Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Springsadel til KORT hest?
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 18:15

Jeg skal finde en springsadel til Cashew. Jeg har lige haft en Sommer Magnus II i spring på prøve. Den passede ham rigitg fint - Cashew, men desværre ikke mig. Jeg får simpelthen ondt i min lænd at at ride i den (Har ryglidelse).

Jeg mistænker den fordi den har halvt flatseat. :(

Jeg skal simpelthen have en springsadel som har et afrundet sæde, som har "dybere" springsæde, midle knæstøtter.

Til en lidt besværlig hest som er ret bananformet bygget, med meget kort ryg.

Jeg har jo en dejlig Sommer Magnus II dressur til ham som lægger perfekt og som jeg sidder perfekt i.

Kan i hjælpe :( Jeg har ca et max på omkring de 8.000 kr.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere ikke behøver dem.. "

SØGER Sommer Magnus springsadel 16'5, medium/bred bom. Skal ku prøves..

0
0
Svar på denne tråd

Kieffer
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 18:45

Har du prøvet en Kieffer springssadel??? Bl.a. har Norbert Kopf et meget dybt sæde og jeg ved de også har andre modeller med det dybe sæde/halvdybe sæde....

Og min korte hoppe kan fint gå med en 18" Kieffer sadel, så de er altså ikke så lange.

Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 18:51

Jeg skal bruge en sadel til en bananformet hest - samt en hest som skal bruge et meget bredt kammer og en bom på ca 32.

Kieffer er meget smalle og meget lige i bommen, så kieffer vil ikke kunne lægge på ham.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere ikke behøver dem.. "

SØGER Sommer Magnus springsadel 16'5, medium/bred bom. Skal ku prøves..

0
0
Svar på denne tråd

JC måske?
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 19:24

Måske du skulle overveje noget JC?

Kit har anbefalet både Sommer Magnus men også JC (tango) til min hoppe loppe, og ved at JC laver flere forskellige modeller (også i spring), også med et lidt dybere sæde...

Havde selv en kombi på et tidspunkt, som jeg dog brugt til at springe i som havde et rigtig dejligt lidt dybere sæde...!

Den hed Saphir

Du kan evt. lure JC hjemmeside her: www.jorgecanaves.com/index.html

Mvh. Lotte

Med

Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre

"My Horse, My horse, a Kingdom for my Horse!"

0
0
Svar på denne tråd

P.s....
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 19:28

er helt sikker på at de får i mindre sædestørrelser end der står på hjemmesiden, ved da f.eks. at tango moddelen fås i str. 16,5", selvom det ikke står på hjemmesiden

Og så er de forresten heller ikke så dyre, en helt ny Tango, f.eks. koster mellem 8500-9000 kr... gav kun 3500 for min kombi dengang, (brugt) men det kunne knap nok ses at den var brugt, og de er bestemt af en rigtig god kvalitet til den pris... lige umiddelbart bedre end f.eks. Kentaur o.l.

Mvh. Lotte

Med

Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 19:35

prøve en Stübben Siegfried MF Spezial...Hvorn den er til hesten, ved jeg ikke, men det kan din sadelmager sikkert svare på.

Men den har det dybe sæde og rigtig rigtig go knæstøtte...Jeg er superglad ved den model. De kan findes brugt til en 6000 ( en ny koster ca 9500 ) og der er en del på markedet i bom 32.

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 20:10

Tak for jeres svar :) Det absolut brugtbart.

Jeg ved ikke med Stübben. Jeg tror desværre heller ikke denne sadel er noget for min ryg, da den er utrolig hård i sædet syens jeg jo at ride i :S Men absolut værd at prøve, tak for tippet :)

Asfaloth: Jeg kigger lidt på hjemmesiden. Den du nævner JC Junior ser da egentlig ret god ud. Ved du hvordan sadlen er i bommen? Har den et bredt kammer? Evt den der Quatrum.

Ved du evt hvem som forhandler denne sadel?

SØGER Sommer Diplomat Exclusive springsadel 16'5, bred 32 bom. Skal ku prøves. ...

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 20:45

Nu tror jeg måske jeg har fundet et alternativ. Sommer Diplomant Exclusive spring. Den koster dog 11 fra ny, men man må jo betale for kvalitet især når man har nogen lidelser og den samnmentidig os skal lægge perfekt på dyret :)

Den ser ud til at have et godt afrundet og dybt springsæde. Så erfaringer md denne søges bestemt?

SØGER Sommer Diplomat Exclusive springsadel 16'5, bred 32 bom. Skal ku prøves. ...

0
0
Svar på denne tråd

Kieffer
Forfatter: 
Dato:  25-04-2010 21:30

Det er rigtigt, at de gamle Kieffer modeller er smalle i kammeret, men det er absolut ikke tilfældet med de nyere modeller.

Derudover så passer sadlen perfekt til min hoppe, som absolut ikke er lige i ryggen.

Bommen er fleksibel i en Kieffer og kan tilpasses hesten - smal som bred.

Så i virkeligheden er det en af de mest fleksible sadler på markedet, da man ifølge min sadelmager kan ændre 95% af den. Så jeg ville da bestemt give det en chance og prøve ad - det værste der kan ske, er da at det bare ikke er den sadel du skal have.

JC er jeg så ikke så meget til - syntes ikke læderkvaliteten er OK. Men jeg må indrømme, at jeg ikke har sat mig nok ind i hvordan bommen er.

Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er FULD af forståelse.......
Forfatter: 
Dato:  26-04-2010 03:45

Tro mig, jeg ved, hvilket helvede, det kan være at finde en sadel, som kan passe !!!

Jeg har en specialsyet dressursadel til min xx-hoppe, som er bygget på en Kieffer-bom. Jeg fandt den brugt og ekstremt billigt lige i nærheden. Den er i tidernes morgen netop bygget til en xx-hoppe, som min, af sadelmageren i Skals. Jeg har lige fået fyldt mere stopning i puderne bagtil, ellers har den passet næsten på en prik. Jeg havde for mange år siden part på en hest, som havde en tilsvarende sadel, som Niels havde lavet, og den var bare fantastisk ! Han tager fra kr. 12.000,- og opefter, alt efter læderkvalitet/farve etc., for at specialbygge en sadel, der passer både hest og rytter. Det synes jeg er ekstremt billigt !!! Det var måske også en mulighed for dig ??!! Han laver i øvrigt også springsadler, handicapsadler, ja alt i læder, og de mest fantastiske seletøj bl.a. til kongehuset og til det meste af Europa !!!

Min datter, som pt. rider min hoppe, synes dog, at sadlen og især farven er helt igennem rædselsfuld, så hun ville gerne have en anden og helst i sort.....

- Derfor, har jeg netop investeret i en (ny), JC Black Jack på sadeldag hos Tika den 15. april. Den var kun brugt kort tid og stod til kr. 6.800,-. Den blev på stedet ændret i bomvidden af Michael Brodie fra str. 33 til 31, hvilket kostede kr. 450,- oveni.

Min datter prøvede først en anden billigere model fra JC - tror, det var en Tango. Den lå skidegodt på hesten, men var desværre kun en 16", så det kneb min datter lidt, at have måsen deri. En 17" i samme model, blev prøvet, men den var for lang !!!

Desværre, går bare slet ikke med den nye sadel !!! Den klaprer ca. 4-5 cm bagi selv med et tykt lammeskind og alm. underlag under. Min datter kan KUN ride i let sæde i den, ellers flejner hesten fuldstændigt ud. Lige så snart, hun skifter over til den gamle specialsyede, så er ingen problemer !!! Jeg tror måske også at den nye er for bred imellem puderne, så den kommer nærmest ud på siderne og trykker på ribenene ?! Den specialsyede har i hvert meget mindre plads ved rygsøjlen, og den virker da bestemt ikke til at klemme hende.

Nå, det var en længere forklaring, men altså ikke min pointe. Den kommer her:

Vi har også prøvet alverdens springsadler på hende, men de er allesammen for flade i puderne bagtil, og det har ikke været muligt at stoppe mere i en eneste af dem. Samtidig har min hoppe en ekstremt høj og markeret manke, så sadlen skal være med cut-back og for guds skyld ikke en flatseat !

Hos Tika prøvede vi så en Kieffer Ludger Beerbaum. Mellem bom 17", som sagtens kunne ligge på hendes korte ryg. Med en gelekile under puderne bagtil, lå den som støbt på hende. Jeg havde desværre ikke råd til både at købe en dressursadel og springsadel, da vi var dernede, så nu er jeg på jagt efter en tilsvarende, da Tika desværre allerede har solgt den, vi prøvede. Ja, jeg må da indrømme, at jeg ærger mig voldsomt over, at jeg ikke valgte at købe springsadlen istedet for dressursadlen...........

Jeg prøver lige at ligge nogle billeder ind, så du kan se, hvad jeg mener:

Først hoppen, som er 7 år, ren xx, ca. 157 cm i stg., og har gået væddeløb i 4 år. Sidste løb for ca. 9 mdr. siden. Ikke den bedste bygning til alm. ridebrug !

Min datter rider i den specialsyede sadel. Billedet er kun 3 dage gammelt:

Jeg har desværre ikke noget billede af hesten med den nye sadel, da min datter i øjeblikket er på Grindsted Landbrugsskole og har hesten med derned........

Du får lige her et link til sadelmageren i Skals:

http://www.skals-sadelmageri.dk/

Jeg har faktisk lovet at hjælpe ham, med at lave hjemmesiden ordentligt, da den slet ikke viser, de fantastiske ting, han har lavet/kan lave !!!

Jeg ønsker dig bestemt held og lykke med dit "sadel-projekt". Du er bestemt ikke den eneste, der er ved at blive vanvittig og rykke håret af dig selv..........

Mange hilsner fra

Sabina

Til Salg:
Meget udstyr. Kig venligst mine annoncer.

Bytter meget gerne

0
0
Svar på denne tråd

ang sadel
Forfatter: 
Dato:  26-04-2010 09:15

Betal en Amerigo forhandler for at komme ud og måle din hest og få specifiseret hvilken model og bredde du skal have, så kan du finde en brugt model på nettet. Amerigo sadlen har en fantastisk balance, som hjælper til med at skåne ryggen (taler her af erfaring da jeg har haft to brud og 3 udsklidninger i ryggen..)

Modellen DJ er lavet for korte rygge, hvis du har dybde i sadellejet skal du sikket have panel 4 og ikke panel 2 som er standard.

Amerigo sadlen kan du jo få med præcis så meget støtte som du måtte ønske, men som regel behøver man ikke så meget støtte når sadlen har en god balance.

0
0
Svar på denne tråd

Sorry.....
Forfatter: 
Dato:  26-04-2010 11:19

men jeg har endnu tilgode at se en Amerigo-sadel med så høje/tykke puder, som bl.a. jeg og trådstarter skal bruge, desuden skal der jo også være plads til en ekstremt høj og markeret manke...??!!!

Du må da meget gerne korrigere mig, evt. ved hjælp af nogle billeder af disse modeller. Derudover, så vil jeg da mene, at den ligger i en noget højere prisklasse, end de sadler, som trådstarter har forsøgt sig med.

Jeg kan nævne følgende, som er prøvet på min hoppe, allesammen med lige dårligt resultat:

Passier - Hannover, Lennox, PS Baum

Stübben - Tristan DL, både en ældre og en helt ny model

Kieffer - Europe CTII, Lech DL, Wien, Ulla Salzgeber alle både nyere og ældre

Bates - Caprilli Grand prix, en ældre kombi og en ny spring

Prestige - Doge dressur ca. ½ år gammel

Zaldi - New Kent dressur

Windsor - Elite

10-12 andre, mere ukendte/ukurante mærker. Plus, alle dem, som jeg lykkeligvis har glemt alt om.

Jeg HAR fundet ud af, hvilke modeller, faconer, der muligvis kan tilpasses min hoppe. Desværre er de utrolig svære at finde, hvis man ikke lige har 20.000,- til en ny sadel.

Derudover, var Prestige-importøren også nede hos Tika, men fik da pludselig travlt med en masse andet, for han kunne da godt se, at han ikke kunne "løse" vores problem.......

Mvh. Sabina

Til Salg:
Meget udstyr. Kig venligst mine annoncer.

Bytter meget gerne

0
0
Svar på denne tråd

det er jo svært
Forfatter: 
Dato:  26-04-2010 12:50

jeg har på hest med meget markeret manke og temmelig bananformet ryg haft stor succes med passier PS Baun. Den er jo så flat seated og ikke noget for trådstarter.

Helles hest er også MEGET markeret og vi har haft lagt alt muligt på den. Den har idag fået sin Stübben siegfried MF special hjem. Vi glæder os meget til at se hvordan det går med den. Den har ellers gået med en anden passier, en wintec og lidt flere som helle hellere selv må berette om. Jeg har haft lagt alle mine sadler på den og har kun haft to der ikke har skrabet mod manken. Det er førnævnte passier og så en siegfried. passier sadlen er for smal og min stübben for bred. men nu får hun sin egen med en bom der passer.

Den nye stübbensadler er slet ikke så hårde i sædet som de gamle. men om man kan lide dem er jo en anden sag. Jeg elsker min artus og lever med min siegfried.

Det er jo iøvrigt ligesom alt muligt andet inde for denne sport religiøst. Således kan jeg her læse hvordan kiefer og amerigo roses hvor at jeg personligt ikke selv kan sidde i amerigo. Jeg fik ellers en bygget til mig, men jeg fik SÅ ondt i hofterne at det slet ikke gik. kiefer har efter min smag en ikke stabil bom og kopfjernet flader ligesom ud når man lægger den på en lidt bred hest og så er bomstørrelsen jo ikke længere den samme som når man ser den uden vægt i.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Opstaldning af islænder/pony i Helsinge, skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  26-04-2010 14:29

Mange tak for jeres svar :) Jeg har dog sat hende med starhorz.dk (y) (kan absolut anbefales at handle her, sikke en service) på at spørger Sommer forhandleren om der findes en demo prøve sadel i mærket Sommer Diplomat Exclusive spring - da denne har et godt afrundet sæde med god dybde i sædet som kan støtte min lænd :)

Jeg er meget til Sommer sadlerne fordi de har utrolig brede kamre. Kieffer vil jeg altså holde mig væk fra - det vil jeg slet ikke ønske at lægge på min hest. Kieffer er godt til rytteren, elsker at sidde i kieffersadlerne. Men det mere kvalitet til rytter end til hest og det vil jeg ikke gå på kompromi med :(

Den skal lægge som støbt på min hest ellers er det udtur for jeg vil ikke have en hest som ender med at få ondt i sin ryg og få dårlige oplevelser (han har været meget vaneskelig da jeg fik ham) :)

Amiergo synes jeg mere er til heste som er mere lige i sin ryg?

Nu håber jeg sådan jeg kan prøve en demo sadel i den Exclusive da den ser ud til at være lige oget for mig, trods prisklassen er lidt højere end hvad jeg egentlig lige kunne ofre. Men vil simpelthen gøre alt for at få en ordenlig sadel (har jo allerede min Sommer dressur, men er ski svær at springe i ;) - da min ryg ikke kan klare alle sadler :(

Det ikke så meget fordi der behøver være mega meget låst støtte i, men den skal have et dybere sæde man kan komme godt ned og sidde i og få støtten i lænden fra denne.

0
0
Svar på denne tråd

Sadler
Forfatter: 
Dato:  26-04-2010 15:04

Min hest er også kort.

-Og jeg vil jo ikke mene han er lige...

Hans dressursadel passer ham rigtig godt, men jeg har desværre ikke billeder, hvor han har den på... Det er en Jaguar og så vidt jeg har forstået er den meget lig en Amerigo i opbygning.

0
0
Svar på denne tråd

JC måske?
Forfatter: 
Dato:  26-04-2010 20:16

Bommen i en JC har lidt svaj, men så vidt jeg ved varierer det også fra model til model...

De har alle et bredt kammer, og brede puder, hvilket også var meget vigtig med Knut dangang, da han jo er bred... (hvilket hoppe også er, henover ryggen)

Syntes virkelig at den kombisadel jeg havde var rigtig super, lækker, lækker kvalitet, og super at ride i...!

Den kunne man faktisk ride dressur i selvom det var en kombi mod spring, min veninde har også haft den lånt til hendes hest, og hun var også helt vild med den

Mvh. Lotte

Med

Heimdals Knut
Stenhedegårds Dorién

Rædkær´s Le Louvre

0
0
Svar på denne tråd

Den røde fuldvblod
Forfatter: 
Dato:  26-04-2010 23:37

er mere lige i ryggen end Sandras hest. En windsor elite har jo svaj i bommen og sadlen har er ret godt sæde. Jeg kan ikke finde et billede desværre.

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

aaaaaaaaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 09:13

Vil bare lige klare op lidt uklarheder her:

Amerigosadlen kan laves til hvilken som helst hest siden den bygges på den bom som passer til hestens svajhedsgrad. De har 4 forskellige bomme til springsadlerne. Så ja du kan finde dem til helt lige heste og til helt svaje. I tillæg laves de med forskellige pudesytemer, tykkelser og fasonger.

Hvis du får en forhandler til at måle hesten og specefisere hvilken model, pudesytem og størrelse man skal have, så kan du finde dem brugt til en helt fornuftig pris.

Jeg har en smal hest med høj manke, stor højde forskel mellem foreste del af sadellejet og bagerste. Hesten er i tillæg super følsom og har en stor rytter (min mand..). Vores løsning var en Amerigo, som fungerer super.

Vores hest har samme type overlinje somhesten på dette billede:

www.amerigosaddles.ch/ index.php?option=com_c...&Itemid=40

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider