Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Bomløs sadel - hvilken en
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 10:51

Ja emnet har sikkert været oppe utallige gange, men håber alligevel I vil være mig behjælpelige.

Jeg overvejer at invisteret i en bomløs sadel da min hest grundet konstateret slidgigt, ikke har været redet i 10 måneder, og dermed mistet en del rygmuskler som gør at hendes kieffer sadel ikke ligger optimalt.

Men jeg er meget i tvivl om hvilken en sadel jeg evt. skal have. Kravene er:

* Ikke for dyr, jeg skal kun skridte ture i den, og ved ikke hvor længe Sille vil kunne bruges som skovturshest

* Skal passe en oldenborger der er blevet muskelfattig og til den runde side

* Rytteren har ca en str 42 popo.

Gerne fordele og ulemper ved de forskellige sadler.

Skal lige siges at jeg har kontaktet optimalsadel.dk og naturhesten.dk for deres råd, men ville lige høre jer også.

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

bomløs sadel
Forfatter: 
Dato:  28-03-2010 21:08

Jeg vil klart anbefale dig en contact sadel fra www.contact-saddle.com Jeg bruger den selv og den er helt kanon. Det er dog ikke en "billig sadel", men du får rigtig meget kvalitet, komfort og design for pengene. Jeg har prøvet flere bomløse sadler, blandt andet barefoot london og sensation dressage G4, men som dressur sadel er contact sadlen i en klasse for sig. Men jeg ved andre er glade for de andre mærker, men vi er jo alle forskellige :-) Håber du finder en sadel du bliver glad for.

Hilsen Mette med Xiado

- Nu er min lykke gjort - en islænder og en lusitano :-)

www.dyrevalkyrien.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sensation Harmony...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2010 16:50

Jeg har købt en Harmony fra Optimalsadel.dk. Sådan en koster kr. 7.000 - og så skal der bruges et underlag til ca. kr. 1.500. Det er en ret simpel, men super dejlig og ret sikker sadel at sidde i. Jeg bruger den på min fjordhest, som er rund og bred med et meget kort sadelleje.

En billigere løsning, hvis du kan undvære bøjler, er en simpel lammeskindssadel fra Holuhorse eller Christ. Sådan en har jeg redet i i et halvt års tid (men der bør man altså ikke bruge bøjler). Mener, at de ligger i prisklassen 1.500-2.000 kr.

Barefoot laver billigere modeller, som kan bruges med bøjler - fx Cayenne. De fås også i kunststof fra ca. kr. 2.500 (+ underlag). De er vist også til at finde brugt. Har aldrig selv prøvet dem.

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider