Hej Julie
Jeg kan da lige dele lidt ud af min erfaring
Nu har jeg i et par månder redet min i rebgrime og er faktisk blevet rigtig glad for det.
Jeg rider dressur på LA3 niveau konkurrencemæssigt og ligger hjemme og leger med lidt øvelser op til og med MB.
Havde her i efteråret lidt bøvl med at han virkede til at være løbet lidt sur i træningen, og brugte alt for meget tid på at gå og tvære på biddet.
Så en dag ville jeg bare ud og "lege" lidt med ham og tænkte at jeg ville prøve bare at tulle lidt rundt i rebgrimen.
Kæmpechok til mig !!! Han gik simpelthen bare så fint og det endte med at vi lå og red alle de sædvanlige øvelser med helt uden bøvl

Det var skøøønt, somom at han nu kunne koncentrere sig om de signaler jeg gav ham istedetfor at rende rundt og være gal på tingensten i munden.
Jeg sørger dog stadig for jævnligt at ride ham på almindelig trense, da det jo ikke er tilladt at ride med grimen til stævner. Men det har ligesom åbnet hans "øjne" for at tilværelsen altså er meget nemmere når man bare slapper af og gør hvad der bliver bedt om
Dog vil jeg lige tilføje at man efter min mening bør polstre grimen henover næseryggen da den ellers godt kan give lidt skarve-mærker.
Håber du kunne bruge det til noget

... og pøj pøj med projektet.