Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

mundkurv
Forfatter: 
Dato:  04-07-2010 16:32

Heej HN'er :D

Jeg skal du at købe en mundkurv til min hest, så hun ikke hele tiden skal gå på jordfolden. :)

Så sku jeg lige høre om der er nogen der har nogle anbefalninger, da jeg ikke har købt sådan noget før. ;)

jeg efterlyser en sort pony/lille hest ved navn Punk!

Skriv endelig hvis der er nogen der ved noget, eller vil vide mere.

0
0
Svar på denne tråd

jkashdkjash
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 13:16

Køb dig en greenguard :)

De er noget dyrere end andre modeller, men også tilsvarende bedre for de fleste heste.

Hesten kan gabe, huden ånde ordentligt og de slider ikke nævneværdigt.

Jeg har selv en til min tinkerhoppe - og grimen der passer til (ellers er hun ret god til at smide sådan noget).

2 ting du skal være opmærksom på er at hesten med mundkurv ikke kan bruge slikkesten (salt) her om sommeren - så det er en god ide at give den lidt i en håndfuld foder dagligt sammen med vitaminerne.

En anden ting er de IKKE kan drikke af almindelige vandkopper med mundkurv - jeg købte en vandkop med flyder (sådan en på størrelse med en krybbe) til 450 kr - så kan min hoppe let drikke uden problemer med mundkurv :)

Slutteligt kræver det lidt tilvænning - så lad den trappe op i tid over 1 uge ca. Så har hesten lige tid til at vende sig til mundkurven.

0
0
Svar på denne tråd

mund...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2010 16:44

Jeg købte en fra equitheme. Har også købt en greenguard i tilfælde af slitage, men det ser ud til, den anden holder rigtig godt, så jeg behøver ikke skifte. Greenguard sidder lidt mere ustabilt, men ja, med grimen eller gaffatape om, sidder den mere stabilt.

Seevt. i indlægget, "nu også med mundkurv". Den sidder perfekt, som en grime, kan spændes meget ind/ud. Jeg har klippet 2 huller i den.

Der er dem med gummi-bund med ET lille hul i bunden, men synes de er meget tunge.

Græs/Løsdrift 500 /1000 vinter /boks, vest for Århus, med ridebane. Link

Rækkehus fra 2005, ved Århus. Link

0
0
Svar på denne tråd

tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  13-07-2010 09:07

Tusind tak for jeres svar:)

Det vil jeg da se på.. og tak for de gode råd. :)

jeg efterlyser en sort pony/lille hest ved navn Punk!

Skriv endelig hvis der er nogen der ved noget, eller vil vide mere.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider