Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

sadel????
Forfatter: 
Dato:  28-05-2010 21:26

min veninde og jeg har købt en hest, der kommer næste weekend.

jeg har en sadel jeg næsten er 100% sikker på der passer ham. det er en ældre hubertus, med medium støtte i sæde og knæ.

min veninde har indtil nu ikke været for vil med for meget støtte, men hun er nu ved at finde ud af at det hjælper hende en del. (hun er ret nybegynder) og jeg vil gerne selv have en med mere støtte, da jeg har til tider en lidt dårlig ryg. så jeg kræver en del støtte.

vi leder så lidt efter en ny sadel. dog skal det ikke være så "hård" en sadel, som de gamle lædersadler er.

vi vil som sådan gerne have en lædersadel igen, men er lidt i tvivl om hvilken der er bedst.

vi søger en der har rimelig god støtte i både sæde og knæ, som skal være blød og behagelig at sidde i.

hva kan i anbefale??? sæt evt. gerne billeder ind af jeres, sammen med hvilken mærke det er i bruger.

det skal være en dressur.

Naja Zehlmann

Billig kommission resten af året.

Undervisning tilbydes.

www.123hjemmeside.dk/staldzego

0
0
Svar på denne tråd

øhm ja måske
Forfatter: 
Dato:  28-05-2010 22:35

Syns nu I skulle få en sadelmager ud og se på hesten og få tjekket hvilken sadel den kan gå med, før I køber noget...

Held og lykke med købet af sadel og med den nye hest...

En rigtig hest er en DANSK VARMBLOD :D

0
0
Svar på denne tråd

Som Maigon skriver...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2010 18:17

... så er det rigtig smart at finde ud af, hvad hesten kan bruge, før I "forelsker jer" i et bestemt sadelmærke.

Generelt er engelske sadler væsentligt blødere i sædet end tyske - så I skal nok kigge efter en sadel, lavet efter engelske principper.

I får mest for pengene ved at købe en god brugt kvalitetssadel - og en dygtig sadelmager kan lave mange fiksfakserier med en sådan, såsom at sætte ekstra knæstøtte på og den slags.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider