Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

ERS pillets
Forfatter: 
Dato:  01-08-2010 21:25

hej

jeg ville høre om der er nogle der har erfaringer med dette foder

og hvordan bruger i det ?

0
0
Svar på denne tråd

fuldfoder
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 07:13

Det er jo meget stivelsesfattigt foder, og det er et fuldfoder dvs eneste krybbefoder. Super godt til hest med EMS eller nyreslag etc.

men hundedyrt.......

Karina

0
0
Svar på denne tråd

ERS Pellets
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 09:22

Jeg har brugt det en del år til min varmblod, pga hans mavesår, han gik super fint på det også selv om han var i hård træning.

Den er jo super god hvis man har en hest der ikke må få for meget stivelse, men ja den er ret dyr, min hest skulle have 3 kg om dagen og der er 15 kg i sækken, så han havde spist en sæk på 5 dage.

Der har jeg det dog sådan at er det det den skal have så må det jo koste hvad det koster

mvh

katja

Gad vide om et skilt i døren med bloddoner også holder den slags væk???

0
0
Svar på denne tråd

overvejer at
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 18:09

jeg overvejer at bruge det for at skære ned på stivelsen i foderet så det vil blive brugt sammen med noget andet foder som også har lav stivelse da min hest godt kan blive lidt bims i bøtte hvis den får for meget stivelse og især når den bliver heste gal og efter at jeg har taget noget af det foder fra hvor der var meget stivelse i er der kommet lidt mere ro på og den har ikke hævet bagben mere og mukken den have er også næsten væk

og jeg syntes at når jeg læser om det lyder det meget godt især fordi det er "muskelvenlig" og har extra eletrolytter i og derved kan jeg måske spar lidt på det der da det pt. bliver givet e-vitamin + eletrolyter ved siden af

men kom gerne med er god og dårlig erfarninger

ps. det kommer ikke an på prisen bare min hest har det godt :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 22:42

Jeg bruger det på en DV med kronisk mavesår (da hun har gået emd det, ubehandlet, i flere år inden jeg købte hende ), og hun fungerer helt suverænt på det! Hun har nu fået det i ca. 2 år, og har ikke vist tegn på maveproblemer i den tid - hun rider dressur 5 dage om ugen (M niveau) uden at mangle energi, men hun er heller ikke bims til trods for 50% fuldblodsaraber

Ud over ERS får hun hø ad libitum, og intet andet.

Dyrt, ja; men alligevel billigere end de dyrlægeregninger jeg fik det første år, indtil vi fik stabiliseret mavesåret med det rigtige foder

0
0
Svar på denne tråd

ikke blande med andet foder
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 06:55

Hold dig til 1 fuldfoder, ellers er din hest ikke dækket ind dvs så skal du alligevel tilsætte extra vit/mineraler med mindre det hele passer perfekt i et foderprogram.

Har hesten behov for stivelsesfattig foder er der jo heldigvis andre mærker på markedet med lavt stivelses+sukkerindhold til billligere penge, feks Spillers ar happy hoof + high fiber cubes.

KRAFFT har groov 90 (som jeg selv bruger) osv.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

1 slags foder
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 08:15

Ja jeg er heller ikke fan af at man blander flere slags foder, hvis det er nødvendigt er det fordi man ikke fodre med det korrekte foder i forehold til hesten, jeg går ind for 1 fuldfoder og lucerne i krybben, at man så giver masch osv som hygge det er noget andet, men at blande flere produkter giver dig ingen mulighed for at sikre at den er dækket optimalt ind

Hvis du bare vil have lavt stivelse, så er der jo andre måder end ERS feks roepiller og vitaminer, det er laaaaangt billigere.

Men som Karina skriver, så skal man nok se foderets pris i forehold til de dyrlægeregninger der følger med et mavesår, så giver man gerne noget mere for foderet

mvh

Katja

Gad vide om et skilt i døren med bloddoner også holder den slags væk???

0
0
Svar på denne tråd

den spiser ikke alt
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 16:30

nu er det bare sådan at den ikke bare spiser det der bliver lagt i krybben til den for hvis den ikke kan li det rør den det ikke og så vendter den bare til næste dag når den kommer på græs.

så jeg tro snart jeg har prøvet alt :-)

jeg have låne lidt af en jeg kender (ERS pillets) og dem spiste hun med stor fornøjelse så derfor ville jeg gerne vide og der nogle her inde der kunne fortælle hvordan deres hest fungeret på det og med hensyn til og de blev varme i hovedet af det eller ej.

jeg vil naturligvis få lavet en udregning over hvor meget osv. den skal have af de forskellige ting så den er dækket ind

det fik jeg også gjort med den gamle hest jeg have og har kun gode erfarninger med at blande selv

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider