Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

"styretøj" uden bid
Forfatter: 
Dato:  28-12-2004 15:33
Nu gider jeg ikke bruge mere tid på at overtale min hyp til at gå med bid! - hun går aldeles udmærket i almindelige staldgrime, men laver mærkelige ting og reagerer ikke stabilt på trense med bid.. MEN sådan en alminelige grime er jo ikke optimal til ridebrug. Derfor hører jeg gerne om gode/dårlige arfaringer med forskellige bidløse alternativer fx rebgrime, bideless bridlle, bosal mv.
Meget gerne med forhanldlere og ca. pris.

VH
JUlie
Byghalm, spåner og frøgræs købes
Lækkert føl/dejlig pony sælges
- se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Høøks....
Forfatter: 
Dato:  28-12-2004 20:53
Har en bidløs trence Link til Høøks
Til billige penge

Hilsen
Henrietta
0
0
Svar på denne tråd

Rebgrime
Forfatter: 
Dato:  31-12-2004 11:30
Hej Julie

Jeg kan da lige dele lidt ud af min erfaring :-)

Nu har jeg i et par månder redet min i rebgrime og er faktisk blevet rigtig glad for det.
Jeg rider dressur på LA3 niveau konkurrencemæssigt og ligger hjemme og leger med lidt øvelser op til og med MB.
Havde her i efteråret lidt bøvl med at han virkede til at være løbet lidt sur i træningen, og brugte alt for meget tid på at gå og tvære på biddet. >:-(
Så en dag ville jeg bare ud og "lege" lidt med ham og tænkte at jeg ville prøve bare at tulle lidt rundt i rebgrimen.
Kæmpechok til mig !!! Han gik simpelthen bare så fint og det endte med at vi lå og red alle de sædvanlige øvelser med helt uden bøvl :-@
Det var skøøønt, somom at han nu kunne koncentrere sig om de signaler jeg gav ham istedetfor at rende rundt og være gal på tingensten i munden.
Jeg sørger dog stadig for jævnligt at ride ham på almindelig trense, da det jo ikke er tilladt at ride med grimen til stævner. Men det har ligesom åbnet hans "øjne" for at tilværelsen altså er meget nemmere når man bare slapper af og gør hvad der bliver bedt om :-P

Dog vil jeg lige tilføje at man efter min mening bør polstre grimen henover næseryggen da den ellers godt kan give lidt skarve-mærker.

Håber du kunne bruge det til noget ;-D ... og pøj pøj med projektet.
0
0
Svar på denne tråd

Blødt hackamore
Forfatter: 
Dato:  31-12-2004 13:25
Hej

Jeg red i et pænt stykke tid med et blødt hackamore, mens Hoffas 5-års tænder voksede frem. Folk gloede en anelse, når jeg kom ind på dressurbanen med det, men det passede ham tilsyneladende glimrende at gå med det, så det kan måske også være et alternativ.

(P.S. - hedder det forresten en eller et hackamore??)

VH Kirsten Ø
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er til rebgrimer...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 09:28
MEN! En ride-rebgrime (Eller Natural hackamore, som fx Parelli sælger den som) er IKKE designet til, at der skal være konstant kontakt på tøjlen - DERFOR oplever mange, den skarver hesten på næsen.

:-) 99E :-)

Talent is what you are born with.
Skills can be developed.
Try is intestinal fortitude or guts, that never-give-up-factor.
Luck I spell W-O-R-K, and is defined as when preparation meets opportunity.
Natur Heste.dk - Naturligt Hestehold, Naturlig Hovpleje mm.
0
0
Svar på denne tråd

om at ride tur i grime
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 14:38
nu rider jeg rigtig meget tur.. og hører tit den der med at man da ikke kan ride ud i grime - for det er for farligt! - det kan jeg egentlig godt forstå sådan generelt, men nu reagerer min jo altså meget mere sikkert i grimen, og derfor rider jeg ud i den uden at være nervøs for at det skulle være farligere..
men jeg har tænkt over hvilke muligheder man egentlig har hvis det pludselig skulle "brænde på" - hvad er så jeres erfaringer? - har man lige så meget kontrol eller er der situationer hvor man må gi op, hvor man ville kunne klare sig i trnese? - jeg tror det ikke, men det er jo meget trygt at vide - måske især for dem som er bekymrede for mig i min grime;)

Tror forresten jeg køber en rebgrime.. jeg plejer ikke at ride med konstant kontakt, så det vil nok fungere fint for mig. Forslag til forhandlere?

VH
Julie

- se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Nødbremsen...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2005 18:37
...på min (parelli-trænede) hest er det såkaldte "One Rein Stop". Man har, naturligvis på ridebanen, siden FØR man satte sig op på hesten første gang, øvet den i at få kodet signalet til at bøje halsen til mulen rammer stigbøjlen ind på rygraden af hest og rytter.

Og det gør man så - hvis det brænder på. Beder hesten bøje halsen til mulen rammer stigbøjlen. Før det sker, er hesten stoppet... :-)

JEG mener ikke, der er situationer hvor biddet er at foretrække frem for grimen.
Men man skal naturligvis, ligesom når man lærer hesten at gå med bid, starte træningen HJEMME PÅ BANEN før man begiver sig ud i terrænnet.

De bedste ride-rebgrimer (og andre rebgrimer) til prisen fåes på Horse in Harmony.
(http://www.horseinharmony.dk)

Skills can be developed.
0
0
Svar på denne tråd

fra en forhandler
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 00:44
Sniger lige et svar ind på dit sidste spørgsmål om pris og typer.

Vi har forskellige typer bidløse hovedtøj. Du kan se dem på http://www.barefoot-saddle.dk/

Vi har også en ny type ridekapsun på vej hjem fra spanien (ikke afbilledet) - det er den samme type som Branderup bruger, og den er meget velegnet til både skovture og træning.

Vores priser ligger mellem 500 og 650 kr. Det er rigtig god spansk læderkvalitet.

I øvrigt kan jeg sige, at vi har to unge hopper, der kun rides uden bid (forskellig bidløs optømning), og der er ingen problemer med at holde dem når vi rider i skoven.

(Og jeg søger forresten en part til den ene - en haflinger hoppe på 4 - skriv for information, eller se min præsentation)

Billigere kvalitets foder i Sandbjerg

Bl.a.Regulator Complete - koncentreret superfoder for optimal og økonomisk fodring af din hest

Bomløse sadler, bidløse hovedtøj

KLIK HER!
0
0
Svar på denne tråd

rebgrime
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 15:36
Hej igen Julie

Med fare for at blive haglet ned af de forskellige "kendere" indenfor "faget" ... hmmm ... vil jeg blot nævne at den grime jeg bruger, med glimrende resultater, altså er en ganske almindelig billig model fra nærmeste rideudstyrsforhandler.

Pris: 49,-

... Det er sq noget der er til at forstå ;-D
0
0
Svar på denne tråd

det med pris og kvalitet
Forfatter: 
Dato:  03-01-2005 19:38
hmm.. hvis vi nu holder os til rebgimen, hvad er det så jeg får ved at købe den dyre model fra parelli e.lig. som jeg ikke får med den billige? Eller sagt på den anden måde: Hvad er det jeg ikke kan/kan være sikker på med den billige?
- jeg er klar over at man selvfølgelig skal sikre sig at der er tale om en grime lavet efter samme princip: Samme rebtype, af ét stykke og at knuderne sidder symetrisk - men hvis det er i orden?

VH
Julie
- se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Bosal maaske en loesning
Forfatter: 
Dato:  05-01-2005 17:53
Nu ved jeg ikke hvad du rider, men en bosal er en ret gennemproevet loesning.

Et udstyr bestaaende af bosal, hovetoej, fiador og mecate toejler er hvad mange western heste bliver redet med (haaber du kan lide at binde knuder da en fiador knude kan vaere lidt af en proevelse at binde).

Dog skal det naevnes at dette udstyr bliver redet med loese toejler!

Har du faaet en tandlaege til at kigge dens taender efter? Det er set foer at det er skyld i at hesten ikke vil gaa med bid.

Hav det hyggeligt

Frank
0
0
Svar på denne tråd

Julie...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2005 08:28
Jeg har ikke SET en ride-rebgrime andre steder end hos Parelli/Ute.

Rebgrimer, jo - men en riderebgrime er en bosal i reb - basically.

En almindelig rebgrime er ikke monteret med tøjler - og KAN heller ikke bare uden videre monteres med tøjler.

Skills can be developed.
0
0
Svar på denne tråd

forskel?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2005 13:14
Hvorfor er det at man ikke kan sætte en mecate fast på en alm. rebgrime, men skal have en riderebgrime?

Jeg synes umiddelbart at de to typer grimer ligner meget hinanden...

Mvh. en lidt forvirret Sussanne
0
0
Svar på denne tråd

Susanne...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 12:25
Fordi hvis din rebgrime passer er der ikke plads til mecate-knuden...

Hvis din rebgrime er for stor kan du rykke lidt rundt på knuderne så der er plads til mecaten - men der er vel ingen, der fast træner med en for STOR rebgrime (og gider binde grimen halvvejs op hver gang og rykke knuder rundt for at ride?)....

Skills can be developed.
0
0
Svar på denne tråd

tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  12-01-2005 18:27
jeg er i gang med projekt rebgrime

VH
Julie
- se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider