Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

bedste salgsdatabase
Forfatter: 
Dato:  17-05-2010 13:37

Hej HN'er

Jeg står og skal sælge min hest, men er i tvivl med hensyn til hvordan jeg gør det helt optimalt. Har interresse i at flest muligt ser mine annoncer, men hvilken database vil i vurdere der er bedst salg i hvis man skal sælge en 2 års DV hoppe i prislejet 30-50 tusind.

Har tidligere forsøgt med horse.dk uden jeg fik en eneste henvendelse på baggrund af denne annonce. Alle henvendelser skete via en salgsannonce på katrinelunds hjemmeside. Da var billedematerialet heller ikke optimalt, hvilket nok har spillet en væsentlig rolle.

Men vil den pågældende video som der er linket til i signaturen kunne vække folks opmærksomhed eller hvilke andre tangenter skal jeg spille på.

Har også tænkt på ridehesten som er lidt billigere men fornemmelse er at udvalget er mindre og derved også færre som kigger forbi. Kan man sælge heste i 30-50 kroners klassen på heste-nettet eller er køberne til de lidt billigere heste.

Hvad er jeres fornemmelse og hvad gør i selv når i kigger efter ny hest.

Velgående 2 års Crelido hoppe til salg

Se video www.youtube.com/watch?v=GFbJLU7OeuA

0
0
Svar på denne tråd

Hvilken salgdatabase
Forfatter: 
Dato:  17-05-2010 15:19

Jeg er ikke heste-sælger, bare heste-køber

Jeg kan rigtig godt lide ridehesten.com, de har en god søgemotor, hvor det er nemt at få sorteret i de heste som ligger der.

Jeg kan også godt lide at der vises billede af alle hestene, kontra heste-nettet, hvor du må ind på hver enkel hest for at se billeder.

Har sælgeren gjordt et godt stykke arbejde og lagt både video, stamtavle, resultater og billeder ind får du jo et rigtig godt indtryk af hvilken type hest der er tale om.

Jeg ser også lidt på heste-nettets side, men bliver ret hurtig træt af alle de mindre seriøse annonser hvor sælgeren mest skriver om hvor sød og kærlig hesten er...

0
0
Svar på denne tråd

der er også
Forfatter: 
Dato:  17-05-2010 16:56

salgs siden everhorse.dk

en salgsside jeg utrolig godt kan li. og så virker den lidt mere prof i forhold til hestenettet.

0
0
Svar på denne tråd

Salgsheste
Forfatter: 
Dato:  18-05-2010 11:01

Jane: everhorse.dk er det nye navn for horse.dk, som trådstarter snakker om - det er altså samme side.

Ridehesten kan jeg også godt lide, bortset fra at jeg synes det er super irriterende, at man ikke kan se, hvad hesten præcis er sat til, prismæssigt. Jeg synes der er temmelig stor forskel på om hesten koster 30 eller 50.

Da jeg selv skulle sælge min gamle hest, annoncerede jeg på horse.dk/everhorse.dk, og da jeg satte ham ned til 50, og han dermed landede i kategorien 30-50, var der flere der ringede for at høre, om han lå i den øvre eller nedre del af priskategorien. Når jeg så fortalte at kan kostede 50, blev køberne slemt skuffede, fordi de havde håbet på 30.

Så mht. prissætningen, så foretrækker jeg altså HN, hvor der skal være angivet en salgspris! Ikke mindst nu, hvor jeg selv står og skal købe...

Min gamle hest endte, ironisk nok, med at blive solgt via dba.dk, men jeg fik langt flest henvendelser via HN. Det var i øvrigt en 4-års vallak, varmblodsblanding.

... sagde Ditte, nu med skønne Enzo!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-05-2010 14:03

Jeg tror det handler om at annoncere så bredt som muligt - dvs. sætte hesten til salg flere forskellige steder. Jeg købte selv hest sidste år og jeg tjekkede løbende de forskellige databaser jeg kendte. Som sælger ville jeg satse på at oprette annoncen flest mulige steder, så jeg ramte så mange potentielle købere som muligt. Og så handler det for mig rigtig meget om at have gode billeder - de er det første blikfang, det er her en potentiel køber skal fanges dernæst en ordentlig annoncetekst og ikke mindst en realistisk beskrivelse af hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider