|
|
| Hvilken hestetrailer - og hvorfor? |
|
|
Hej folkens... Jeg står måske overfor at skulle finde den helt rigtige hestetrailer til mine dejlige ridedyr, og må da virkelig sige, at det er en jungle at finde den helt rigtige. Egentlig har jeg altid bildt mig ind at når jeg skulle have hestetrailer, så skulle det klart være en brenderup, og af en eller anden grund har jeg helt udelukket Variant og Randers trailere. Cheval Liberté har jeg en aversion imod alene pga. en virkelig uprofessionel sælger på Hest og Rytter et år - og det er jo noget fis... Så tydeligvis trænger jeg til at få udvidet min horisont lidt - og det er så der I kommer ind i billedet! Jeg søger gode og dårlige erfaringer med forskellige mærker og modeller. Viden om ulykker pga. fejl ved de forskellige mærker (som fx på hyggen hvor en "tabte" en hest under almindelig kørsel med en vist nok ny trailer). Trailere jeg er interesseret i at høre om skal opfylde disse krav: - Max pris (brugt eller ny): ca. 35.000,- - Høj og bred nok til store varmblodsheste (største i stalden pt. 173 stg/ ca. 600 kg) - Modellen tilgængelig med udvendige bomudløsere i fronten (vigtigt) - Modellen gerne tilgængelig med sadelrum (ikke så vigtigt) Jeg håber på en masse gode råd til hvilken trailer der kunne blive det nye royale køretøj for min Prinsesse og hendes venner... På forhånd tak... Milla
Heldig og lykkelig ejer af: Heartbreakers Avalon Frøsanggårds A'Capo Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen)
Snart med på en ny Aalborg-tur!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Humbaur rapid |
|
|
Fordi plads og sikkerhed er i orden 0g den er i en pris for de fleste kan være med Jeg har haft brenderup og det er bare no-go i forhold til. Cheval liberty er der mange der har dårlige erfaringer med, jeg har dog aldrig selv haft sådan en. til Humbaur 
- Charlotte (: Med de 2 dejlige muler Svendsbjergs Halifax DV242 Hopla's Opera DV999
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| humbauer |
|
|
jeg har også en humbauer rapid og den er både jeg og min hest glad for. godt nok er min hest kun 163 men han har åbenbart storhedsvanvid for han vil ikke stå i små trailere. havde en brenderup exclusive før men den var han ikke glad for. nu står han dejligt og roligt og går lige op. så gå ikke for meget på kompromis med pris. gå hellere efter god plads både i højde og bredde og længde. så humbauer, böckmann er store.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar..... |
|
|
Mange tak for jeres input - vil helt klart tage en Humbaur Rapid med i mine overvejelser. Fåes denne model med udvendige bomudløsere ved forbommene? Milla
Heldig og lykkelig ejer af: Heartbreakers Avalon Frøsanggårds A'Capo Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad koster |
|
|
Mvh. Tine Windsor Elite dressur 17" fit 3 sælges. 4500,- Eller bud God kat 2 pony købes. Skal være fornuftig i hovedet. Søges til rigtig hestefamilie.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vicky02 |
|
|
Jeg har fundet et par stykker til salg (brugte), de ligger fra 30.000-35.000... 5-7 år gamle.. Fra ny ved jeg desværre ikke.. Milla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er udelukkende |
|
|
til de nye Brenderup, Böckmann eller Mustang. På baggrund af undervogn ( opbygning / højde ), akselafstand ( stabile efter trailer , deres støddæmper sidder perfekt på undervognen, indretningen til de store heste + selve sikkerheden for hesten, bla. i form af kraftige vægge og afstivning. Har netop solgt en Böckmann Master og købt en Brenderup Princess Exclusive istedet - begge super solide, god plads til de store DVér. God "jagt" Hilsen Tina
Tina Hansen www.team-stald-hestehaven.dk Kieffer Master dessursadel sælges, som ny, brugt få gange. Nu mor til Chanel. 21.08.2008 Opstaldning tilbydes -privat hestepension - * Bokse * udendørsbokse * Samt o ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trailer |
|
|
hejsa Jeg har haft 2 brenderup trailere, men den nye jeg har nu er en Boj Bravo. Den kan købes ekstra høj, bred og med eller uden sadelrum. Hvorfor jeg købte en Boj var den simpel grund sikkerheden. Man kan udløse bommen ude fra bare ved at trække en split ud. Bunden er af aluminium og den er bare lækker at køre med. Jeg har selv store brede heste oldenborg og der er rigeligt med plads i den også foran hestene. Jeg vil helt klart kun købe Boj fremover. Hislen Jette 100% oldenborghoppe fra 2010 sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Humbaur |
|
|
Må jo tilslutte mig ovensteånde Humbaur Rapid. Der er udvendig bomudløser. Traileren er meget rummelig og lys, ligger super godt på vejen og er lavet solidt. Min store DV 178 cm og bygget som en storebæltsfærge, har været meget svær at læsse grundet angst/klaustrofobi, specielt i forhold til hans hoved, tidligere løftede han hovedet så glasfiberen knasede mens han i panik sprang ud. Efter 4 trailer lektioneri Rapiden med meget dygtig "instruktør" vader han ind og ud af traileren og virker meget velfornøjet, da der er plads til han kan løfte hovedet, uden at føde sig "fanget". Der er masser af plads til ham inde i traileren. Jeg gik fornylig gennem de tekniske specifikationer på rigtigt mange trailer, og skal du har en trailer der er lige så bred og høj som Rapiden skal du op og have luxusmodellerne til over 100000 kr, ex. Mustand, Brenderup, Børchman mm. Elsker min Rapid til sølle 46000 kr fra ny
Hilsen Karina
Ny hjemmeside: http://stald-birch.dk/
Prima wrap sælges Unghingst og hoppeplag tilsalg mere info, se hjemmesiden 12 HA sommerfold få ledige pladser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg fik skiftet |
|
|
min ældre (fra 1999) Brenderup trailer ud med en Cheval liberté Magnum gold for knap et år siden. Jeg synes faktisk det er en rigtig god trailer til prisen, hvis man sammenligner med hvad man må betale andre steder. Den ligger godt og stabilt, er rummelig og sikker. Da hesten så lige valgte at forsøge at afmontere skillerummet ved egen hjælp en sen søndag aften efter stævne, fik jeg en super service ved Jannick. Jeg afleverede traileren på hans bopæl (endnu senere søndag aften) og onsdag ringede han at jeg ku hente den torsdag - Hvilket jeg gjorde for derefter at køre hjem og læsse to heste i den og ta til stævne på Bornholm. Det var dejligt han kunne fikse den så hurtigt, for eller skulle jeg ha været ude at leje trailer for dyre penge. Men jeg er glad for min CL trailer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi købte en hel |
|
|
ny böckmann i efteråret 2009 og den er vi meget glade for. Vores ene hest har været meget svær at læsse, men det har hjulpet efter at vi købte en ny trailer (efter råd fra Torben Andersen) og besøg fra ham.Det har stor betydning at alt bare fungerer og virker stabilt og lyst.Vi har valgt en model helt i glasfiber og den er vi superglade for. held og lykke med valget Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| trailer |
|
|
Der har kørt en lang tråd herinde om brenderup-trailere, skillerummet hopper af så den var farlig at køre med. Så trådstarter kæmpede for at få sælgeren til at lave den/refundere pengene... Hun optog enda en video hvor man kunne se at skillerummet hoppede af... 
"MAN HØSTER SOM MAN SÅR" KARMA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Saga Trailer fra Williams |
| Forfatter:  |
AOS |
| Dato:  |
24-08-2010 13:33 |
|
Virksomheden bag denne trailer gør ikke meget reklame for sig selv og deres unikke trailere til alle formål. Men model 505 og især 510 er store, lyse, meget plads ved hoved, stor udgang foran i venstre side og alt mateiel er kraftigt og sikkert. Det er ikke det smukkeste design, men sikkerheden er i top. Vil ALDRIG vælge andet end Saga Trailer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg har også en Humbaur Rapid, og den er perfekt. Den er især god til høje heste, da den er ret høj. Pinligt at jeg så kører rundt med en islænder og en fjordhest i vores, men de har så godt med luft over hovedet  Jeg gav 40.000 kr. fra ny af, så den var tilmed billig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| starbits... |
|
|
hvis du fulgte med, har Brenderup så tilgengæld også tilbagekaldt samtlige trailere med den type skillerum til udskiftning af nogle beslag. Så jo, de havde et problem.. Det største var måske forhandleren, som ikke engang gad at sende problemet videre til Brenderup selv.
Mvh. Tine Windsor Elite dressur 17" fit 3 sælges. 4500,- Eller bud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fautras Promax |
|
|
Hej vi har lige købt en Fautras Promax 2. Det er en trailer der minder rigtig meget om ifor williams både i udseende og kvalitet. Det gode ved Fautras trailerne er at der ingen rampe er, traileren er meget lav, så det er utroligt nemt for heste at gå ind i den. Derudover er Fautras promax 2 ekstra bred 180 cm, hvor en almindelig trailer er 163 cm. Fautras trailerne er med frontudgang og kan også fået med sadelrum, samt easy luk af bagbunden. en 4 årige gammel trailer kan fås til ca. 35-40.000 kr. i tyskland, der findes desværre ikke nogen forhandler af denne trailer i danmark. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rapid! |
|
|
Humbaur Rapid her! Havde egentlig forelsket mig i en Cheval Liverty af den simple grund at de ser fede ud... Men en god sælger fik mig snakket lidt op i pris og hen på en Humbaur Rapid, og det har jeg absolut ikke fortrudt!!! Fik i øvrigt en god service og en god pris for min antikke Variant, så man må sige de sælgere i Kongeaa kan deres kram  Ligger meget stabilt bag bilen, lækker, lys og stor invendig. Udvendige udløsere på bommene og alle bome er nemme at tage af indenfor, og skillerummet flyttes nemt med et enkelt klik. Jeg valgte at købe en med sparkeplader monteret og forsejlet, det giver lidt ekstra sikkerhed i forhold til vand/tis/bund. Og så hjalp det så også lidt at Humbaur er i "familie" med König (laver lastbiltrailere), de har et godt ry og må siges at vide hvad de har med at gøre.
Hilsen fra Strit 77 Kontor-elevplads søges! Speditør, kontorassistent, shipping eller logistik Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere hvor skabet skal stå -og derefter motivere dem til selv at flytte det ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Humbaur |
|
|
Ja, jeg må også hoppe med på vognen over Humbaur Rapid tilhænger. Argumenterne står længere oppe allerede  Skulle den store lottegevinst komme, så må jeg indrømme at Böckmann Master, den nye model fra sidste efterår, nok også ville få en plads her på gårdspladsen  Annette
Sælges: Cajus/Campesino/Romano/Marlon xx, St 1463 finale hoppeføl. Clintord I/Linaro/Caletto/Calypso II, St 3030. Salg af HorseLux, Marstall, Myoplast/myo+, TRM Opstaldning www.stutteri-taldorf.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Humbauer |
|
|
Må tilslutte mig koret, har netop købt en Single med alubund, der er et lille år gammel, men ser fuldstændigt ny ud.. Var ellers ved at hælde til Cheval Libertes 1001, men den er bare meget "pap-agtig" i sammenligning..
Screw you guys...I`m going home. Eric Cartman
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
Eva *Aslan* |
| Dato:  |
29-08-2010 22:29 |
|
Vi købte en brugt Brenderup Royal Exclusive for nylig og den er vi super glade for, den ligger godt på vejen og vi kommer altid frem med udhvilede og rolige heste. Sadelrummet i den er også fantastisk og generelt er der god plads. Den kan jeg anbefale - samtidig vil jeg dog anbefale en Mustang, da de også er af super kvalitet (dog er de ret dyre) og ellers har Böckman også et rigtig godt ry. Held og lykke med det!
Med venlig hilsen evA med sine skimler Aslan og Onegin jo flere skimler jo bedre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| må tilslutte mig Humbaur gruppen... |
|
|
Er også ejer af en Humbaur (Pegasus) og er rigtig glad for den. Den er helt igennem af glasfiber, har alubund med helstøbt gummibund ovenpå og så ligger den godt på vejen.. .. så tæt som man kan komme på en uforgængelig trailer...  Har også en stor hest (177) og der er god plads til hende, og så virker den lys, rummelig og behagelig..  /Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trailer |
|
|
Check lige www.equidana.dk Rigtig dejlige store trailere. Bredere end de fleste. Eneste trailer med siderampe, og hvor hesten køre baglæns. Dette er perfekt specielt ifb. med opbremsning, da har hesten hele sin bagpart til at tage vægt med. I stedet for en tynd bom ind i bringen. håber du finder en fin trailer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|