...har haft min Harmony i et par måneder. Forinden prøvede jeg G4 og Hybrid - men blev aldrig rigtigt glad for at sidde i dem. Hybrid'en passede mig dårligt og G4'erens forsvidsel sad i vejen i let sæde / letridning.
Harmonyen er jeg til gengæld blevet rigtig glad for. Den er købt til min nu 16 år gamle fjordhoppe, Gry. Gry er en lille fjordhoppe på 1.43, hun er bred, har et dårligt gjordleje, men god muskulatur (og al for meget fedt). Det er en rigtig fin sadel til hende. Retfærdigvis skal siges, at jeg i de sidste mange år ikke har oplevet, at sadler er gledet frem på hende.
Jeg bruger også sadlen til min DV-hoppe, som ikke rides ret meget. Hun er stor og bred - og markeret fortil. Jeg tror ikke, at det er super optimalt med en Harmony til hende, men sadlen ser ikke ud til at genere hende. Den er jo uden nogen form for kopjern - og er nok bedst til fladere heste...
Mht. underlaget bruger jeg et Skito med 3,8 cm (den tykkeste, man kan få) indlæg. Jeg bruger sadlen til al ridning - inkl. distance (vi starter dog ikke så lange klasser).
Harmony fås i forskellige materialer. Jeg valgte Suede, som er en slags kunstruskind. Der er kommet lidt slid, som ligner slid på alm. ruskind, bl.a. der hvor stigbøjlerne ligger. Det er ikke så pænt, og det sorte Suede affarves også lidt over tid. Min har fået et let grønligt skær. Det er dog kosmetisk, og jeg har ikke fået spurgt forhandleren, om der er tale om en fejl eller ej.
Købte i øvrigt åbne Safestyle bøjler fra samme forhandler. De kan varmt anbefales.
Alt i alt er jeg rigtig glad for min sadel.