Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Elendig kvalitet i Cavallo støvler
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 22:27

I vinter købte jeg top modellen af cavallo dressurstøvler til ca. 5000 kr. Allerede efter et par måneder begyndte de at blive slidte og helt hvide i læderet på indersiden og bag på samt der kom en underlig fold indvendigt midt på den ene støvle. Jeg mente at dette var for dårligt efter så kort tid og henvendte mig til forhandleren. I første omgang ville de kun sende støvlerne til Tyskland hvis jeg da selv betalte da "det jo tydeligvis skyldtes at jeg ikke red korrekt...". Dette gjorde mig rigtig sur. jeg fik da efterfølgende også en undskyldning fra forhandleren som sendte dem til Tyskland for egen regning. Her fik forhandleren at vide at der intet problem var med støvlerne men at Cavallo da ville pudse dem op for mig. Da jeg efter en rum tid fik støvlerne tilbage var de stort set som nye. Men ak, allerede efter en uges ridning ser de forfærdelige ud igen. Hvad gør jeg? Kan det virkelig være rigtigt at ridestøvler skal blive slidt så hurtigt? Mine gamle støvler fra Sarm er 8 år gamle og ikke nær så slidt som mine nye Cavallo støvler som kun er 3 måneder gamle. Andre som har haft disse problmer med Cavallo støvler?

Hilsen en meget skuffet forbruger Anne

0
0
Svar på denne tråd

Det er noget
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 01:20

med læder kvaliteten. Det rigtig dyre læder bliver slidt meget nemt. Det lidt billigere HOLDER. Jeg har et pr cavallo der er over 10 år gamle og stadig er pæne og kun lidt slidte på indersiden.

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 10:51

Det lyder underligt..

Jeg har også et par af de rigtig dyre, og de er intet mindre end fantastiske..

Har haft dem ca 1½ år, og de ser stadig ud som nye! Men jeg passer også godt på dem..

Hvad vedligeholder du dem med og hvor tit?

Mvh.

Nadja Carlsen

Nu endelig med den skønneste frieserdreng!

Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod!

(Har 2 smukke voksne og velfungerende kattedamer -1perser og 1 exotic der mangler nye gode hjem)

0
0
Svar på denne tråd

Cavallo Piaff
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 11:20

Jeg har nøjagtigt samme historie for min støvler til 5.400,- bare lidt værre.

Efter en uge var støvlerne hvide på indersiden og foldede midt på skinnebenet. Afsted til Tyskland i 8 uger!!

Så gik lynlåsen, så gik alle syninger og foden var ved at falde af og til sidst gik samme lynlås og syninger i sålen gabte.

Alle 4 gange blev støvlerne sendt til Tyskland og jeg ventede uendelig lang tid. Sidst 3 måneder, hvorefter jeg red i dem 2 gange og så gik de i stykker.

Jeg er så utilfreds og forlangte nye, men det kunne der ikke være tale om, og som kompensation for lange ventetider fik jeg et tilgodebevis til forhandlerens forretning på 1.500,-. Hvad f.... skal jeg bruge det til. Jeg har nu nogle meget dyre, men ubrugelige støvler, så jeg har købt mig et par billige Derby, der aldrig har været problemer med.

Behøber jeg at skrive, at jeg ikke handler hos den rideudstyrsbutik længere?

0
0
Svar på denne tråd

har prøvet
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 11:57

Hej

Jeg har prøvet flere slags støvler, og dem kvalitetsmæssig jeg vil sætte Cavallo op imod er Petrie og König, men hos mig er Cavallo også på sidste pladsen af dem, König er på 1 plc. deres pasform og holdbarhed er lige mig, men må sige Petrie også har gjort det godt, deres lynlås isat fra fabrikken af holdt 2 år, og det er godt gået af en fabrikslynlås. Cavallo har ikke ret god pasform og syntes faktisk også de kom til at se rimelig trælse ud efter noget tids brug, man skulle jo gerne kunne pudse dem op til en million til stævne og det var de ikke så nemme at få til at blomstre.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

På det her
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 15:36

billede kan man nok bedst se dem, har ikke noget billede tæt på, men mine kan nemt pudses op så de ligner en million igen:

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

hvem distribuerer dem i danmark ?
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 16:13

nogen der ved hvem som står for dem ???? jeg har også et par som jeg vil klage over.

mvh pia

- Bolig ønskes til leje, gerne mindre hus...

0
0
Svar på denne tråd

orskellige efaringer
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 19:05

Tak for svar

Puha det lyder til at der er forskellige erfaringer. Lyder underligt at de billige støvler skal holde bedre end de dyre. Men jeg har hørt den forklaring før.

JG hvor er jeg bare trist i at høre din historie. Netop det jeg ikke vil ud i. Måske jeg bare beholder dem uden at gøre mere. Alternativt er det jo forbruger ombudsmand og det hele....suk

Vil i hvert fald aldrig købe calvallo igen. Mine gamle spring støvlerfra Sarm er ca otte år gamle og rigtig pæne. Men tror desværre ikke at de laver dressurstøvler også.

0
0
Svar på denne tråd

Cavallo
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 19:17

Jeg har haft et par cavallo af den billige model. Jeg havde dem i 5 år, og de så stadig fine ud, da jeg solgte dem.

Jeg så dem faktisk hos hende, der købte dem, for et par år siden (hvor støvlerne så må have været over 10 år gamle), og de så stadig super fine ud og fejlede intet.

Men det kan jo sagtens være, at de nye modeller er i ringere kvalitet.

Mvh.

Rebecca.

Sælges:

1 års hingst e. B.H. Zack/ Splitau.

5 års brun hoppe efter Kermo´s White Talisman/Splitau

4 års skimmel vallak efter Kermo´s White Talisman/Splitau

Se præsentation for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

Cavallo
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 19:58

Jeg har også dårlige erfaringer med Cavallo. Jeg havde et par, godt nok Junior modellen da jeg har meget tynde lægge, og har ikke råd til specialsyede. Jeg mener de kostede 1600 kr.

De holdt lige godt et år - og så var de også bare helt i smadder. der var ved at slide hul ved anklen på indersiden, lynlåsen var gået i stykker i den ene støvle, og i den anden kunne den hverken lukke eller åbne.

Jeg har så købt et par Sergio Grasso fra italien i stedet for, de ligner Cavallos Junior model ret meget, men forskellen er at de ikke fejler det mindste - de ser helt ud som nye når de er nypudsede, selvom jeg har haft dem i omkring 9-10 måneder nu. Jeg mener de kostede omkring 2200.

mvh. Line

0
0
Svar på denne tråd

Cavallo
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 10:25

Det er på grund af læderet. Kalveskind er meget svært, om ikke umuligt at gennemfarve. Derfor ser man ofte det hvide område på dyrere støvler, og det er der desværre ikke så meget at gøre ved.

At de så også laver en fold er en helt anden sag. Det må de selvfølgelig ikke. Har du støvlestrækkere i?

www.stutteribarlebo.dk

Meget velholdt Sommer Magnus II dressursadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

har samme problem
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 12:30

mine cavallo er også slidt helt hvide på indersiden af støvlen, jeg har faktisk tit tænkt på at klage, men har aldrig fået taget mig sammen. dog vil jeg sige at jeg er super glad for denne støvle, valgt ikke at få lynlås i da jeg hørte de tit gik i stykke. men synes de er nemme at få pæne og pudse op. så må bare leve med at de er knap så kønne på indersiden. den ses jo heller ikke når man er til hest ;o)

Sagde en Dressur Rytter.

korrektridning.dk

Hemmeligheden ved ridning er at gøre lidt - og gøre det rigtigt ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Gode Cavallo
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 13:14

Jeg har faktisk været rigtig glad for mine Cavallo Junior, som nu har rundet 2½ år. Og været brugt hver dag. For at skåne dem har jeg dem stort set kun på, når jeg sidder på hesten, - jeg lægger fx ikke gamasher på med dem, da jeg faktisk synes, det er ubehageligt, at de så bliver 'klemt sammen'.

Jeg har fået den ene lynlås skiftet, men det var muligvis overflødigt, da jeg kom til at aflevere den forkerte støvle til skomageren Da jeg så afleverede den rigtige, valgte skomageren (en anden i samme butik) at smøre og stramme lynlåsen, og det har holdt i et halvt år nu.

Af et par støvler til ca 1600 kroner at være, synes jeg sgu, det er meget godt holdt...

Sagde Louise, mor, militaryrytter - og noget med medier

En rigtig hest er en rød vallak

Opstaldning, professionel undervisning og gode faciliteter tilbydes:

www.123hjemmeside.dk/stald-ability

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider