Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Sensation Harmony
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 16:25

Er der nogen, som har en Sensation Harmony sadel? Hvis ja, hvilken hest går med den, hvor meget trykfordelende underlag ligger der under og er der generel tilfredshed med den?

På forhånd tak for svar.

0
0
Svar på denne tråd

Halløj
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 21:07

Jeg har haft min Harmony i omkring 5 måneder, og jeg er meget tilfreds.

Min tinker er overbygget og med meget lille sadelleje, så det har været lidt af en jungle at finde en sadel der fungerede til os begge, men Harmonyen har løst de problemer. Jeg bruger et skitzo-underlag til sadlen.

Kirsten

0
0
Svar på denne tråd

sensation
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 22:20

Jeg havde den model der hedder sensation G4 ride og den var jeg ikke tilfreds med. Jeg brugte et grandeur trykfordelende underlag med indbygget lam som underlag. Hestene var både til en islænder og min lusitano, men jeg synes jeg sad ret dårligt i sadlen og det var en meget dårlig kvalitet for en relativ dyr sadel. Jeg bryder mig personligt ikke om stof, nylon og velcro på en sadel, jeg vil kun have én som er helt igennem lædder. Men det er jo smag og behag og mange er glade for den :-)

Jeg faldt tilgengæld pladask for denne sadel www.contact-saddle.com som jeg synes lever om til krav om komfort, design og kvalitet :-)

Held og lykke med sadel jagten :-)

Hilsen Mette med Xiado

- Nu er min lykke gjort - en islænder og en lusitano :-)

www.dyrevalkyrien.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sensation Harmony
Forfatter: 
Dato:  12-06-2010 13:00

Jeg købte en Sensation Harmony til min hest sidste sommer. Indtil videre er jeg meget tilfreds med den.

Min hest er en palomino og der er både DV, fuldblod og araber pony i den, og er generelt meget bred i forhold til hans type.

Jeg rider med et ekstra tykt Skito Equalizer Standard Pad.

Med venlig hilsen
Trine
:-)

Equilibrium fluemaske sælges:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=296798...ay=asc&e=0

0
0
Svar på denne tråd

Jeg...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 09:04

...har haft min Harmony i et par måneder. Forinden prøvede jeg G4 og Hybrid - men blev aldrig rigtigt glad for at sidde i dem. Hybrid'en passede mig dårligt og G4'erens forsvidsel sad i vejen i let sæde / letridning.

Harmonyen er jeg til gengæld blevet rigtig glad for. Den er købt til min nu 16 år gamle fjordhoppe, Gry. Gry er en lille fjordhoppe på 1.43, hun er bred, har et dårligt gjordleje, men god muskulatur (og al for meget fedt). Det er en rigtig fin sadel til hende. Retfærdigvis skal siges, at jeg i de sidste mange år ikke har oplevet, at sadler er gledet frem på hende.

Billede

Jeg bruger også sadlen til min DV-hoppe, som ikke rides ret meget. Hun er stor og bred - og markeret fortil. Jeg tror ikke, at det er super optimalt med en Harmony til hende, men sadlen ser ikke ud til at genere hende. Den er jo uden nogen form for kopjern - og er nok bedst til fladere heste...

Billede

Mht. underlaget bruger jeg et Skito med 3,8 cm (den tykkeste, man kan få) indlæg. Jeg bruger sadlen til al ridning - inkl. distance (vi starter dog ikke så lange klasser).

Harmony fås i forskellige materialer. Jeg valgte Suede, som er en slags kunstruskind. Der er kommet lidt slid, som ligner slid på alm. ruskind, bl.a. der hvor stigbøjlerne ligger. Det er ikke så pænt, og det sorte Suede affarves også lidt over tid. Min har fået et let grønligt skær. Det er dog kosmetisk, og jeg har ikke fået spurgt forhandleren, om der er tale om en fejl eller ej.

Købte i øvrigt åbne Safestyle bøjler fra samme forhandler. De kan varmt anbefales.

Alt i alt er jeg rigtig glad for min sadel. :)

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider