Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

FitnessDK vs. FitnessWorld?
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 07:47

Sagen er den, at jeg har fået direkte odre på at melde mig ind i et træningscenter, så jeg kan komme til at træne noget styrke for primært ryg, baller, ben og knæ - selvfølgelig nok også mave i den forbindelse.

Grunden til dette er, at jeg har døjet med mit knæ i over et år - som vi så har konstateret er udelukkende baseret på et/flere hypermobile led i min ryg.

Derudover så er jeg også delvist hypermobil i mit knæ samt flere andre steder. Noget, der er meget nyt for mig, men samtidig noget jeg selv har haft mistanke om længe.

Jeg har fået at vide, at pilates og motionsformer der minder herom, er det bedste for mig for at træne styrke.

Naturligvis er jeg straks meldt på fyssens pilates hold.

Jeg vil få hjælp og vejledning af min fysioterapeut til øvelser, hold med mere, der er relevant for mig, da hun ikke mener en almindelig træningsvejleder i et fitnesscenter vil vide nok om lige præcis min case til at sige, at det er sådan, det skal være.

Men jeg kan så se at både FitnessWorld og Fitness DK har et udbud af pilates, yoga med mere, der vil være meget relevant for mig at træne.

Spørgsmålet er så, hvad forskellen er på de to centre udover prisen?

Jeg ønsker et center, hvor der er et stort udbud af holdtræning, da jeg ingen erfaring har med styrketræning og derfor i starten primært vil komme til at basere min træning på hold og hjælp fra instruktør, så jeg har et udgangspunkt for min videre træning, når jeg skal til at træne mere selv.

Men samtidig skal der være et stort udbud af pilates, yoga og træning i den gruppe, da det er der mit behov i starten vil være. Jeg må nok godt deltage på spinning, men step og hold med spring, vrid og lignende er bandlyst, da mit højre knæ INGEN muskulatur har at all - og selvom der ingen skader i det, så kan det lynhurtigt opstå, da det er meget ustabilt.

Planen er at jeg udover at lave fitness, skal ride 3 - 4 gange om ugen, gå ture - senere løbe og cykle til/fra skole + til/fra dirverse andre ting.

Altså er mit ambitionsniveau forholdsvis højt på sigt, da jeg før alle de her problemer ikke ligefrem sparede på træninge. Dette fordi jeg faktisk godt kan lide at dyrke så meget motion - og forskelligt.

Carpe Diem - sieze the day:

"Gather thy rosebuds while ye may

Old times is stil flying

And the same flower that smiles today

tomorrow will be dying"

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Fitness World
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 08:07

Jeg kender ikke så meget til Fitness.dk - ikke andet end det koster en del mere end Fitness World :-)

Jeg er medlem af Fitness World, og er rigtig glad for det. De har rigtig mange hold, hvor jeg så pt. går på et som hedder mave/ryg/stræk og et med bold (de der store gymnastikbolde). Der får man virkelig trænet maven, lårene og ryggen... og det er lige det jeg har brug for mht. min dårlige ryg.

Selve maskinerne skal jeg ikke kunne sige så meget om, da jeg ikke har brugt dem. De siger mig intet, så jeg nøjes bare med holdtræningen. Og hvis jeg "bare" er afsted ca. 2/3 gange ugen, synes jeg hurtigt de 200 kr. om mdr. for medlemsskabet er tjent ind :-)

Jeg har også prøvet yoga, og det var også lige mig. "Desværre" får jeg så ondt i mine knæ af det, så lige nu får jeg bare trænet med de andre to hold, og så er planen at yoga kommer med på programmet, når jeg får mere styrke i knæene :-)

Mvh. Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Ros til Fitness World
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 11:10

Jeg træner også i Fitness World og er rigtig glad for det! De har et meget bredt udvalg af hold, og de har en del intro-hold, så man kan lære de forskellige trin/øvelser fra bunden. Super fint!

Jeg går mest til step, men har også prøvet diverse styrke-hold og det med bolden, vil gerne prøve pilates intro næste uge. Og de forskellige yoga-hold.

Det er super nemt at melde sig på holdene hjemmefra (og afmelde igen), og personalet er hjælpsomme og søde.

FitnessDK kender jeg ikke så meget til, men alt i alt fungerer Fitness World helt fint for mig, så jeg ser da ingen grund til at betale mere.

... sagde Ditte, nu med skønne Enzo!

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med at
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 14:04

at gå ind på de forskellige centres hjemmeside og så tjekke de centre der er i nærheden af dig for at se hvilke af stederne er flest af dine "ønskehold"

Det gjorde jeg for nogle år siden - hvorfor valget faldt på fitnessdk.

Nu har jeg så meldt mig ind i et rent yoga center da det udelukkende (næsten) var det jeg brugte.

Hvis du er hypermobil og vil dyrke yoga er det dog super vigtigt at du er opmærksom på at dine stræk foregår ved muskelstræk så du ikke bare kommer til at hænge i skellet og ledbånd.

Jeg er selv ret smidig og skal passe på jeg ikke kommer til at overstrække bare fordi jeg kan ;)

- Matilde og Shalu :-D-

"Science flies you to the moon.
Religion flies you into buildings."
- Dawkins

thehorrorhorseshow.blogspot.com/

0
0
Svar på denne tråd

jeg træner....
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 19:39

i fitnessdk... Og er meget tilfreds! Jeg er også hypermobil, og det bliver der taget hensyn til i mine programmer

Håber du kan bruge det...

Sagde Louise

Ejer af Tumi fra Hestehaven (islænder)

0
0
Svar på denne tråd

fitness
Forfatter: 
Dato:  25-03-2010 20:46

Kender ikke til fitnessdk, men har meget dårlige oplevelser med fitnessworld..!

Er blevet så utrolig dårlig behandlet derinde, og tog mig over ½ år få mit depositum tilbage

Desuden virkede div maskiner sjældent

0
0
Svar på denne tråd

Fitness World
Forfatter: 
Dato:  26-03-2010 14:01

Jeg går i Fitness World, sammen med min søster og mine veninder.

Vi er rigtig godt tilfreds alle sammen - der er masser af holdtræning at vælge imellem, og mange maskiner.

Jeg har ikke oplevet det som noget problem, at maskinerne er i stykker.

Hvis en maskine ikke virker, så synes jeg normalt, den bliver taget ud til reparation med det samme.

Men der kan selvfølgelig være forskel fra center til center - vi gå på Mosedalsvej i Valby.

I øvrigt, så forstår jeg nu godt, hvis maskinerne går itu af og til!

Jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor visse personer åbenbart kun kan få "boosted" deres ego ved at sidde og smadre løs i maskinerne, så hele huset runger! Det er de jo ikke beregnet til.

Nå - et var et sidespring...

Fitness World!

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

Forskel
Forfatter: 
Dato:  26-03-2010 15:06

Nu har jeg bådet arbejdet og trænet i FW,og træner nu i Fitdk,og der er absolut ingen forskel,andet end prisen..

Nu med en lille spire i maven

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider