Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Gamacher til dressur
Forfatter: 
Dato:  10-04-2010 21:21

Jeg vil gerne bede om nogle råd omkring gamacher til dressur. Jeg vil gerne have nogle både til forben og bagben. De skal ikke være af hårdt materiale. Har set lidt på prof. choice, men vil gerne have nogle erfaringer. Jeg vil bare gerne have nogle gode og pæne som bliver på plads og som kan rengøres og støtter hesten optimalt :-)

Her er hesten det skal passe til, han har ret små ben og er kun ca. 162 i stang og er ren lusitano

Billede

Hilsen

Mette med Xiado

- Nu er min lykke gjort - en islænder og en lusitano :-)

www.dyrevalkyrien.dk

0
0
Svar på denne tråd

gggggggggggggggggggg
Forfatter: 
Dato:  10-04-2010 21:31

Jeg super glade for mine Horze gemacher m. lammeskindsforing i :)

De er af blødt matriale og koster kun 100 kr pr par ca.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere ikke behøver dem.. "

SØGER Sommer Magnus springsadel 16'5, medium/bred bom. Skal ku prøves..

0
0
Svar på denne tråd

gamacher
Forfatter: 
Dato:  10-04-2010 21:32

Jeg bruger Eskadron's almindelige dressur gamacher, til alle 4 ben :) Jeg synes de sidder rigtig godt, og beskytter fint :)

(Den model, som er lidt a'la' dem du bruger, på billedet som er vist her)

Dog har jeg ikke særlig god erfaring med Proff Choice, Elite modellen - de sat fint, med samlede desværre ridehus bund, bund i det hele taget, uanset hvordan jeg satte gamacherne, og uanset hvor meget jeg strammede dem, lige lidt hjalp det :/

Og de passede altså min hest perfekt i størrelsen.

Så dem vil jeg ikke anbefale dig..

¤ Eva og Rødhøj's Chapman

Udstyr til salg, se mine annoncer ;)

0
0
Svar på denne tråd

Gamacher
Forfatter: 
Dato:  10-04-2010 21:35

Der er ingen gamacher der støtter særligt meget - der er lavet undersøgelser omkring det, men producenterne siger jo hvad som helst for at sælge deres ting....

Vil du have optimal støtte, så skal du ride med bandager i stedet.

Selv er jeg glad for Eskadrons træningsgamacher med piko-soft. De sidder super godt og er rigtig gode. Bliver de beskidte er de nemme at rengøre eller smide i vaskemaskinen. Jeg har 2 par, som jeg bruger på skift. Det ene par er nu 5 år gamle. Jeg har også et par uden piko-soft men i neopren. De er nu 14 år gamle og holder stadig godt:-)

Jeg bryder mig ikke om gamacher med kodestøtte og kan heller ikke se hvad det skulle gøre godt for, andet end at genere i koden hvis man også rider med klokker....

Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  10-04-2010 22:45

Jeg har også haft brugt Eskadrons piko-soft gamacher - dem der minder om dem du rider med på billedet :)

Men jeg er atlså også stor fan af Proff. Choice og er selv indehaver af 3 sæt :)

Jeg synes de sidder super! De er nemme at smide en tur i vaskemaskinen og nemme at børste af... Og så siges det jo at de støtter fortræffeligt :)

Jeg rider som oftest med bandager når jeg rider dressur på banen, men i skoven har han altid sine proff. choice gamcher på og lige sådan under opvarmning til stævner :)

Her i orange:

Brun:

Og de flotteste - de turquoise :)

Karen

"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"
.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

0
0
Svar på denne tråd

dumdiduuuum
Forfatter: 
Dato:  11-04-2010 21:27

Nu står jeg med en hest der har stået med en seneskade i længere tid og har netop haft debatten med dyrlægen hvad der støtter bedst, her under genoptræning - og ja, jeg blev faktisk selv lidt måbende..

-skal måske lige sige at min dyrlæge selv rider og ligeledes har undervist.

Du kan ikke få gamacher der "støtter" - gamacher er til at forebygge stød/slag - og evt holde ekstra varme omkring senerne....

Bandager - kan måske støtte en smule - MEN med den vægt og kræft en hest træder med, er det så godt som umuligt at stramme bandagerne nok til at de støtter.

Når det så er sagt - så er jeg selv bruger af Prof. choice og er MEGET glad for dem! Har også netop investeret i et sæt rider by horse www.riderbyhorse.dk/DK/Produkter/ Gamacher/RBH%20dressur.aspx som jeg er ret imponeret over - pris i forhold til kvalitet - synes de sidder helt fantastisk!

Men ellers - så synes jeg eskadron laver gode gamacher - har gennem årene haft flere sæt derfra, synes bare de blevet lige lovligt dyre..:o)

Lotte og Bissedyret...:-)

0
0
Svar på denne tråd

kigger lige med
Forfatter: 
Dato:  11-04-2010 21:44

Hvor køber i de Eksadron piko soft gamacher?

Mvh Annette

0
0
Svar på denne tråd

Kommentarer...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 13:14

Mette - dejlig hest du har, skønt billede.

Sandra - Gamacher med lammefor til 100kr?? Wauw, det lyder fantastisk! Har lige været på horze.dk, men kunne ikke finde dem - kan du hjælpe med et link?

Karen - hold da op hvor er du colour coordinated Meget imponeret! Hmmm, kunne være man skulle overveje at gøre lidt mere ud af den side af sagen...

Iøvrigt er jeg helt enig med dem der nævner at gamacher eller bandager er til for at beskytte mod slag, ikke for at give støtte.

Mvh.

Susanne

0
0
Svar på denne tråd

Veredus Piaffe Evo
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 14:00

Hej :)

Rider ikke selv med gamacher, men hvis jeg skulle, skulle der afgjort investeres i et par Veredus Piaffe Evo gamacher!

Det er de gamacher jeg kender som ligger bedst. De bliver hvor de skal, og er meget nemme at lægge på.

Prisen er høj, ja... Men de ER altså også fantastiske :) www.tikarideudstyr.dk/ product.asp?product=7235

- sagde Cecilie

The wind of heaven is that which blows between a horse's ears.

0
0
Svar på denne tråd

Susanne
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 14:46

Hehe... Jeg takker ;)

Vi kan med mange flere farver end de viste - det her var jo "bare" vores proff. choice outfits ;)

Men jeg advarer dig - det er en dyr, dyr vane!

Karen

"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"
.: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 23:35

Til Karen: Wow hvor ser der fedt ud når det hele bare matcher, super cool og vildt flot!!!

Tak for alle jeres gode for og imod. Faktisk så er det også primært for han ikke skal få slag af egne ben når vi laver sidebevægelser at jeg er begyndt at ride med gamacher. Men godt at vide at proff. choice samler ridehus bund, det havde jeg ikke lige tænkt på. De laver bare så mange flotte farver (vi ser jo bare Karen i hendes flotte stil...:-) ) Hmm jeg må tænke lidt mere inden jeg investere i nogen.

For mig er det bare vigtigt at de er nemme og hurtige at få af og på og så at de bliver hvor de skal uden at lave slidsår eller andet træls på hesten. Ved godt at bandager både er billigere og farvemæssigt også kan kombineres endnu mere, men jeg kender mig selv godt ok til at det ikke er den løsning rent tidsmæssigt jeg får valgt til den daglige træning :-)

Mange hilsner

Mette med Xiado

- Nu er min lykke gjort - en islænder og en lusitano :-)

www.dyrevalkyrien.dk

0
0
Svar på denne tråd

Gamacher
Forfatter: 
Dato:  16-04-2010 13:25

Jeg synes disse er rigtig gode: countrysite.dk/Produkt/80/Kategori/ 32/28,32/1

Vil dog mene at hvis din hest stryger sig en del, skal du have nogle med fast skal på indersiden, ligesom dem din hest har på på billedet :) i det tilfælde kan jeg anbefale disse: www.horze.dk/hesteudstyr/gamacher/ Neoprene-Gamacher-2-stk--front/ 19440 billige, men overraskende lækre og de sidder godt på hesten :) mindst ligeså godt som Eskadron, er min erfaring :)

PS. Mmmmmmmm lækker lækker hest

OPSTALDNING SØGES

Søger opstaldning nær vestskoven til nem og omgængelig varmblodshoppe. Se annonce.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-04-2010 21:14

Godt nok er det spring gamacher, men jeg har faktisk været mest glad for disse i dressuren: www.stald-direkte.dk/shop/catago- pro-spring-336p.html

Har tidligere redet med Cheval Noir (der ikke forhandles mere), men de sad ikke ordentligt på bagbenene + de også tog ridehusbund ind.

Jeg har dog aldrig redet med PC eller Veredus, hvilket jeg rigtig godt kunne tænke mig at prøve. Synes de ser super lækre/gode ud.

Mvh. Julie

---

Vodagergård - Avl af danske oldenborg - Gode avlshopper til salg www.vodagergaard.dk

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider