Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Krybbebider.
Forfatter: 
Dato:  28-02-2010 10:05

Jeg har fået tilbudt en dejlig pony på 3 år iår. Jeg kan godt se mulighederne i ham, men han er krybbebider.

Det er jeg som så ikke meget imod da han kun er 3 år gammel og har stået meget inde det sidste stykke tid så kan det måske være et spørgsmål om at kommer på fold hele dagen og til sommer på døgnfold?

Hvad er jeres erfarringer med krybbebidning er det noget man kan gøre noget ved og hvad har i gjort?

VH Pernille og Chiara Lox.

Undervisning og ridning af pony/hest tilbydes.

Er den heldige låner af dejlige Chiara Lox :D

Trailer udlejes i Fredericia.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-02-2010 10:45

Find Pretty Fancy herinde, hun har svar på alle dine spørgsmål, men umiddlbart ja, så kan du godt hjælpe den med at fjerne denne adfærd

Screw you guys, i'm going Western :)

Lykkelig ejet af 3 skønne muskelhunde + 1 stk Moppedreng :)

31/1 Peugeot Rallye 103, 1½ år til syn sælges, veldholdt og pæn, send pb!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-02-2010 12:54

Prøv at søge på emnet herinde. Der har været et par tråde om eventuelt køb af krybbebider herinde på det seneste.

0
0
Svar på denne tråd

mirakelmiddel
Forfatter: 
Dato:  28-02-2010 14:15

giv hesten magnesium tilskud. har en en hest i vores stald som stod og krybbesatte på træhegnet på folden dagen lang, og på krybben i boksen. jeg foreslog ejeren at give den magnesium. og der gik under en uge, så har vi faktisk ikke set den krybbesætte på folden overhovedet siden. og nu løber den rundt og leger rigtig meget med de andre vallakker. så det er altså noget af et vidunder middel. og så er det ganske billigt.

man siger jo at krybbebidning hænger sammen med dannelsen af for meget syre i maven. og magnesium skulle nedsætte syredannelsen.

så synes virkelig du skal prøve det. vil rigtig gerne have tilbagemelding om det virker på din hest;-)

0
0
Svar på denne tråd

Krybbebider
Forfatter: 
Dato:  28-02-2010 18:08

Man kan ihvertfal fodre en krybbebider så den ikke længere "sætter" grundet mavesmerter (mavesår), som typisk er årsagen til, at en hest begynder på denne adfærd....

Og når først denne adfærd er tillært er den pokkers svær at komme af med.

Flere har dog heldigvis held med det, & de fleste oplever at adfærden minimeres kraftigt via foderændringer

MASSER af tråde herinde om emnet, & nedenstående link til Miki`s hjemmeside, er særdeles interessant & oplysende.

Klik ind under HESTEVIDEN

http://prettyfancy.ridesiden.dk/

Dette projekt finder jeg ligeledes yderst interessant & vældig oplysende

www.hestedoktoren.dk/Arrangementer/ PDF/ Sommerm%C3%B8de%20Hest...edsaar.pdf

Ridemæssigt har krybbebiderri ikke nogen betydning, men som ejer skal man kunne leve med bøvseriet & ekstra slid (bid) på staldinventaret....

Har læst om et projekt som fastslog at krybbebidere er langsommere til at lære, end heste der ikke krybbebider.

Desværre er der stadigvæk opstaldningssteder, der er så "forstokkede", at de ikke vil have sådanne heste i deres stald

Vil DU donere dit dækken, eller andet, til rideskole ponyer som trænger???

Send PB.

MILLION DOLLAR BABY`s FORTID SØGES (2000-2008), II`er PONY, VALLAK, PALOMINO BL. <3

(se ham på min præs)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-02-2010 20:03

Jeg vil bare lige gøre opmærksom på at det ikke entydigt er bevist forskningsmæssigt om heste, der krybbebider gør det pga. for meget mavesyre / mavesår eller om den krybbebidningen og stressniveau hos hesten har medført for meget mavesyre. Man ved altså ikke om det er mavesyren eller krybbebidningen / stressen som kommer først. Måske er det i nogle tilfælde det ene der gør sig gældende og i andre tilfælde det andet.

Under alle omstændigheder kan man tit fjerne eller drastisk forbedre hestens "tilstand" gennem fodring, staldforhold og den måde man bruger hesten på (stævner hver weekend og lange transporter land og tige rundt er fx ofte ikke godt for en krybbebider).

0
0
Svar på denne tråd

krybbebider
Forfatter: 
Dato:  01-03-2010 17:55

vi havde en hest engang der begyndte at krybbebide da den fik meget ondt i ryggen, det var tydeligt at når den havde det skidt så var det værst med at sluge luft

0
0
Svar på denne tråd

trådopretter
Forfatter: 
Dato:  20-03-2010 14:12

noget nyt i sagen??

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider