Hejsa...
Jeg er opvokset i Haslev, flyttede dog derfra for 7 år siden.
Jeg har dog gennem min ridekarriere, været på alle 3 steder, så her får du mine erfaringer.
Husk dog på at det er lidt gamle erfaringer:
Kildebakkegården: DÅRLIG DÅRLIG rideskole. Jeg startede der som 7 årig og gik der et års tid, indtil min mor flyttede mig fordi hun ikke brød sig om tonen overfor hestene. Jeg kan huske at min lille pony, der hed Isabella engang var lidt vild, så min ridelære, som iøvrigt var en pige fra 9 klasse, satte sig op og gennemtævede hende med pisk. Dette var ikke første gang!
Isabella blev aflivet i den tid jeg gik, der fordi hun var halt.
Rideskolen kan have skiftet ejere og være blevet bedre!
Derefter startede jeg ude hos Kirsten og Mogens på Teestrup Rideskole. Her gik jeg i mange mange år. Dejligt sted, hvor der blev passet godt på hestene. Kirsten sagde engang, at hendes heste skulle blive hos hende altid. Når de blev for gamle til rideskole, så skulle de bare gå og hygge sig.
Jeg vidste ikke, at der stadigvæk er rideskole derude, men jeg ved at de har opstaldning. Hvis du er til hyggeridning, så er det stedet!
Lysholm ridecenter gik jeg på, da jeg blev lidt ældre og gerne ville lidt mere med min ridning. Det var helt nyåbnet og de var meget ivrige. Det blev drevet af Kenneth og hans engelske kone. De var begge dygtige ryttere der red på højt plan. Om det stadigvæk er dem, der har det, ved jeg ikke. Men det var dygtige heste og god undervisning!
JEg håber at du kan bruge mine erfaringer til noget selvom de er lidt gamle. Skriv endelig til mig hvis du har andre spørgsmål. Jeg har boet i haslev hele min barndom og ungdom, så jeg kender området.