Min veninde har en rigtig god hoppe, som hun selv har avlet, og som nu er 3 år og derfor skulle den i tilridning, og da det er en hoppe med rigtig god gang, ville min veninde kun have, hun skulle hen til en af de bedste, det blev et sted sted i Årslev her på Fyn.
Det gik rigtig fint i starten, men desværre valgte de, at sætte hoppe i en skridt maskine, hvilket hun aldrig havde prøvet før, og det endte med at hoppen gik i panik og fik nogle flænger, over øjet og ved næsebor som dyrlægen måtte syg.
Min veninde var med det samme og tilse sin hoppe, men havde den ikke ude af boxen.
Da hun havde en anden hoppe, der skulle have føl, og som også fik det her i påsken, så havde hun først hoppe rigtig i hænder selv for to dage siden, da berideren leveret den hjem igen, på grund af vokseværk.
Lidt senere på dagen, havde vi hoppe på fold, den var mistænkelig rolig, og havde svært ved at gå....
Vi kan se, at hoppen har ligget fast et sted, da den har sår på begge hofter. Den har en bule på ryggen og så store smerter, at den ikke gerne går.
Nu vil vi rigtig gerne vide, om andre har haft en hest, der er kommet til skade i en skridtmaskine, og hvad der er sket med den.
På stedet hvor hoppen var i tilridning, har de nemlig ikke opdaget den havde smerter og derfor ved vi ikke, hvad der er sket. 
Vi ved ikke om min venindes hoppes smerter skyldes, at hun har ligget fast eller på anden måde kommet til skade i skridtmaskine, vi ved kun at hun er blevet oplyst, at hesten trænger til ro, da den har vokseværk......