Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Kalder folk i Haslev...kan I hjæl
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 12:00

Jeg fik aflivet min gamle hest gennem 12 år i maj sidste år. Siden da har jeg været hesteløs og har derfor ikke redet i et stykke tid efterhånden. Nu står vi og skal flytte til Haslev og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at få lidt hjælp til at finde nogle rideskoler, så jeg kan starte op igen.

Google var behjælpelig med følgende: Lysholm ridecenter, Kildebakkegård og Teestrup rideskole.

Umiddelbart har jeg ikke kunne finde nogle hjemmesider, så mon I kan fortælle mig lidt om stederne? Er tonen god og er der orden i sagerne? Er hestene søde og velpassede?

Det jeg søger er såmænd noget "tante-hygge-ridning", da jeg er i trediverne og ikke ønsker at ride på børnehold.

Håber på svar .

Mvh Maj

0
0
Svar på denne tråd

rideskoler
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 14:40

Hejsa...

Jeg er opvokset i Haslev, flyttede dog derfra for 7 år siden.

Jeg har dog gennem min ridekarriere, været på alle 3 steder, så her får du mine erfaringer.

Husk dog på at det er lidt gamle erfaringer:

Kildebakkegården: DÅRLIG DÅRLIG rideskole. Jeg startede der som 7 årig og gik der et års tid, indtil min mor flyttede mig fordi hun ikke brød sig om tonen overfor hestene. Jeg kan huske at min lille pony, der hed Isabella engang var lidt vild, så min ridelære, som iøvrigt var en pige fra 9 klasse, satte sig op og gennemtævede hende med pisk. Dette var ikke første gang!

Isabella blev aflivet i den tid jeg gik, der fordi hun var halt.

Rideskolen kan have skiftet ejere og være blevet bedre!

Derefter startede jeg ude hos Kirsten og Mogens på Teestrup Rideskole. Her gik jeg i mange mange år. Dejligt sted, hvor der blev passet godt på hestene. Kirsten sagde engang, at hendes heste skulle blive hos hende altid. Når de blev for gamle til rideskole, så skulle de bare gå og hygge sig.

Jeg vidste ikke, at der stadigvæk er rideskole derude, men jeg ved at de har opstaldning. Hvis du er til hyggeridning, så er det stedet!

Lysholm ridecenter gik jeg på, da jeg blev lidt ældre og gerne ville lidt mere med min ridning. Det var helt nyåbnet og de var meget ivrige. Det blev drevet af Kenneth og hans engelske kone. De var begge dygtige ryttere der red på højt plan. Om det stadigvæk er dem, der har det, ved jeg ikke. Men det var dygtige heste og god undervisning!

JEg håber at du kan bruge mine erfaringer til noget selvom de er lidt gamle. Skriv endelig til mig hvis du har andre spørgsmål. Jeg har boet i haslev hele min barndom og ungdom, så jeg kender området.

Stephanie...

Den der forstår at lytte, sidder som regel og tænker på noget andet!

0
0
Svar på denne tråd

Haslev
Forfatter: 
Dato:  24-03-2010 21:03

Velkommen til Haslev når du flytter herned. Jeg bor her også og er tilflytter.

mine erfaringer er at INGEN af rideskolerne i haslev er noget værd. Så kan kun anbefale dig at køre ud af Haslev i stedet for. Der ligger bla.

Stettenborg rideklub som ligger lige ud til Gisselfeld skovene, det skulle være rigtig udemærket, og ellers er der Østsjællands rideklub aka. Engtoften . Det ligger 15 min. kørsel fra haslev imod Køge. De har senior hold ved jeg (for jeg underviser privat derovre)

En ting jeg har bidt mig mærke i på rideskolerne i Haslev er de ringe forhold og meget forældede forhold hestene står under.

Pøj pøj, og hvis du mangler en guide i haslev så giv et kald

Kh

mette

Team Lodberg Riders Coaching
undervisning og uddannelse
af hest og rytter
tlf. 20924205

Nu med 5 ryttere klar til 2x DM!

Når kun det bedste er godt nok.

0
0
Svar på denne tråd

Haslev
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 08:32

Nu kender jeg ikke personligt til Lysholm eller Teestrup, men red på Kildebakkegården da jeg var barn/teenager, og det er absolut ikke noget jeg er stolt af den dag idag.

Det er ikke en rideskole jeg på nogen måde vil anbefale!

Hestene kommer ikke på fold, fordi de ifølge ejers mening hellere vil stå inde... Kan ikke forestille mig der er lavet om på det...

De fik ikke ligefrem smed når de trængte...

Rideundervisningen foregik stort set altid i ridehuset selvom vejret var godt... Kan ikke huske hvorfor vi stoppede med at ride udenfor, men mener det var fordi mange af hestene blev rimelig friske af at komme ud, hvilke jo er ret forståeligt.

Hvis en af hestene var lidt fræk, blev der hellere sat en anden rytter op på den, som gav den tæsk med pisken, fremfor at lære eleven hvad hun/han skulle gøre, for at få hesten at gøre det rette.

Hestene gik med tilfældige sadler, som ikke passede bare en lille smule.

Som sagt kender jeg ikke personligt til de to andre, så vil ik udtale mig om dem, men ville nok prøve at se om der var noget i en af de nærliggende byer...

R.I.P Mispige. 14.4 2005 - 17.8 2008

R.I.P Leopold. 13.11 2000 - 17.6 2009

Heste kan ikke tale, men de kan tale, hvis du lytter.

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hanibal

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 08:56

Altså synes også du skal køre ud af byen, for tror ikke at du finder hvad du søger i Haslev.

Ellers ville jeg prøve lysholm, var nu glad for at gå der da jeg var yngre...

Ellers kommer du bare og tager min gamle vallak ;)

¤Sara¤.

behandlende og velværende massage tilbydes 150 kr/ 30 min - Fysioterapeut stud.

Søger ridevenner ved Karlslunde og hedeland..

0
0
Svar på denne tråd

Kenneth og Sandra
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 09:14

har stadig Lysholm. Jeg opfatter dem begge som kompetente undervisere og de har også adskillige heste som er fornuftige at få undervisning på. Men mange af deres heste er altså bedst gearet til ridefysioterapi og ridning for sclerosehospitalet :)

Jeg bryder mig ikke godt om staldene - og vi er ikke helt enige om fodringen. Men alle heste får smed, blir tilset af dyrlæge når det er nødvendigt og er aldrig halte eller virker på anden vis syge.

Du skal dog være forberedt på at her er en spade en spade og der blir ikke holdt noget skjult for nogen :)

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 13:27

Jamen, tak for svaret til jer alle. Det lader til at jeg skal søge lidt uden for Haslev. Jeg kunne godt finde på at følge dit råd, Mette Lodberg, og se lidt nærmere på Engtoften. Kunne du hjælpe mig med noget adresse, for når jeg søger på "engtoften" på google, så får jeg noget med erotik .

sarav : Hvor er du sød .

Jeg havde såmænd ikke overvejet at blive part, for hvem vil have en part, som ikke har siddet på en hest i over 1 år og som i øvrigt ikke kan leve op til at passe hest 2-3-4 dage/ugentligt, som det jo tit er ønsket fra hesteejers side?. Og så er jeg jo blot tur-hygge-rytter - 12 år´s terrænridning har gjort mig rigtig god på dette område. Ridning i dressur og spring ifølge "bogen" kan jeg ikke leve op til...

Men mht. dressuren, så var tanken, at jeg jo kun kunne blive bedre hvis jeg fik lidt undervisning og så samtidig komme lidt igang igen med at sidde på en hest .

Mvh Maj

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 13:34

Nå, ja, jeg glemte lige at skrive, at grunden til at jeg ikke kan passe hest 2-3-4 dage/ugentligt som part er fordi, jeg er mor til 2 små piger på hhv. 21 mdr og 5 mdr. .

Mvh Maj

0
0
Svar på denne tråd

Engtoft
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 17:50

Hej som mor til en af Mette Lodbergs MEGET talentfulde ryttere *griner*, må jeg give hende ret i at din løsning evt. kan findes på Engtoft.

Du kan søge på www.engtoft.dk ring og snak med Charlotte, så skal hun nok guide dig på rette vej.

Og velkommen til Haslev, når du nu kommer hertil. Har boet her i 5 år nu - og dermed også tilflytter.

Mange hilsener fra

Helle

0
0
Svar på denne tråd

engtoft
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 20:55

Hej..

Jeg er da bekendtt med to af stederne.

Testrup rideskole er et rigtig hyggeligt sted. Kirsten har rigtig mange års erfaring og ser mange ting og med små rettelser får man en helt anden ridning. Hun har kun ponyer tilbage, men dog et par store ponyer..

Der er altid en god tone derude.

Engtoft, er jeg selv lige flyttet på, fra tesstrup af faktisk, jeg er glad for at være der. Den første uge var mega stressende, fordi der sker så meget og der er mange skole piger, så tit er tonen oppe i gear.

Men jeg sys generelt folk er rimelig snaksagelige og hjælpsomme, jeg er rigtig glad for at være der og det er mine heste også =)

hvis du mangler en hest til tur engang om ugen og dressur så skriv, en hjælpende hånd er altid god=)

Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

hej alle
Forfatter: 
Dato:  26-03-2010 11:59

Hej Hellepoulsen: Tak for linket. Ærgerligt at stedet ikke skriver lidt mere omkring hold og priser på hjemmesiden. Jeg må ringe når vi er flyttet. Jeg har i hvert fald besluttet mig for, at jeg skal rundt og se stederne - på den måde lærer jeg jo også Haslev og omegn at kende.

røntved: Tak . Du er da lige så sød som sarav .

Man bliver jo helt glad når man som gammel afdanket rytter(host host) får tilbud om hygge og ridning.

Mvh Maj

0
0
Svar på denne tråd

så lidt da
Forfatter: 
Dato:  26-03-2010 23:54

hestene tager jo aldrig skade af lidt ekstra opmærksomhed, så skriv da hvis du en dag får lyst=)

Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  12-06-2010 18:27

Så er der sket lidt..meget lidt.

Jeg tog turen forbi Teestrup, men jeg kunne forstå på ejeren, at de så småt var ved at lukke rideskolen ned. De havde kun små og ældre heste tilbage. Hun syntes jeg skulle kigge videre. Æv æv.

Og tak til den søde pige, som havde en dejlig oldenborger stående udenfor da jeg kom. Det var rart at hilse på dig og din smukke hest .

Så tog jeg turen til Lysholm og bankede på døren, men der var ingen hjemme. Stort sted, men temmelig dødt her sidst på eftermiddagen - en lørdag. Hvis jeg får tid vil jeg kigge derud imorgen, søndag, om formiddagen. Håber så at der er nogen hjemme og lidt mere liv...

Engtoft må blive næste weekend... .

Mvh Maj

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 14:02

Så fik jeg besøgt Lysholm - de virkede nu vældig flinke. Og ja, en spade er en spade...som Trine skriver .

Mvh Maj

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  14-06-2010 19:28

Tak, tak

Held og lykke med at komme igang med at ride igen

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider