Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Gøre brug af Sygedækning - Kiropraktor?
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 19:26

Hej.

Jeg har sygedækning på Avalon som dækker 75% af en dyrlægeregning.

Jeg har ladet mig fortælle at man kan få sin forsikring til at betale (75%) for en behandling af en kiropraktor, så længe at denne kiropraktor er uddannet dyrlæge.

Er det korrekt?

Grunden til mit spørgsmål er fordi at Avalon ikke bruger sine bagben 100%. Han er blevet tjekket af en dyrlæge og fik at vide at han skulle igang med noget galoptræning, for at få styrke/muskler osv. i hans bagben så han kan få dem aktiveret noget mere.

Han er ikke i det, de fleste vil kalde 100% i træning, da Avalon kun er 4 år. Det er bedre på andre dage end ikke.

Derfor er jeg begyndt at tænke på om han kunne være låst i lænden, eller andre steder....

Og vil derfor se om jeg kan få min forsikring til at betale de 75% af regningen på det.

Nogen der kender forløbet fra punkt 1 og frem?

Kan anbefale en dyrlæge med en kiropraktor uddannelse i nærheden af Århus?

Kender selv Lise Kousgaard, hvad ved du/i om hende?

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

! R.I.P Dear Tana C *Miss You* !

Ledige bokse i Viby J. (Århus) -

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

12356780+
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 19:27

Har forresten Tryg som forsikringsselskab.

Glemte også lige at spørge, er det ens egen dyrlæge som skal "give en anbefaling/opfordring ang. kiro, før at forsikringen vil betale" osv.....?

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 21:18

Du kan godt få dækket kiropraktik hos TRYG forsikring så længe det er en dyrlæge der er kiropraktor.

Min store oldenborger skal jævnlig have låst sit korsled op af en kiropraktor og jeg får regningerne dækket. Du skal bare sørge for at dyrlægen skriver hvorfor der gives kiropraktik på regningen. På mine regninger står der bare "låst korsled"

Jeg ved ikke om ens dyrlæge skal give en anbefaling. Min faste dyrlæge er nemlig også kiropraktor. Men jeg tror bare du kan kontakte en kiropraktor og så få det dækket.

Kender ikke nogen dyrlæger i jylland. (bor selv på sjælland;o))

Håber det var svar nok.

Held og lykke med din lille mule

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

Min forsikring
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 21:29

Jeg har min forsikret i alm. brand og de dækker IKKE kiropraktik ligegyldigt om det er en uddannet dyrlæge eller ej...

de dækker ikke noget der er forebyggende, og det er kiroppraktik jo ofte........

det er noget værre L... , da jeg nu har haft kiropraktor til min vallak 2 gange fordi han ikke kan springe an i højre galop...

Men det dækker de ikke... Øv bøv.....

0
0
Svar på denne tråd

Tryg...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 21:45

Jeg har også Tryg og min hest har også haft Kiro. 2 gange. 1`st pga låst korsled og 2 gang her fordi hun virkede låst i højre side og gik ret dårligt på højre volte. Hun var så også låst i første nakkehvirvel..

Hvis dyrlæge/kiro bare skriver hvorfor de behandler ( som Kit skriver ovenover) så er der ingen problemer i det, de dækker de 75%.

Held og lykke med din hest.

Mvh Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

234567890
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 22:57

Kit Schouby: Tak! håber også det vil hjælpe Hvad giver du for sådan en behandling? både før og efter at de 75% er betalt?

lj0104: Ja det sku noget skod! Håber det bliver bedre med din hest! Ellers må du skifte den over til Tryg hvis det fortsætter...

Jilke ?Wanda?: Det lyder da træls med din hest! Håber også din hest får det bedre! Hvad giver du for sådan en behandling? både før og efter at de 75% er betalt?

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

ved Århus
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 08:21

Jeg bruger Marianne fra equimove (www.equimove.dk). hun er også kiropraktor og rigtig dygtig til bevægeapparatet.

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 09:45

Hopalong: Tak for svar Hvad giver du for en behandling?

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg brugte...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 10:32

Johanne Hvid fra Djurslands Hestepraksis - men jeg tror hun stadig er på barsel.

Helt enormt sød og dygtig pige, som jo selv rider distance.

Jeg fik også mine regninger erstattet hos Tryg uden problemer.

mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

Halthed...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 10:46

Jeg har endnu ikke gjort brug af kiropraktikken. Men har været rigtig glad for hendes hjælp i forbindelse med halthed, meget grundig.

Prøv at ringe til hende og spørg, hun er sød at tale med.

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 11:16

Tak for svar! Nogen der vil ud med en pris?

Vil prøve at ringe til Marianne.

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 11:37

Sidste gang gav jeg omring 1400,- incl kørsel. Og det giver ca 1050 tilbage fra forsikringen. Jeg har overhovedet ikke haft nogen problemer med at få forsikringen til at betale og Felix har haft flere behandlinger i år;o)

Held og lykke med mulen.

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 11:47

Kit: Takker Det er da ihvertfald til at betale sig fra! Og er det ikke sådan at man skal betale det hele selv, og så i løbet af 2-3 uger får man så pengene fra forsikringen?

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 14:01

Du betaler bare regningen og sender en kopi ind samt oplyser hvor de skal sætte pengene ind og så går der mellem 2-4 uger afhængig af hvor travlt de har. Det er rigtigt nemt

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 14:08

Super! Er det ikke noget med atd er skal stå et kontraktnummer også?

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Policenummer
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 14:57

Du skal oplyse et policenummer, når du sender regningen ind til TRYG.

Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 15:25

´Tak

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 09:39

Jeg bruger også Marianne fra equimove (www.equimove.dk).

Super proff og dygtig og tager sig alt den tid hesten behøver incl at svare på alle de spørgsmål ejeren nu end måtte have

Jeg gav vist omkring 14-1500,-kr alt incl.

Men da hesten er forsikret i for og bag via Dansk hesteforsikring så fik vi ca 80-85% retur af hele beløbet, dvs at det faktisk var ganske billigt for at have en dyrlæge ude i ca 1½ time

Helt klart én jeg skal have ud igen

Mht forsikringen, så plejer jeg at lige så snart jeg modtager regningen at faxe den ind til mit selskab hvor jeg har noteret på den.

Hestens police nr

Mit konto og reg nr

Og så går der ca 2-4 dage så er pengene på min konto, lyn service og ingen brok fra selskabet

Mvh

Henrietta Joye & Skálmar frá Skeggsstöðum & Ægir fra Toftdal

& Freyja frá Akureyri & Stjarna frá Gili med Prímus fra Toftdal

0
0
Svar på denne tråd

13424547686987
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 12:36

Miss-Joye: Tak for svar. Ska også have ringet til Marianne. Hvor i landet bor du? Jeg bor i Århus. Så det er mere for at vide hvad det ca. vil koste

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 15:46

Pernille> Jeg og hestene er bosat i Gl.Laven Silkeborg (på Århus siden af Silkeborg)

Mvh

Henrietta Joye & Skálmar frá Skeggsstöðum & Ægir fra Toftdal

& Freyja frá Akureyri & Stjarna frá Gili med Prímus fra Toftdal

0
0
Svar på denne tråd

Marianne Dahl-Jensen
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 16:24

som har Equimove er rigtig dygtig, og jeg vil til en hver tid anbefale hende (Y)

Sasser

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 17:51

johanne og Sara fra djurslands hestepraksis

Lise Kousgaard er IKKE kiropraktor :)

-Stephanie

Stol altid på din intuition, selv en uddannet kan overse det indlysende

- Get a second opinion!!

Bandit, Jeg vil savne dig til vi finder hinanden igen

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 18:39

Tak for svar allesammen!

Så er det noget ala kiro Lise er uddannet som

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 21:47

Til jer der har brugt Marianne: Er det bedst at ringe eller sende en e-mail til hende ang. symptomer, hvorfor man vil have hende ud og havd pris det ca. vil koste??? Er det fuldstændig åndssvagt??? Eller ska jeg bare ringe? og hvis jeg bare skal ringe, hvad tid tror i så passer hende bedst?

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Ringe....
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 09:14

Jeg havde hende ude for første gang igår til mine to, og spurgte netop til telefontid. Hun sagde, at hun bare tager den, når hun kan og ikke har fast telefontid. Så telefontiden er nok indenfor normal arbejdstid, dvs 8-16. Tager hun den ikke, kan du jo lægge en besked, så hun ringer tilbage, eller prøve senere. Da jeg ringede havde hun ferie og tog derfor ikke telefonen. Jeg lagde en besked, og fik så en SMS tilbage, at hun havde ferie og ville ringe sidst i ferien og aftale en tid. Men ring du roligt. Hun er vældig flink og spiser dig ikke

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 11:29

DitteH: Haha, det regner jeg heller ikke med. Ville bare ikke forstyrre hende. Og der stod nemlig ikk nogen telefontid. Som du jo så nævner at hun ikke har

Hvordan synes du hendes arbejde er?

Hvad gav du for en behandling?

Hvor i landet bor du ca.?

Hvor lang tid tog behandlingen?

Skal du også have den betalt over forsikringen?

Og hvorfor skulle Marianne behandle din hest for?

Du behøver ikke at svare hvis ikke du har lyst selvfølgelig

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 11:33

Hvordan kan jeg være 100% sikker på at forsikringen vil betale for en behandling?

Hvad nu hvis forsikringsselvskabet ikke mener at grunden for den behandling som Marianne giver ham, ikke er god nok for at få den betalt???

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

ej altså....
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 11:51

hvis en dyrlæge vælger at behandle dyret er d rjo noget at behandle for. Og så dækker ens forsikring. Selv har jeg også TRYG og bruger jævnligt kiro behandling (sjælland) og det dækkes uden spg. fra TRYGs side.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 11:57

karinae: Du behøver ikke at svare mig som om jeg er dum. Har ret til at stille alle de "dumme" spørgsmål jeg vil. Og jeg har aldrig haft en kiropraktor til at behandle min hest før. Og selvom at hun er dyrlæge, kan det sku da godt være at der er visse behandlinger de ikke vil betale for!

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 12:29

Jeg har lige snakket med Marianne, og hold op hvor er hun sød at tale med!!! Hun ringer senere så vi kan finde et tidspunkt i næste uge

Er SÅ spændt på hvad hun har at sige!

karinae: Undskyld mit udbryd! Synes bare den første linie du skrev fik det til at lyde som om at det var dumme spørgsmål jeg kom med. Og at det var noget jeg selv kunne regne ud.

Kunne jeg sikkert også godt. Men som fattig studerende, er det rart at vide om det vil koste mig 1500,- eller 500,-.... Så spurgte for at være 100% sikker.

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 16:38

Da jeg spurgte til forsikring, sagde hun, at de eneste, der ikke vil betale, er Alm Brand. Prisen kender jeg ikke, før jeg får regningen. Det tog cirka en time pr hest. De blev også mønstret/bøjeprøvet og longeret. Og den ene måtte bedøves, da lænden skulle sættes på plads, da hun ikke er samarbejdsvillig, når folk kravler op på en skammel ved siden af hende. Og det er så ikke blevet bedre af, at den sidste, jeg havde ude, havde en "åben" skammel, som hesten fik benet i. Benet overlevede da med lidt overfladiske skrammer helt op til bagknæet. Skamlen gjorde ikke, og behandleren fik et par fine aftryk efter baghovene på lårene, da hun blev ramt, da hesten i panik forsøgte at sparke skamlen af sit ben.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 18:45

Du skal bare få dyrlægen til at skrive hvad hesten er behandlet for f.eks. låst korsled.

Dette har min dyrlæge skrevet på min regningen og jeg har ikke haft nogen problemer med at få det dækket af TRYG.

Den ene gang stod der bare "rygsmerter" og det er jo et vidt begred men det dækkede de også;o)

Held og lykke med mulen

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  03-08-2010 21:55

Tusind tak for svar begge 2!!! Ringede også ind til Tryg idag og hun sagde at så længe det bare er en uddannet dyrlæge + uddannet kiro, så dækker de.

Rart at få det bekræftet, både fra dem og fra jer

Er SÅ spændt på hvad hun siger når hun kommer og ser ham i næste uge Håber det er et godt udslag! Min smed sagde idag at jeg ikke skulle bekymre mig, da han har set langt værre tilfælde. Og siger at mange heste går sådan som Avalon...

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

Se Præsentation!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider