem ikke selv, men har haft kigget efter opstaldning i området :)

Vest for Århus er der også noget der hedder Mariesminde, som er et rigtigt lækkert sted! - Det er de skønneste omgivelser, travbane (god til at skridte for på) omgivet at "skov" - udendørs dressurbane og springbane, masser af natur, skov og en sø.. Desuden render der altid dådyr, harer og fasaner rundt mellem træerne - virkeligt idyllisk sted! Der er en lille RIDEHAL, men heller ikke mange opstaldninger - på trods at plads til mange, så der er altid god plads :)

Desuden var han da jeg stod der, igang med at opføre en lille militarybane..

Og hestene gik selvfølgeligt på fold fra tidlig morgen til solen gik ned:)

- Men han vil kun have folk over 18 år ind.. Men længere nede af samme vej ligger der også Sabro Rideklub.

kan nok høre at jeg har stået der en periode:)

Jeg var meget tilfreds der:)

"Aim for the moon, even if you miss you'll be among stars!"

0
0
Svar på denne tråd

staldd
Forfatter: 
Dato:  22-09-2010 12:58

Jeg kiggede på maries minde, og da han havde han store visioner om 2 ridehuse, baner og det og det andet.. Og han er vidst gået i gang med at udvide ridehuset.. !

Jeg sys ikke "kemien" var der, og har derfor valgt et andet sted.

Kirstinelund, som jeg er rigtig glad for. Det ligger ved Galten/hørslev.. 10km fra Århus, mod vest. ;) ca... Men vi har enggarden lige ved siden af. Og ja, så er der Sabro og mariesminde :)plus en masse andre. Men mange af dem er "ikke.registerede" altså forstået som at de nok ikke har en hjemmeside, men reklamere bare i brugsen ell lign :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider