Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Prestige sadeler
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 08:47

Jeg vil hører om der er nogen der har erfaring med disse sadeler?

Hvordan deres opbygning er, om den er lavet lidt samme indvending som de tyske sadler osv.

Jeg var til Messe i går, og dem der havde dem med, kunne egentlig ikke forklare deres opbygning.

Syntes sadlen ser fornuftig ud, i forbindelse med kammeret.

Min hoppe har brug for en sadel, hvor kammeret er lige stor hele vejen igennem. Og det så det ud til den jeg kiggede på var.

Håber der er nogen der kan give svar.

Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd

det er en kanon
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 10:25

Hej

Det er en kanon sadel, jeg har selv en, fik den i sin tid fordi jeg havde en Kieffer som var for smal i kammeret, det betød hesten blev halt pga. den trykkede forkert på rygsøjlen, fik så at vide at Kieffer ikke passede til så stor hest som krævede meget bevægelighed, så fik jeg mig en Prestige som er 7 cm i kammeret, en fantatisk sadel til hesten, store kilepuder og den ligger som støbt.

Min er med glasfiberbom og er uldstoppet.

Jeg har så også en Albion, som er ligeså bred i kammeret også en kanon sadel, den er bare mindre i str. hvor jeg har 17" i Prestige så har jeg 17 1/2 i Albion.

0
0
Svar på denne tråd

bianca1
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 20:53

hvad ligger priserne i ved Prestige?

Kan man få den i eks. "18"? Og hvor forhandler de dem henne?

Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Viborg har dem
Forfatter: 
Dato:  13-03-2010 23:24

Hej

Rytterhuset i Viborg har dem bla. men er sikkert på de andre kan bestille dem hjem, men Rytterhuset har nogen hjemme af dem nu, og de fås også i 18", syntes dog min 17" er stor af en 17" i forhold til andre mærker jeg har haft.

0
0
Svar på denne tråd

Prestige sadel
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 10:17

Hej
Jeg havde flere problemer med sadel til min Lipizzaner, som betød at hun ikke kunne bruge ryg og skuldre rigtig og dermed ikke byggede muskler. Hun er meget bred. Jeg bestilte en Prestige model Modena efter at have prøve-siddet flere modeller. Modellen blev valgt fordi det var den jeg sad bedst i, dvs. min opstilling blev bedst. Der blev taget mål på min hest, så den er skræddersyet til hende. Prisen var 12.400,- og det føles somom jeg nu har fået ny hest, og hun har bygget en masse muskler fordi hun nu kan træne rigtigt. Jeg har fået udvidet den 2 størrelser efter 7 måneder, pga. de flere muskler. Det tog 1 uge og kostede kun 1.400,- fordi det bare er et spørgsmål om at opvarme den spesielle metal-legering, så formen kan ændres, dvs. gøres bredere. Fik den tjekket igen efter 7 måneder. Min er en størrelse 17" men passer mig og hesten godt. Fordi min hest ikke er lang i ryggen, kan hun ikke bære en længere sadel. Min Bates "tur"-sadel er 16", og kan ikke være længere, for så vil den ligge ud over stykket med bærende ribben.

0
0
Svar på denne tråd

jamen jeg må vist forbi
Forfatter: 
Dato:  14-03-2010 11:00

Rytterhuset i Viborg.

Tak for jeres imput. Det er rart med andres oplevelser, inden man beslutter sig.

Jeg ved bare at den sadel jeg køber, skal bare lægge ordentlig.

Og så skal resten nok komme.

Tak tøser.

Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Modena
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 07:17

Har en Prestige Modena.

Super sadel. Meget glad for den. Har en højtstillet varmblodshoppe, som heller ikke har den længste ryg. Men 17" føles stor at være i, i forhold til en kieffer som jeg også prøvede inden købet.

Sadlen er stoppet med syntet uld. Min sadelmager Birgitte Funder udskiftede hele stopning med uld, da hun skulle stoppe sadlen lidt om efter ca. ½ år.

Mht. udvidelse af bommen, så har jeg fået at vide ved købet, at hvis sadelmageren har en udvider til kieffersadler, så kan den også bruges til Prestige sadlerne - er det korrekt ? og hvad med evt. garanti.

0
0
Svar på denne tråd

Tyskland
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 12:43

Hvis alligevel skal over grænsen, så kør ind til Duus, han har dem også og da er de lidt billigere, ha du ikke betaler 25 % moms, men kun 7 %.

Han kører også ud med sadlerne, men jeg ved ikke hvor langt.

Til salg/udlån:

9 års DH hoppe efter Bøgegårdens Lantano, tilredet, mangler genoptræning.

Send besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

garanti....
Forfatter: 
Dato:  15-03-2010 14:36

Hvis bommen skal ændres skal sadlen sendes ned til Prestige i Italien, hvis du vil beholde garantien.

Dette har jeg fra Prestige.

Thrine

2 super lækre DV dressurføl sælges!

* Ærespræmie-hoppeføl efter Swarovski

* hingsteføl efter Don Schufro

Passier GG Ekstra 17½" dressursadel sælges - helt ny! ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider