Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Hvad bruger du under din bomløse?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2010 18:43

Jeg har netop anskaffet mig en superlækker bomløs sadel af mærket Contact - og skal bruge et underlag til den som giver frihed over rygsøjlen.


Hvad bruger du til din bomløse? :)


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.


Windsor Greenline 17" fit 3 sælges. Velholdt!

PB for mere info!

0
0
Svar på denne tråd
 
 mmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 16:28

du kan få nogle special under lag til bumløs sadler som dette.


www.hooks.dk/ product.aspx?productid...deptid=115


stald Ventrup.

os med springerne

tilsalg

hingst plag efter bøgegårdens staf´s stakkato

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skito...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 17:45

Jeg har et Skito Equalizer Standard Pad med lammeunderside og 3,8 cm indlæg til min Sensation Harmony. (Faktisk har jeg to pads og et sæt indlæg. ;))


Det er et rigtigt lækkert underlag, tørrer på rekordtid og ligger super under sadlen.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Noget af det
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 19:39

jeg har kigget på er fx. det her som contact saddles selv laver:


www.contact-saddle.com/shop/alt-i- en-354p.html


Faktisk har jeg lånt et og det fungerer - men det kunne jo være der var andre bedre muligheder? :) Det minder i øvrigt lidt om Skito Equalizer InterPad :)


Jeg fandt selv det her:


jo-po.dk/shop/awatec-sadelpad-m- 3607p.html


Og jeg tænker jo så på om de der gelepuder så giver den rygfrihed jeg leder efter? Godt nok er der tale om en meget rund pony hvor ryggraden absolut ikke er fremtrædende men alligevel vil jeg selvfølgelig ikke løbe risikoen for at han får trykninger.


Et andet jeg har fundet som giver rygfriheden er det her:


www.optimalsadel.dk/ product_info.php?cPath...800cad6025


Men jeg spekulerer lidt på - hvis alt-i-en underlaget får sadlen til at ligge i den balance jeg har brug for uden at der er skåret i indlæggene - kan jeg så gå ud fra at sådan et lamme-fætter underlag kan gøre det samme? Eller falder lammet sammen?


For så bør jeg i virkeligheden (Hvis valget falder på HoluHorse) have sådan et her:


www.optimalsadel.dk/ product_info.php?cPath...800cad6025


Så har jeg selvfølgelig altid muligheden for at lægge korrektionspads i - og muligvis det er nødvendigt med tiden når han forhåbentlig får lidt mere facon


Ah ja - what to do?! :)


Flere erfaringer er velkomne :)



/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.


Windsor Greenline 17" fit 3 sælges. Velholdt!

PB for mere info!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hgkjghjhgj
Forfatter: 
Dato:  17-07-2010 22:02

Ganske alm underlag, da det er en Masterback med paneler der giver frihed over rygraden... dejlig nemt..


Har hørt om contact, at der ikke behøves kanal da den er blød?? Noget der har noget på sig?



Mvh Michelle


Man skal ikke kaste med viskelæder hvis man selv er en tegning


FLINT ALLMIGHTY

www.houseofcharisma.com

Home of Masterback flex saddles

www.fjordhest.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 er der nogen
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 02:45

af jer der bruger psysio pad?


Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -




0
0
Svar på denne tråd
 
 Contact
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 09:44

sadlen ER blød - men jeg har det ikke rigtig godt med at der ikke er luft over ryggraden da jeg ved at han kan være en følsom lille hest.


Samtidig synes jeg den lå i bedre balance da jeg prøvede sadlen med og uden pad under - altså at der blev skabt et lille løft fortil som jeg umiddelbart syntes var nødvendigt for at jeg sad rigtigt midt i sadlen. (y)


Men bortset fra det ikke? Jeg sidder AFSINDIGT godt i den sadel Og jeg skal love for at der er masser af rygsving i ponyen under sådan en sadel (y)


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.


Windsor Greenline 17" fit 3 sælges. Velholdt!

PB for mere info!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har....
Forfatter: 
Dato:  18-07-2010 21:42

Jeg har et Grandeur med ægte lam, det er jeg også super glad for


www.optimalsadel.dk/ product_info.php?cPath...b7b54f7f48

0
0
Svar på denne tråd
 
 ldkjgldkfj
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 07:54

Ja man kan få et helt chok første gang man prøver en bomløs.


Jeg havde en hest der havde sværere ved at dreje til højre.. Havde allemulige sadler på ham. Fra wintec til Kieffer til Kentauer til fremmede engelske mærker.


Prøvede så at låne en bomløs islændersadel, den med rillet sæde.. Så tosset ud på en oldb/fuldb på 1,73!!


Red op af langsiden og begyndte at dreje over midten, forberedt på at bruge kræfter på at få ham rundt.. Vi endte med at lave en 10 m volte!! Og gangen der kom, og fremaddriften... nøj jeg var solgt.. Blev en helt anden hest..



Mvh Michelle


Man skal ikke kaste med viskelæder hvis man selv er en tegning


FLINT ALLMIGHTY

www.houseofcharisma.com

Home of Masterback flex saddles

www.fjordhest.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 08:37

Jep, jeg bruger et psysio pad. Det fungere rigtig godt for os

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du et billede
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 13:53

af dit underlag?


Den salde jeg må låne er der et lammeunderlag med kiler, et granduer og et HAF.


Hvad er jeres erfaringer med disse?


Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har skam
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 20:29

redet bomløs før - jeg har også redet rigtig meget på bar ryg.


Men aldrig har jeg oplevet ham svinge så meget - og det tager jeg som et helt klart tegn på at sadlen er det helt rette for os :D


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.


Windsor Greenline 17" fit 3 sælges. Velholdt!

PB for mere info!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-07-2010 23:43

Det er den her www.barefootsaddles.net/ pads.htm#physio uden lammeskind jeg har. Hvis der er noget mere præcist du vil have billeder af må du lige sige til, ellers tror jeg deres talenter med et kamera er bedre end mine


Den hest jeg bruger det på er ret markeret, sadlen er en barefoot chyenne og jeg er godt polstret, men han har aldrig virket det mindste øm, så jeg er rigtig tilfreds. Det skal så også tilføjes at vi ikke har fået travet så meget endnu, mest lange skridtture, men alligevel.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trykfordelende pad
Forfatter: 
Dato:  10-08-2011 12:22
Må jeg spørge hvilken pad du valgte at købe til din contact sadle? Jeg har nemlig den nye contact supreme og jeg har købt den pad som de også sælger på hjemmesiden hvor sadelen sælges. Men jeg har gået og kigget lidt på Skito Equalizer pad. De ser helt vildt lækre ud. Mvh Mailen

Søger løsdrift til 2 heste i Kalundborg
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider