Hejså 
Jeg har engang haft Torben Andersen ude hos min 6 årige hoppe.Hun havde sidet fast under bommen engang med sin gamle ejer, og havde derfor MEGET dårlige erfaringer med trailere.
Torben arbejdede med hende i lidt over to timer, og han kom ikke langt med hende. Sammentidig syntes jeg at han var en anelse volsom med sine metoder. Torben fik hende op og stå i traileren, men det var ikke det der var problemet. Det var bommen. Men så langt nåede han ikke med hende. Jeg har dog også set hende stå mere trygt i traileren med mad, end under hans træning.
Jeg har også hørt noget om at han havde været meget voldsom mod en unghest der var bange for trailere. Men det er jo også de dårlige rygter der kommer længst
.
Men hvis din hest ikke er totalt angst ved bare synet af en trailer, og den ikke har haft en dårlig oplavelse i den, vil jeg klart anbefale ham, da jeg også har veninder der har fået succes med hans træning.
Det koster 600,- i timen +kørsel, så hvis han skal der ud flere gange i to timer, kan det hurtigt blive en dyr omgang. Men hvis det virker kan det jo blive det hele vær.
Hvis det ikke går med Torben Andersen kan jeg trygt anbefale Heinz Boss som er "Monty Roberts-lærling". Min hoppe går trygt og sikkert op i traileren og får lukket bommen, takket være ham. Det gode ved ham er også at du bliver mere involdveret i træningen, hvor Torben selv træner hesten helt, og du der efter for lov til at træne.
Held og lykke.!