Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Nordsjælland??
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 09:51

Hjælp! - Jeg er ved at købe en hest på nordsjælland, og skal "bare" have den igennem handelsundersøgelse (incl. røntgen). Men det viser sig at være et større arrangement, da jeg bor i Jylland og Sælger ikke har trailer el. bil der kan trække.

Så jeg spørger nu alle jer HN-folk, er der nogen der ved hvem jeg skal kontakte for at få transporteret hyppen (1½ års) sikkert til dyrlægen (hørsholm) og tilbage??

Min første tilgang til problemet var at få en dyrlæge ud og tage røntgen, men det viser sig at være stort set umuligt på Nordsjælland :S

Den eneste jeg fandt var Ikeyvet, v. carsten key, men han har desværre 14 dages ventetid!

Håber der er nogen der kan hjælpe så vi kan komme videre med handlen! :)

"Aim for the moon, even if you miss you'll be among stars!"

0
0
Svar på denne tråd

hestetransporten.dk
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 11:16

david er rigtigt sød og ret god til at håndtere hestene på en fornuftig måde. ham har jeg haft til at hente og bringe ungheste.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd

ellers har
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 18:34

Louise Hellenberg mobil røngenapp. hendes nummer er 40401537.

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

iKeyVet
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 21:18

Du kan også kontakte Carsten som tidligere var dyrlæge på Hørsholm. Han har transportabel klinik og kan både lave handelsundersøgelse, røntgen, etc. hjemme i stalden.

Du finder ham på http://ikeyvet.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Egen dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 23:53

Jeg ville også høre Louise om hun kunne hjælpe, hun er super!

Jeg ville personligt ikke bruge Hørsholm - slet ikke hvis det er sælgers dyrlæge, men det har du sikkert check på :).

Er det ikke noget med at røntgen på 1½ års ikke nødvendigvis siger noget om hvordan knoglerne ser ud når den skal igang om et par år....

Anyway - held og lykke med undersøgelse og købet :)

Mange hilsner,

Lene

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 04:10

Der er også Vetteam i Slangerup, dem har jeg haft ude i stalden for at tage røntgenbilleder af min gamle hest. De samarbejder med Hørsholm, Charlottenlund og Lyngby...

Diana & Hunor

0
0
Svar på denne tråd

Tak! :)
Forfatter: 
Dato:  17-09-2010 07:24

Tusind tak for hjælpen:)

Jeg har som sagt haft kontakt til ikeyvet, men 14 er lang tid at vente, når begge parter gerne bare vil have det afsluttet:)

(- Og jeg gerne bare vil have hende hjem NU:) )

Mht. om det kan betale sig med røntgen, så var jeg også i tvivl, så jeg snakkede med en af dyrlægerne på Hørsholm om det, og de mente at det godt kunne betale sig, fordi jeg kan se hvis der er noget allerede, og hvis der er noget alvorligt på vej, kan de som regel se det meste af det.. Ved godt at jeg ikke er dækket 100% ind, men den risiko tager jeg gerne med.

Grunden til at jeg stadig gladeligt ofrer pengene på røntgen er at min tidligere hest, som jeg ikke fik røntgen på, endte med at blive en del værd, og så viste sig at have en masse småfejl:S

Det har den dag idag (3 år efter) stadig ikke betydet noget for ham, og han er springhest, men det var ret øv!

Men jeg vil skynde mig at kontakte de andre to I har forslået, og så håber jeg der sker noget!

Endnu engang tak:)

"Aim for the moon, even if you miss you'll be among stars!"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider