Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Kieffer Wien og gjordkrampe
Forfatter: 
Dato:  12-08-2010 20:15

Hej.

Jeg har hørt om to tilfælde nu, hvor heste med gjordkrampe, får anbefalet en anden sadel end Kieffer Wien.

Da min 4 års vallak lider af voldsomme gjordkramper (ikke når man sadler op, men under opvarmningen), og jeg netop rider ham i en Kieffer Wien, bliver jeg bekymret for om det kan være sadlen der frem provokere det? Og at det måske var en idé med en anden sadel?

Skal lige siges at jeg håber det ikke, da jeg er uendeligt glad for denne sadel, og at den er som en drøm at ride i. Har også en til min hoppe, og der er der ingen problemer overhovedet.

Venlig hilsen Nanna

dressurrytter i bedste hyggestil

Irish Cool Kaiza

Stald Vesterbys Son-Goku

0
0
Svar på denne tråd

Min.......
Forfatter: 
Dato:  13-08-2010 22:48

Min sadelmager siger at der ikke er plads nok i kammeret på Kieffer sadlerne, og at hun flere gange har set heste med rygskader pga. Kieffers sadler. Det er vist bedre med deres nye modeller, men det var måske værd at undersøge nærmere, om det kunne have forbindelse med din hests problemer.

0
0
Svar på denne tråd

Tvivlsomt ....
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 22:17

Det tror jeg simpelthen ikke på! Det må være et rent tilfælde. Det er korrekt, at der ikke er så meget plads i kammeret på en Kieffer Wien eller andre af de ældre sadelmodeller.

Men jeg tvivler godt nok på, at der er en sammenhæng mellem smalt kammer og gjordkrampe. Det tror jeg ikke der er noget bevis på

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd

Kieffer
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 09:32

Jeg fik rykket puderne fra hinanden på min Kieffer Wien. Det ser muligvis ikke så smart ud, men det er bedre for min hest og så må sadlen overleve :)

Det blev gjort af Århus Rideudstyr.

Skønne plage fra 2008 sælges. Se præsentation :)

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Kieffer
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 09:42

Jeg rider i en old gammel Kieffer Wien på min unghest på 3. Hun blir redet et par gange om ugen - og jeg har endnu ikke mødt problemer med gjordkramper eller andet ubehag ved denne sadel..

/Mette

0
0
Svar på denne tråd

Charli....
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 10:00

Det har du helt ret i Jeg tænkte bare at det muligvis slet ikke var gjordkramper hesten led af. Min hest udviste symptomer som ved gjordkrampe, men det viste sig at være sadlen den var gal med.

0
0
Svar på denne tråd

Kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 10:16

Vi har fået behandlet hest med gjordkramper af en kiropraktor hvilket har taget det. I vores tilfælde var det et følge af et forpartssymdrom (hedder det vel?)

Mvh.
Charlotte

Til salg:

3-års DV-hoppe, 165 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 162 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider