Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

springsadel umulig...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 08:49

Jeg er på en umulig opgave...

Jeg skal finde et springsadel mærke/model som opfylder følgende kriterier:

SKAL have Cut-back fortil

skal være min 6 cm. på det smalleste sted i kammer

Bred bom og normal/bred kopfjern

MÅ ALLERHØJEST være 16½ tommer UDEN kilepuder, og 16" med kilepuder..

så skal det være en springsadel som er til at sidde fast i da hesten springer meget igennem og jeg samtidig rider både military og spring...

MEN hvor finder man denne hestesadel i PONYudgave - som er bred nok?? Er der nogen derude der har noget i stil med dette? for det er virkelig ikke lykkes for mig at finde en der opfylder kravene... SUK SUK SUK... =)

vh Helena

2 SADLER SKAL VÆK NU - SE MERE

1 GPA HJELM SE MERE PÅ HJEMMESIDE!!!!

Tjek min hjemmeside; www.team-graungaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 09:32

Kan du ikke finde det i en af Passiers modeller? Jeg har PSL'en, den er jeg glad for at ride i.

/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
0
0
Svar på denne tråd

forslag
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 09:43

man får den speciallavet.

Det kan feks Tattersall gøre med Amerigo (koster ca 20.000), eller du kan kontakte Hanne der også tager mål til Equipe saddles.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Trekker
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 13:33

Hvad med en Trekker? De fås brede og korte :-) og man kan få tykkere sadelpuder, hvis der ikke er plads nok til manken - er næsten sikker på, at en af deres springsadler kan du til din hest, selvom jeg ikke rigtig kunne se et billede af hestens ryg på din profil...

Man kan også få et 16½'' sæde med sadelpuder, der er 2 cm kortere, men det ville være nemmere at finde den rigtige sadel, hvis man kender længden af sadellejet i cm og kan se, præcis, hvor bred en bom hesten har behov for :-) Der kan nemlig godt være forskel på, hvor lang "anlægsfladen" mod hesten er selvom sadlen er 16'' (det er kun et mål for, hvor stort sædet er)

www.flexiblesaddle.com/ bascule.php?p=0

www.flexiblesaddle.com/rock.php?p=0

De har også en billigere, men kun i 17 og 17½''

www.flexiblesaddle.com/ fortius.php?p=0

Hvilken buksestørrelse bruger du selv? (hvis jeg må være så flabet ;-) )

Flexisadler

http://lusitano.mono.net

Salg af fleksible og semifleksible sadler og traditionelt spansk og portugisisk rideudstyr - det meste håndlavet og på mål.

0
0
Svar på denne tråd

er bomløst rigtigt godt til spring
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 17:22

og specielt military hvor vi jo står i let sæde i LANG tid ad gangen. uanset om man lægger et trykfordelende underlag under vil der jo stadig være et problem med den måde bøjlerne fæstner på hvor trykket ikke bliver fordelt ud over hele ryggen. Jeg er ikke sikker på at jeg turde.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd

stor forskel
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 08:33

Der er meget stor forskel på bomløse sadler, Det er rigtigt at der i en del af de mere "slatne" bomløse sadler er et stigremsophæng bestående af en rem hen over ryggen.

Trekker sadlerne er lave som "rigtige" sadler, bortset fra, at man har skiftet træbommen ud med en bom af kraftigt læder. Den er altså ikke bom"løs", men har en mere fleksibel bom, uden dog at blive slatten af den grund.

Stigremsophænget er sat på som man kender fra almindelige sadler og sadlen har sadelpuder og kan ikke skelnes fra en "almindelig" sadel med træbom - bortset fra at den altså giver hestens ryg frihed til at arbejde og er bedre til at absorbere stød :-)

Faktisk har den rigtig stor berettigelse som springsadel i og med at stødabsorberingen er langt bedre end i en sadel med træbom, så den beskytter hestens ryg langt bedre.

Prøv evt. at se videoen på deres hj.side og læs mere om dens gode egenskaber :-)

www.flexiblesaddle.com/ models.php?p=0

Lån evt. en demomodel og prøv :-)

Flexisadler

Salg af fleksible og semifleksible sadler og traditionelt spansk og portugisisk rideudstyr - det meste håndlavet og på mål.

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan ikke finde det
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 08:59

altså der hvor bøjleophænget er beskrævet. Jeg havde håbet at videoen viste et eller andet. MEn den viser jo principielt bare en hest der springer temmeligt almindeligt og altså ikke med voldsomt meget ryg. Dette kan meget nemt være fordi hesten ikke gør det naturligt og behøver intet at have med sadlen at gøre.

Hvis bommen er fleksibel hvodan undgår man så at den 'flader' ud og med helenas hest som eksempel rammer det meget høje mankeben den er i besiddelse af? har den fast kopfjern? og hvordan er det så monteret?

Jeg må indrømme at jeg stadig er noget i tvivl om anvendeligheden. og jeg er ikke sikker på at jeg turde lægge hest til forsøget. Mine har iøvrigt gået med bomsadler der tilpasses halvårligt i mange år uden problemer overhovedet. Jeg tror det var Tanja Lange der udtale på et tidspunkt at hvis man ikke havde råd eller mulighed for at få tilpasset sin bomsadel så skulle man ride i bomløs, men hvis man ellers fik tilpasset sin bomsadel så ville den til enhver tid fordele trykket bedre.

Med venstre hånd
Line og Calano

0
0
Svar på denne tråd

kopfjern
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 09:13

Der er et kopfjern i sadlen til at holde faconen foran, det går dog ikke så langt ned på skulderen, som i almindelige bomsadler.

Det er jo kun sundt at være skeptisk :-)

Det med videoen - der kan jeg kun sige, at en god sadel kan jo ikke opveje dårlig ridning ;-) Højst hjælpe til at hesten ikke skades af sadlen.

Flexisadler

0
0
Svar på denne tråd

vi er enige om videoen
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 09:41

jeg er bare ikke helt sikker på hvorfor de vælger at lægge den derind. Ja det viser at der er nogen der springer i sadlen. Men der også masser af mennesker der springer i deres lammefætter eller spænder bøjler på en ridegjord og springer i den. Det gør det ikke til noget man skal eller bør gøre.

Med venstre hånd
Line og Calano

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider