Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Nordsjælland tilridning stor pony
Forfatter: 
Dato:  24-02-2010 20:36

Hej

Jeg har brug for at få tilredet en 14 års hoppe, ca. 145 cm, så hun forhåbentlig kan blive en stabil hyggeskovturshest, som kan bære sin rytter uden at tage skade af det. Jeg har ledt på nettet, og set mange interessante steder, som tilbyder tilridning, men de ligger ret langt fra min adresse i Helsinge, og jeg ville gerne kunne besøge hende og eventuelt selv få undervisning i slutningen af forløbet. Jeg ville være interesseret i, at det foregik efter moderne HMS principper (det kan jo være mange forskellige "skoler") og gerne bidløst, men mere traditionel tilridning eller måske western ville også være fint, når bare det kunne foregå på en ordentlig måde, der tog hensyn til ponyens forudsætninger og foregik i en venlig atmosfære, og ikke involverede en alt for tidlig fokusering på, hvordan hendes hoved og hals er placeret... Hvis I forstår hvad jeg mener.

Hendes forudsætninger er, at hun har været tilredet engang (stille og roligt uden de store udfordringer), men det var vist da hun var 4-5 år. Så har hun bestilt INGENTING udover at græsse, æde hø, drikke, sove og hygge sig i paradisisk løsdrift hos min søster i England, før hun kom herover for godt et år siden sammen med en anden pony, som jeg nok selv skal tilride. Jeg vil i hvert fald forsøge, men jeg har i hvert fald hverken tid kræfter eller evner til at at tage mig af begge. Hun er ret overvægtig, og hvis jeg skal gøre mig håb om, at hun skal blive redet, få noget motion og vende vægtkurven, bliver jeg simpelthen nødt til at få andre til at lære hende det basale forfra. Hun er ikke vant til at være meget inde, men kan dog finde ud af at stå i en boks, hvis hun ikke er alene i stalden. Hun er nogenlunde OK med gå, stop, bak og vig til siden, når man går med hende i træktov. Når føret bliver lidt bedre, vil jeg forsøge at få princippet i longering gjort forståeligt for hende. Vi har siddet på hende et par gange, og de første gange var hun lidt anspændt, men nu tager hun det efterhånden ret afslappet. Hun er lidt mere nervøst anlagt end mine andre ponyer, men de er altså meget nervefaste, så det betyder ikke, at hun flyver rundt over det hele, for hun er dog en højlandspony. Hun lærer bedst ved bolsjepædagogik; i hvert fald er det det, der har fungeret bedst for mig. I øvrigt er hun kraftigt bygget og ville kunne bære de fleste voksne, hvis hun ellers var i form.

Så jeg håber, at der er nogen der har nogle forslag til, hvor jeg kan søge hjælp?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider