Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Black Country (BCS)
Forfatter: 
Dato:  02-09-2010 11:43

Hejsa,

Er der nogen der har erfaringer med sadler fra Black Country?

Jeg har super svært ved at finde en sadel der passer min hest. Min sadelmager tror, at Black Country model Adelinda er et godt bud, så den skal jeg prøve.

Jeg har aldrig set sadlen, da den ikke er så kendt i DK, så jeg er super spændt på at se og prøve den, men vil lige høre om der er nogen, der har erfaringer med den? Kvalitet osv?

Håber nogen kan hjælpe mig :-)

0
0
Svar på denne tråd

halløjsa...
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 10:51

Jeg har en Black Country "Eden" (dressur) til min hest.

Det er en super lækker sadel og jeg er så glad for den. Læderet er fantasisk blødt (du kan folde det så let som stof) og den er generelt ikke så "stiv" i læderet som ved andre sadler, også sidder man bare fast i sadlen, da læderet ikke bliver glat.

Min har desuden et slags ophængning system ved gjorden, som gør at den ene gjordstrop er bevægelig og dermed kan tilpasse sig din hests form. Gjordstroppen er hængt op i en nylon "snor" som er hæftet til sadlen foran og bagtil, så den derved holder hele sadlen nede til hesten og ikke bare i ét punkt.

Lidt svært at forklare.. ;)

Min hest var heller ikke bare lige at finde en sadel til, men fandt ret hurtigt BC'en, så var ikke ude i de helt stor sadel prøvninger..

Jeg har haft sadlen i snart et år, fra ny af, og har ikke et sekund fortrudt at jeg har købt den. Min hest er desuden også meget tilfreds med at få den på ryggen...

Nu kender jeg ikke "Adelinda" modellen og om det er en spring eller dressur sadel du søger... men jeg er så glad for min og kan kun anbefale Black Country..

/Lene

0
0
Svar på denne tråd

Endelig!
Forfatter: 
Dato:  08-10-2010 12:54

Nu har jeg prøvet sadlen :)

Jeg er vildt begejstret!!!!

Lene, tak for dit svar! Adelinda er en dressur model. Jeg sad bare så godt med det samme jeg kom op. Jeg har lånt sadlen af min sadelmager, så jeg kan vende mig til den, inden vi skal bestille den jeg skal have, vildt fed sadel!

MVH
Marie

0
0
Svar på denne tråd

kan det...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2010 14:52

passe at det er Kit Hansen du har lånt sadlen af?

Jeg skal afprøve samme model til min brede korte hest med lige ryg.

Lyder meget lovende, at den er rigtig god at sidde i.

Ved du hvad den koster fra ny her i DK?

...

0
0
Svar på denne tråd

Black Country
Forfatter: 
Dato:  08-10-2010 19:07

Jeg har en Black Country springsadel, model Wexford, til min brede, korte og ligeryggede hest - og hold da ...., hvor jeg elsker den sadel!!!

Virkelig lækker kvalitet, skrumpelæder i sæde og knæstøtte, ser efter et års næsten daglig ridning, stadig ny ud og er blød som en drøm!!

Kender ikke deres dressurmodeller, var en mulighed til hesten også, men blev en HDR Paris istedet, men skal jeg engang have ny dressursadel til hyppen, vil Black Country ligge øverst på ønskelisten!!!

0
0
Svar på denne tråd

Hej er også
Forfatter: 
Dato:  10-10-2010 14:29

interesseret i at høre prisen? Sadelverdenen er en ren jungle at finde rundt i, så man skal begynde i god tid. Har i øjeblikket en sadel min frieser kan "vokse" i, men man kan jo lige så godt være forberedt

Black Frieser Power!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-10-2010 17:17

Jeg var heldig at få min til en god pris, da jeg købte den direkte fra England.

Jeg købte den ved Sportshorseservices.co.uk, hvor de havde den på tilbud, da der åbenbart ikke er meget salg i 16½ sadler derovre og det var netop det jeg skulle bruge

Herhjemme ligger de vist fra 13000,- og op, men de er billigere hvis du køber i England.

De er ikke de billigste sadler, men hver en krone værd, det er virkelig lækker kvalitet!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-10-2010 21:37

Hej Tina,

Det er nemlig Kit der hjælper mig med sadel :)

Jeg kender ikke helt prisen, men den skulle ligge i et leje omkring de 14-15.000 mener jeg. Jeg skal ikke have en helt standard model, så kan ikke rigtigt komme afsted med selv at bestille den gennem England.

MVH

Marie

Meget velholdt Equipe Evolution springsadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

12344567
Forfatter: 
Dato:  20-10-2010 21:48

Hej Tikki. Tak for svar og tip om indkøb. Det kan godt være at de koster fra 13000,- og op, men det synes jeg at der er rigtig mange der gør. Og så har man den forhåbentlig i mange år. Men godt at høre så meget positivt

Laila

Black Frieser Power!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider