Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hööks sadel - for billig?
Forfatter: 
Dato:  24-02-2005 13:05
Jeg har set en billig sadel i hööks kataloget, som jeg tænker lidt på at købe. Jeg har en unghest som skal tilrides, og det vil jeg bestemt ikke gøre i min lækre, dyre albion dressursadel jo! så derfor tænkte jeg på at købe en til formålet, og så efterfølgende bruge den til skovtur og lign.

Det er sadlen på billedet, og den koster vist 1300,00

Kender nogen til den?

Parson Russel Terrieren - en ægte heste-hund!
0
0
Svar på denne tråd

De billige
Forfatter: 
Dato:  24-02-2005 13:42
De billige sadler fra hooks kan ikke anbefales! De har dårlig pasform og er ikke mere værd end de basører de sælges for. Jeg har selv dummet mig ved at købe en engang, jeg fik en "sadelkyndig" til at kigge på den med den konklusion at den var til skraldespanden. Købte derefter en brugt Passier Hannover med perfekt pasform også til billige penge. Køb hellere brugt godt kvalitets udstyr i stedet for det billige. Kvalitet kan altid bedst betale sig.

Hilsen Christina

SMIL, DET VARMER!
0
0
Svar på denne tråd

Kender den ikke....
Forfatter: 
Dato:  24-02-2005 14:12
Men har 1 gang tilreddet en hest i en billig sadel og gør det aldrig mere. Den lå ikke godt, rullede rundt og gjorde kun hesten mere forvirret.

Anden gang købte jeg en Griffin sadel i stof. Denne gled også lidt i starten hvor han ingen muskler havde, men var helt klart mere tryg i en "rigtig" sadel af lidt bedre kvalitet.

Se om du ikke kan finde en stof med uskifteligt kopfjern, evt. låne en. Så kan du skifte i takt med at hesten vokser.
Fredriksborger - hva ellers?

0
0
Svar på denne tråd

Birgitte.....
Forfatter: 
Dato:  24-02-2005 14:24
Jeg har altså brugt min Stübben dressur sadel ved tilridningen af min hest, og jeg kan ikke se hvorfor man skal gå ud og investere i en anden sadel !
Du kan vel vurdere hestens reaktion ved at spænde en ridegjord/longegjord på den inden du prøver sadlen - det gjorde jeg. Da jeg ikke fik nogen reaktion, så jeg ikke noget galt i at lægge sadel på...
Som Heidi siger kan du nemmere komme ud for en dårlig oplevelse med sådan en billig sadel - som sikkert heller ikke er det bedste for en ung hesteryg...
Hvis du endelig vil købe en anden sadel, vil jeg også foreslå en Wintec hvor du kan udskifte kopjernet. Køb den evt brugt, så er den til at betale.....

Min Stübben har ligget helt fint på bassen hele tiden. Når nu han får den rette muskelmasse får jeg sadelmageren til at komme ud og checke om alt er ok!

Held og lykke med tilridningen når den tid kommer!!

Mette

0
0
Svar på denne tråd

billige læder sadler
Forfatter: 
Dato:  24-02-2005 14:56
Jeg ville heller ikke turde købe så billig en sadel og slet ikke en læder sadel. Ud over det ville jeg nok foretrække en kunstlæder til tilridning, da den lidt bedre tilpasser sig hesten og ikke er så tung mens de endnu mangler muskler.
Hvis det skulle have interesse har jeg en sort griffin kunstlæder som min hest er vokset fra, den er uden skader og kun brugt 1 år og den kan du få til samme pris fuldt monteret :-)
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  24-02-2005 23:47
en kunststofsadle, men den er der jo ikke en s k i d støtte i... den passer ham dog ok... Jeg ville i hvert fald aldrig bruge min dressursadel til det - det er helt sikkert... Jeg vil faktisk gerne have en kombineret til ham, så det er ikke kun til tilridningen... Jeg kigger videre - tak for indlæggene
Parson Russel Terrieren - en ægte heste-hund!
0
0
Svar på denne tråd

ang. sadel!
Forfatter: 
Dato:  18-03-2005 08:40
Min veninde købte en billig sadel i Hooks til sin nordbagger og den lå perfekt på den! Den er også ganske udmærket at ride i. Nu er det en anden nordbagger der bruger sadlen, men den passer os fint til den.
Måske kommer det an på, hvilken hest man har...?
0
0
Svar på denne tråd

Hooks....
Forfatter: 
Dato:  18-03-2005 13:48
Tror også det kan blive for billigt - vil nok hellere andbefale dig at købe en brugt kombi - eller springsadel....

Prøv den blå avis....
0
0
Svar på denne tråd

Den er for DYR!!
Forfatter: 
Dato:  18-03-2005 22:50
- ALT for dyr!!
(n)

Og det glæder både Höoks-sadlen, Harald Nyborg.sadlen og ALLE de der indisk-læder-pap-eller-gips-bom-stoppet-med-skumgummi-og-gamle-hæfteplastre-sadler.
Og det gælder hvadenten de koster 500,- 600,- 900,- eller 1300,-!
8-)

Hvorfor??
Fordi de ikke er pengene værd!
;-)

Så SPAR de 1300 kroner og køb istedet en brugt kvalitetssadel, som kan HOLDE til brug, blive smukkere i brug - og VIGTIGST - som kan stoppes om og stoppes OP, så den passer DIN hest.
Også som 10 år.
:-)

(anbefaler som sædvanligt Passier Hannover. :-))

med venlig hilsen
atengstedt

Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)

Link til debatten om FMS!
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor nu det?
Forfatter: 
Dato:  21-03-2005 10:58
Denne tråd får mig til at undre mig lidt
Hvorfor søren skal hesten rides til med en specielt billig sadel?
Det forstår jeg ikke helt.
Det er da præcist når hesten er ung og for første gang skal have sadel på at sadlen skal ligge godt og være så behagelig at hesten får tillid til den.
(så godt som det er muligt, med en hest uden muskler)

Når man køber sig en ung utilredet hest, så er regelmæssig sadelmagerbesøg og tilpasning, efterhånden som hesten lægger muskler på, jo bare en af de ting der følger med ligesom vaccination og smedebesøg.

Hvor ofte læser jeg ikke her på HN om heste, der får kiropraktik/massage/healing fordi de har problemer med ryggen. Måske kunne nogle af disse skavanker være undgået, hvis der var en anderledes holdning til at sadel og hest skal passe sammen og det helt fra hesten blev tilredet.

Jette
0
0
Svar på denne tråd

pap sadel
Forfatter: 
Dato:  23-03-2005 11:26
ja smid hellere pengene ud af vinduet end bruge den på en billig harad nyborg lavet af gennemfarvet genbrugs toiletpapir med ståltråds bom.....der er mange brugte kvalitet til en billig penge...
0
0
Svar på denne tråd

Billig sadel
Forfatter: 
Dato:  01-04-2005 18:37
Jeg mener det er synd at tilride en ung hest med en dårlig sadel. Det svarer næsten til at lære at gå med træsko.
Nej jeg synes også du skal købe en brugt kvalitets sadel.
Den bliver du også meget gladere for at bruge senere i skoven :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider