Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Skadet i skridtmaskine
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 21:30

Min veninde har en rigtig god hoppe, som hun selv har avlet, og som nu er 3 år og derfor skulle den i tilridning, og da det er en hoppe med rigtig god gang, ville min veninde kun have, hun skulle hen til en af de bedste, det blev et sted sted i Årslev her på Fyn.

Det gik rigtig fint i starten, men desværre valgte de, at sætte hoppe i en skridt maskine, hvilket hun aldrig havde prøvet før, og det endte med at hoppen gik i panik og fik nogle flænger, over øjet og ved næsebor som dyrlægen måtte syg.

Min veninde var med det samme og tilse sin hoppe, men havde den ikke ude af boxen.

Da hun havde en anden hoppe, der skulle have føl, og som også fik det her i påsken, så havde hun først hoppe rigtig i hænder selv for to dage siden, da berideren leveret den hjem igen, på grund af vokseværk.

Lidt senere på dagen, havde vi hoppe på fold, den var mistænkelig rolig, og havde svært ved at gå....

Vi kan se, at hoppen har ligget fast et sted, da den har sår på begge hofter. Den har en bule på ryggen og så store smerter, at den ikke gerne går.

Nu vil vi rigtig gerne vide, om andre har haft en hest, der er kommet til skade i en skridtmaskine, og hvad der er sket med den.

På stedet hvor hoppen var i tilridning, har de nemlig ikke opdaget den havde smerter og derfor ved vi ikke, hvad der er sket.

Vi ved ikke om min venindes hoppes smerter skyldes, at hun har ligget fast eller på anden måde kommet til skade i skridtmaskine, vi ved kun at hun er blevet oplyst, at hesten trænger til ro, da den har vokseværk......

Hilsen Anni

Ejer af dejlige lille Honey :0)

0
0
Svar på denne tråd

Det kan simpelthen
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 22:57

ikke passe at de ikke har opdaget at den har smerter. Videoen du viser i anden tråd overlader ikke til fantasien OM den har smerter.

Aj hvor bliver jeg harm når jeg hører at de ikke har opdaget det. Har de aldrig set en hest før eller hva??

Har aldrig haft en hest i skridtmaskine så jeg ved ikke noget om det. Men jeg synes deres behandling af både din veninde og der er dybt forargelig.

Har dyrlægen ikke givet den noget smertestillende da han var og kigge den idag?? Det burde han efter min mening have gjort.

Køb dansk, det hjælper hele nationen.

RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08

www.kolbaekgaard.webs.com

Mangler du en super pony på 122 cm. Se præs......

Nu med video af hoppe og føl.....

0
0
Svar på denne tråd

Hej :0(
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 05:17

Tak.

Dyrlægen har tilset hende igår og var også noget i chok, han tog en blodprøve og kommer igen idag her til efter middag med resultatet.

Oven i alt det her har hun moren til den hoppe der er kommet til skade, som står med et 14 dage gammel føl, og som har været døden nær i weekenden, da tarmen drejede sig , den havde dyrlæge flere gange og røg på hospitalet lige da den skadede hoppe Cassi kom hjem, sikke noget.....

Heldigvis klarede mor Chic den og er frisk igen, men det er altså ikke sjovt at skal stå med så mange problemer på en gang, og så det at tilridnings stedet ikke har været ærlig!

Hilsen Anni

0
0
Svar på denne tråd

skridtbånd
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 08:57

Uha det lyder da rigtig træls med hoppen, det er så ærgeligt når sådan noget sker,men desværre er der ikke ret mange der er særlig opmærksomme når det gælder at ha heste på skridtbåndet.Vi har selv lige haft meget dårlige erfaringer med vores hest. Den skulle et sted hen genoptræningssted for heste fordi den havde en skade og skulle langsomt trænes op igen. Stedet var megea fint og det virkede som om de havde meget styr på det hele.Men desværre endte det med at hesten havde 3 skader i stedet for en og det var sløsefejl som meget nemt kunne være undgået hvis de havde passet deres job,den ene var bla på skridtbånd at de havde glemt at lukke bagbommen så den ikke gik op, og de var så gået langt fra hesten ned og ordne dens boks imedens så de nåede ikke op til den inden den havde sprunget tilbage og sprunget sin grime fået en flænge i hovedet og på indersiden at forbenet, plus den skulle ha kiropraktikker bagefter da den havde rykket pænt meget i sin hals for at komme fri da båndet jo ikke stoppede som den skulle. Selv om de har hest på skridtbånd ,vandbånd, og i spa så kunne de snildt gå over i den anden stald og hente heste så de andre stod helt alene i maskinerne imedens, det syntes jeg ikke er rigtig når man giver en bondegård for at ha sin hest stående.

0
0
Svar på denne tråd

Hej :0/
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 17:52

Må jeg spørge om du selv kom til at betale for alle de dyrlæge regninger?

Er helt urimeligt, at stederne hvor man sende sin hest hen ikke har et ansvar, for så behøver de jo ikke passe på. :0(

Hilsen Anni

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 18:40

For vores vedkommende betalte de det meste af det men jeg ved jo ikke endnu om den får meen af det

0
0
Svar på denne tråd

vil ikke forholde
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 19:27

mig til det konkrete sted. men hos os skal ejern give tilladelse til at deres hest må gå på bånd og dette er for egen risiko ellers kan man jo faktisk ikke forsvare at tage folks heste ind i arbejde hvis vi skal have risikoen for det, så med mindre i kan besvise at stedet har handlet uforsvarligt er det nok svært.

Angående skridtbånd har vi haft rigtig mange heste til at gå på bånd både fremmede heste og mine egne og vi har 7-9-13 aldrig haft skader på båndet. dertil skal det så siges at vi de første gange aldrig binder hestene, men holder dem i et trækkstov og er de meget urolige lader jeg være med at spænde kæden fortil så hesten kan springe af båndet hvis den i mod forventning skulle føle sig så presset at den syntes dette er eneste udvej, og HVIS båndet er indstillet rigtig stopper det så snart der bliver uro,og det stopper øjeblikligt. men det skal siges at mange gange ser jeg, at de steder hvor tingene går lige stærkt nok, så vælger de at sætte sikkerhedsfuntionerne på båndet ud af funkion ved ex. at blænde højdemåleren så den ikke reagere hvis hesten laver uro og hvis hesten falder eller snubler går det virkelig galt. så bla en i Ikast som bukkede over bagbommen hvor båndet ikke stoppede og så er der virkelig langt ned for at trykke nødstop.

Vi har tit vores til at gå "selv" mens jeg giver halm lukker ud eller andet og er de vant til det og div. sikkerhedsindstillinger er korrekte kan det sagtens gå og jeg har som sagt aldrig haft problemer hverken med mine egne eller andres. Men som alt andet kræver det tilvænning og træning før det i mine øjne er forsvarligt at efterlade en hest på skridtbåndet, håber du kan bruge det til noget.

God bedring og held og lykke med den trælse sag.

vh Gitte

GB-Dressage APS tilbyder: tilridning, undervisning, komission, opstaldning og salg af dressurheste på alle niveauer. I lækre nye faciliteter.

0
0
Svar på denne tråd

svineri simpelthen
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 20:08

det lyder som om tilridningsstedet prøver at "tørre" den af på jer ved at sende hesten hjem med vokseværk ?????

hvor dumme tror de egentlig i er, hoppen er kommet slemt til skade i skridtmaskinen og nu gider de ikke betale/erstatte hvad det måtte koste.

puha hvor skammeligt, må jeg spørge hvor i har haft hesten i træning ???? gerne på pb hvis i ikke vil lægge navn ud her.

- dejlig vallak tilbyder halvpart i tåstrup.

- vallak lånes ud til godt hjem.

- mindre bolig på landet søges.

0
0
Svar på denne tråd

Hej :0/
Forfatter: 
Dato:  15-04-2010 20:34

Jeg ved, der ikke var gives tilladelse til at hesten skulle i skridt maskine, og min veninde viste først den havde været det, da uheldet var sket, deværre ved vi ikke rigtig noget om, hvad der skete, men noget tyder på, at det gik mere voldsomt for sig end de ønskede vi skulle vide.

Hvis de ikke selv mende de havde lavet noget forkert, hvorfor så ikke bare sige sandheden?

Hesten var meget stille da den kom hjem, stod og halv sov, og var ikke rigtig til at få kontakt til, hvilket jeg syntes var meget sært, men tænkte den nok var træt.

Kort tid efter den kom hjem, kom den på en lille fold, allerede der gik den meget skævt, og igen stod den bare og sov, hvilket igen var meget sært, for normalt vil den ikke stå alene.

Dagen efter var den igen sig selv, og ville gerne sige hej, bare den ikke skulle gå.......sært, meget sært!

Stedet den har været hos, er ikke et sted jeg kender, da jeg ikke selv gør så meget i DV, men skulle være et fint sted, hvor der er en berider.

OL Ridecenter, mener jeg det hedder.

Berideren virkede eller flink, var der nemlig da hoppen kon hjem.

Hilsen Anni

0
0
Svar på denne tråd

skridtbånd
Forfatter: 
Dato:  16-04-2010 10:41

Jeg har hørt at man ikke må gå mere end højst 4 meter fra en skridtmaskine, hvis det skal gå efter hvad der står med hensyn til sikkerhed.Men hvis man på forhånd aftaler at man går langt fra hesten er det nok noget andet så har man selv sagt ok for det

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider