Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Trailer træning. Torben Andersen?
Forfatter: 
Dato:  19-05-2010 20:19

Hej,
Ved ikke om emnet må være her, men nu prøver jeg lige :o)

Hvilke erfaringer har i med Torben Andersen og trailertræning?
Og hvad koster det at få ham ud?
Kommer han over flere gange, eller bliver det løst over en gang?
0
0
Svar på denne tråd

torben andersen
Forfatter: 
Dato:  19-05-2010 22:48

Jeg har haft Torben ude 2 gange til 2 forskellige heste.

Det har været successfuldt hver gang og jeg har selv arbejdet videre med hestene efterfølgende med Torbens metoder/signaler, så hestene bliver fortrolige med traileren.

Prisen kommer vist an på hvor i landet du skal have Torben på besøg.

0
0
Svar på denne tråd

torben a
Forfatter: 
Dato:  19-05-2010 23:28

Hey, Torben Andersen kommer ud til os på tirsdag og holder foredrag.

Bl.a. vil han bruge en hoppe der ikke vil læsses.

måske det var noget for dig? det koster 200 kr:)

det er i ishøj

R.I.P Gribaldi

0
0
Svar på denne tråd

hmm tjaaa
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 20:43

Hejså

Jeg har engang haft Torben Andersen ude hos min 6 årige hoppe.Hun havde sidet fast under bommen engang med sin gamle ejer, og havde derfor MEGET dårlige erfaringer med trailere.

Torben arbejdede med hende i lidt over to timer, og han kom ikke langt med hende. Sammentidig syntes jeg at han var en anelse volsom med sine metoder. Torben fik hende op og stå i traileren, men det var ikke det der var problemet. Det var bommen. Men så langt nåede han ikke med hende. Jeg har dog også set hende stå mere trygt i traileren med mad, end under hans træning.

Jeg har også hørt noget om at han havde været meget voldsom mod en unghest der var bange for trailere. Men det er jo også de dårlige rygter der kommer længst .

Men hvis din hest ikke er totalt angst ved bare synet af en trailer, og den ikke har haft en dårlig oplavelse i den, vil jeg klart anbefale ham, da jeg også har veninder der har fået succes med hans træning.

Det koster 600,- i timen +kørsel, så hvis han skal der ud flere gange i to timer, kan det hurtigt blive en dyr omgang. Men hvis det virker kan det jo blive det hele vær.

Hvis det ikke går med Torben Andersen kan jeg trygt anbefale Heinz Boss som er "Monty Roberts-lærling". Min hoppe går trygt og sikkert op i traileren og får lukket bommen, takket være ham. Det gode ved ham er også at du bliver mere involdveret i træningen, hvor Torben selv træner hesten helt, og du der efter for lov til at træne.

Held og lykke.!

0
0
Svar på denne tråd

Tja.................
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 23:17

Jeg bruger så altid Torben til mine heste, når jeg f.eks får ny hest, der er utryg/uvant osv.... og har set ham træne masser af heste, der også tilhører andre.

Har absolut kun godt at sige, og ville aldrig tøve med at tilkalde ham igen ;-)

Købte bla. sidste år en hest, der var fuldstændigt opgivet af de tidligere ejere på alle måder... Torben har været en stor hjælp og inspirator til ham.... og hesten er idag en helt anden rolig hest... hvilket Torben har en stor andel af.

Har jo så brugt Torben til flere af vores heste gennem flere år, udover at have set ham træne mange andre heste.......... og kan slet IKKE nikke genkendende til hårdhed... ville aldrig acceptere hårdhåndethed overfor mine dyr. Men han er konsekvent og tydelig.. hvilket er noget helt andet.

Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd

Kan osse
Forfatter: 
Dato:  20-05-2010 23:58

kun anbefale Torben A. Aldrig om jeg har oplevet ham hårdhændet ved hesten. Hård ved ejer: Ja, men det er jo kun berettiget, når vi ikke fatter en brik af det hele og det gør vi jo ikke for så havde han ikke noget at lave. Hård, nej det er nok for meget sagt, han er direkte og kontant. Og det er noget man kan bruge til noget.

Det at han træner hesten for dig er efter min mening ikke korrekt. Han lærer hesten nogen signaler som den har brug for, for at vi kan håndtere den i en given situation. Så bagefter lærer han ejer at bruge de signaler til at få hesten til at udføre det man gerne vil have den til.

Køb dansk, det hjælper hele nationen.

udstyr til pige str. 128/134 se præs.

Bytte en minilæsser for en hest??? Prisklasse 60.000,- Se præs.

Nu med video af hoppe og føl.....

0
0
Svar på denne tråd

mdsuihkw
Forfatter: 
Dato:  21-05-2010 00:41

kan kun hoppe med på positivvognen mht torben.

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  21-05-2010 08:02

Jeg havde Torben Andersen forbi det sønderjyske en råkold vinterdag i januar, hvor sneen lå tæt omkring os.

Jeg havde fået et problem med min knabstrupperdreng, der efter at være gået i panik i en trailer simpelthen ikke kunne lokkes op, hverken med søde ord, foder eller muskelkraft.

Det tog 3 timer og ja han var hård ved ejeren (altså mig) og kontant over for drengen, som han i øvrigt kaldte forkælet og egenrådig.

Men siden den dag har drengen spadseret lige i trailer. Så kun til Torben herfra.

R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

Han er vist dygtig
Forfatter: 
Dato:  21-05-2010 08:17

Ham Torben. Men har aldrig selv brugt ham.

Kender en anden der gør det samme.. Heinz fra amager! Rigtig dygtig.. Han holder både clinics og tager også ud privat og hjælper med fx trailerlæsning..

0
0
Svar på denne tråd

positiv
Forfatter: 
Dato:  21-05-2010 12:54

Jeg har også kun gode ting.. havde en meget rå fuldblod som angreb i longen, samt sku have beroligende og bæres i trailer. Torben arbejdede så med han i halv anden time med longe og siden da kunne jeg også snildt longere ham, mange andre småting faldt faktisk på plads efter hans besøg.

Dagen kom så hvor jeg solgte hesten, og han fes da lige op. På trods af vi aldrig nåede trailer træning.

Jeg sys ikke Torben ved hård ved ejere(mig) men har da hørt han er meget meget ærlig.

Men selvf var denne heller ikke en forkælet el lign hest, men den havde aldrig været håndteret så den sku sættes kraftigt på plads og Torben ku godt forstå mig for han sys selv det var en ubehagelig hest..

men en rigtig god dreng blev det

Får jeg en dag behov for det, så er det Torben der skal ud igen

Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider