Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

kieffer sadler....
Forfatter: 
Dato:  23-12-2004 20:54
er ved at købe en kieffer wien til min hest....

har kun hørt posetive ting om dem, men ville klige høre jeres mening....

lidt om den sadel jeg er ved at købe.
kieffer wien, 17", mellem bom, 100%, ny pris 8400
jeg kan købe den for 7000 kr. har set den! det er en dame som ejer en ride forretning som vil sælge hendes nye sadel til mig....

men hvilke erfaringer har i med dem?

hvor mange år bliver en kieffer ca? hvil den bliver passen optimalt....?
0
0
Svar på denne tråd

en smagssag
Forfatter: 
Dato:  23-12-2004 21:23
Jeg havde en kieffer wien til min hest. Den holdt rigtig godt og var knap 10 år gammel, da jeg solgte den (havde haft den ca 2 år).

Jeg syntes dog ikke, jeg sad så godt i den, men det er jo helt klart en smagssag.

Husk at prøve den, inden du køber den.

Mvh Christina

"life is like a box of chocolate, you never know what you are going to get"
:-) ?:-)

Medlem af SAK (snobbe-aspiranternes klub)
0
0
Svar på denne tråd

div....
Forfatter: 
Dato:  24-12-2004 02:29
Jeg ville nok overveje en anden sadel, da de ikke har flex bom, og mange af de heste der har rygproblemer netop går med Kieffer.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Wien....
Forfatter: 
Dato:  24-12-2004 23:25

Bryder mig ellers rigtig godt om Kieffer.. Bare ikke deres wien men som sagt er det en smagssag..!
Hilsen Team Nørgaard..
0
0
Svar på denne tråd

Goe sadler
Forfatter: 
Dato:  25-12-2004 12:35
Det er en smagssag.... men jeg har nu kun hørt godt om Kieffer sadlerne, jeg har selv en Kieffer München. SÅ er det fordi man ikke har de rigtige folk til at kigge på éns sadler, at de har rygproblemer. Den skal jo lige kigges igennem en gang imellem af en sadelmager.
0
0
Svar på denne tråd

Gode erfaringer
Forfatter: 
Dato:  26-12-2004 17:43
Jeg har en Kieffer Wien sadel som ihvertfald er 15 år gammel, og den er stadig meget flot. Den er kun en anelse slidt i forsvidslen, og så er den falmet lidt, ellers fejler den intet.

Min hest har gået med den sadel i 6 år og har aldrig haft rygproblemer, men jeg har selvfølgelig også haft en sadelmager til at tjekke den efter jævnligt.

Om man så kan lide at sidde i en Kieffer Wien, det er jo en smagssag, vi er jo alle forskellige, og har også forskellige røve...

Med venlig hilsen

Winnie
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har to Kieffer til Maxi
Forfatter: 
Dato:  28-12-2004 11:08
Den ene er en Garmis kombineret spring, den anden er en Lech Profi dresur med marster sæde.
Kvaliteten er i top hvad læderarbejdet angår, og så har Kieffer den fordel at man kan ændre bommen fra smal til ekstra vide da bommen er af nylon, som kan varmes op og blokkes ud, eller klæmmes sammen så den passer til hesten. Så den med rygproblemerne må henvises til dårlig behandling af hest og sadel, da det er ryterens pligt at påse at sadlen tilpasses til hesten. Og at henvende sig til en sadelmager der kan rette sadlen så den passer. For dette findes ingen undskyldning!!
Og da prisen ligger mellem 600 og 900 kr for en retning ved Kronborg i århus, som ikke er den eneste der retter sadler, så er det bare at komme af sted.

En Kieffer sadel er god kvallitet, den er stoppet med kunst uld ganske som pasier og de fleste andre sadler faktisk er det nok kun Stubben der bruger natur uld i dag, og det er en smags sag hvad man foretrækker. kunst ulden er ens hver gang man bruger den mens natur ulden er uensartet, hvad det betyder for stopningen må i selv udlede, jeg foretrækker selv kunst ulden.

Kort sagt du er ikke snydt med en kieffer, den skal bare passe, som enhver anden sadel, til hesten og til dig.

En hest er en Oldenborger Jan ;-D
Alle andre er bare billige efterligninger :-D

Sadelmageren !
0
0
Svar på denne tråd

uhh... jeg er så glad for min
Forfatter: 
Dato:  30-12-2004 20:03
syntes man hører både godt og dårligt om alle sadler, så det er næsten kun at prøve hvilken en der passer en selv- personligt er jeg MEGET glad for min kieffer som har en del år på bagen nu, kan ikke finde en der ligger bedre på min hest og som giver ligeså god støtte :)

Hilsen Mette Rasmussen

Medlem af foreningen : F.F.G.B.H

Foreningen for gakkede baghave heste
;-D

En GOD hest er en hest med fire ben, en hale og et godt hoved
0
0
Svar på denne tråd

Jeg...
Forfatter: 
Dato:  11-01-2005 21:00
er altså meget glad for min Kieffer Wien, som jeg dog kun har haft i nogle få måneder... min søster har en kieffer Lech og både mig og min søster kan bedst lide min Wien at ride i... men selfølige er det en smags sag men jag kan klart anbefale en kieffer wien! min hest har MEGET svært ved at passe sadler og han passer en wien perfekt! og den glider ikke tilbage eller frem på ham som alle andre sadler elles gør... :) så jeg kan kun anbefale en wien.... :D

Hilsen Julie....

Vil du have spænding...
- Så rid en blanding...

Team Haükohl
0
0
Svar på denne tråd

dyrt ..
Forfatter: 
Dato:  11-01-2005 22:18
jeg syntes at det er en høj pris du skal give for sadlen. du kan få den fra ny for 7599kr på rideudtyr.com. jeg har købt min der. der er den nye model kieffer wein som er bredere i kamret og så kan bommen ændres i størrelse hos en sadelmager.

En rigtig hest er en oldenborg
0
0
Svar på denne tråd

Kieffer Wien
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 09:43
Hej med dig.

Jeg red før med en kombisadel og har nu købt en Kieffer Wien dressursadel.
Jeg synes det er en hamrende lækker sadel.
For det meste rider min datter vores hest og der kan godt gå en måned imellem mine rideture og det kan jo som bekendt godt give én en "lidt øm bagdel" :-) Tihi. Men dette problem har jeg ikke med Kieffer Wien sadlen.
Man sidder bare så godt i den sadel.
I et af indlæggene skriver man at den ikke kan ændres i bommen. Det passer ikke!!!
Bommen er lavet af glasfiber, som i en speciel varmeprocess kan gøres smallere eller bredere. Det er jo smadder smart hvis man vil have sadlen til at ligge perfekt på hesten.
Jeg købte min sadel brugt.
Den var i en rigtig god stand og fuldt monteret og sælgeren ville have 4200,- for den.
Jeg handlede lidt og fik den tilsidst for 3800,- kr. Herefter fik jeg en sadelmager ud. (MJ Rideudstyr i Greve).
Han har nemlig sådan en maskine man skal bruge til at ændre bombredden på ens Kieffer sadel.
Han prøvede sadlen på min hest, målte lidt her og der, tog sadlen med og ændrede den.
Næste dag, 24 timer senere, kunne jeg hente min sadel, som nu ligger 100% perfekt på min hest. Ændringen kostede mig 400,- kr. Så med tilpasning og det hele 4200,- kr.
De penge er da godt givet ud synes jeg :-)

7000,- for en brugt Kieffer Wien, er alt for meget!

Check markedspladsen her på HN. Jeg er sikker på at du kan gøre et langt bedre køb her.

Hej igen,
fra Lisbeth
0
0
Svar på denne tråd

For dyr...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2005 10:38
Hvilken sadel man foretrækker er helt og holdent en smagssag, der siges negativt og positivt om alle mærker..
Men den pågældende sadel er altså for dyr (som flere påpeger), du kan få en brugt langt billigere, da der er rigtig mange Kieffer Wien sadler til salg pt (det er nok en af de modeller der er flest til salg af, nok fordi det også er en af de mest udbredte modeller)!

Jeg har ladet mig fortælle at kammeret på Kieffersadlerne er for smalt til mange heste (det skulle være et problem specielt med modeller der har meget dybt sæde), men sadelmageren må jo tjekke om denne sadel passer til netop din hest.

Det siges desuden at læderkvaliteten på Kieffersadlerne er svingende og har været let nedadgående gennem de seneste år, dvs. en ældre Kieffer model skulle være et bedre køb end en ny sadel! Men igen er det bare rygter, jeg ved ikke hvor meget hold der er i sagen...

Men altså, pres prisen eller find en anden Kieffer Wien (du burde kunne få en pæn velholdt til omkring 4000 kr.). Jeg ved ikke om der er udstyr med til prisen på de 7000kr? Det kan selvfølgelig gøre en forskel, hvis der er gode stigremme, bøjler, gjord, underlag mm.

Mange hilsner
:-) Anne Sofie :-)

0
0
Svar på denne tråd

Har selv...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2005 09:17
haft en kiefter Wien, en af de helt gamle modeller der var håndsyet, og jeg var meget tilfreds med den, men da min hest ændrede sig meget i ryggen blev jeg desværre nødt til at sælge den.
Jeg havde selv haft den i 5 år, og hende jeg købte den af havde haft den i 17 år, og jeg har nu solgt den videre.
Der var ikke meget knæstøtte i men, det var bare et spørgsmål om tilvending.
Hvis sadlen er næsten ny synes jeg ikke det er så galt. Jeg solgte min for 2100 da jeg solgte den, og den var jo godt gammel og brugt.
0
0
Svar på denne tråd

kieffer
Forfatter: 
Dato:  01-04-2005 18:26
Her selv to kieffer sadler:
Nr 1. Kieffer Wien 16 år gammel, rigtig pæn stand, og bliver engang om året tilpasset af min sadelmager, bliver kun brugt til tilridning af ungheste og når min mand lige skal have en tur da han sidder bedst i den.
Nr 2. Kieffer Master pågrund af en knæ skade, måtte jeg se mig om efter en ny sadel, og det blev en master da den gjore det muligt for mig at få det optimale sæde igen. Den er nu 2 år gammel og bliver ligsom den anden tilpasset en gang om året.
Har prøvet diverse andre sadler så som stübben, hvilket jeg ikke fandt særlig rar at side i, samt de lå ikke godt på hesten.
Er nu på udkig efter en Spring sadel, så hvis nogle ligger inde med en kieffer nobert er jeg intresseret;-)
0
0
Svar på denne tråd

sadler
Forfatter: 
Dato:  05-04-2005 10:34
hey
Jeg har en inn og en action og er super glade for begge. Vil ikke ride i andet, har prøvet mange forskellige
mvh mette
0
0
Svar på denne tråd

kieffer
Forfatter: 
Dato:  10-04-2005 11:03
Jeg har redet i kieffer wien i en del år,og har været fuldt ud tilfreds,jeg har aldrig haft problemer med at den ikke har lagt godt på hesten. Jeg har for nyligt købt en kiefer ulla salzgeber og den er skøn at ride i,der er dybt sæde og en del mere støtte til benene i end der er i en wien.
Bommen kan ændres ved saddelmager til både større og mindre,og så er det med luft puder.
Men med en wien kan man ikke gå helt galt i byen.
Jeg har prøvet stubben,og der er altser en god forskel syntes jeg....men det er nok en smagssag...
0
0
Svar på denne tråd

kieffer
Forfatter: 
Dato:  15-04-2005 11:02
Ulla´en er super...wien er også udemærket...
0
0
Svar på denne tråd

Kieffer sadler...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2005 13:29
Det er rigtigt at læderkvaliteten på Kieffers sadler er svingende. Grunden til dette er, at Kieffer indkøber læderet forskellige steder hvor de nu kan få det billigst i forhold til kvaliteten. Altså er Kieffers sadler ikke lavet af det samme læder alle sammen, men af forskellige kvaliteter alt efter hvad de nu har kunnet opkøbe. Stübben derimod "fremstiller"/garver selv deres læder, og derfor er alle Stübbens sadler af samme kvalitet.

Fordele ved Kieffer er (som andre også har nævnt) at den kan tilpasses i bommen af sadelmager. Den kan altså stort set altid komme til at passe din hest, også hvis du på et tidspunkt skulle få en ny.

Bagdele kan være at den er svær at sælge igen, da der er utrolig mange i omløb, hovedsagligt lidt ældre sadler. Den er ikke så "moderne" mere, da mange dressurryttere nu om dage helst vil have en sadel med mere støtte. Derfor skal du regne med at tabe en større del på denne model hvis du skulle sælge den igen.

Jeg synes nu også den lyder lidt dyr, for 7000 kan du få meget sadel, og så er Wien-modellen nok ikke lige den jeg ville vælge. Men - som de andre også siger - så er det jo smag og behag! Hvis du virkelig har forelsket dig i denne model, så vil jeg anbefale at kigge hos nogle sadelmagere. Hvis du køber sadlen der, får jo jo ofte tilpasning/omstopning/service med i købet, det gør du ikke hvis du køber den i en alm. rideudstyrsbutik uden sadelmageri tilknyttet.
0
0
Svar på denne tråd

Lohmann´s rideudstyr
Forfatter: 
Dato:  24-04-2005 13:10

Hej

Du kan prøve at se på brugt-til-hesten også kaldet Lohmanns rideudstyr, der er mange brugte sadler at sammenligne med, der er også sadler.dk, syntes nok de er dyrere end Lohmanns.

Jeg byttede en Kieffer Wien til Prestige special grande, har ikke set den andre steder før, lige den model, men min hest døjede med ryggen og jeg fik så denne Prestige som har 7 cm mellem puderne og fordeler derfor vægten rigtig godt, og så er kvalitetn på Prestige sadlen meget bedre end Kieffer, ihvertilfald den Wien jeg havde, jeg tror man skal se på hvad der passer hesten bedst og så glemme lidt at det er mest inn at ride i Kieffer, Kieffer bruger jo også bunker vis af penge på reklame, hvor andre mærker ikke bruger så mange penge på det, de penge der bliver brugt på reklamer de bliver jo nok trukket fra kvaliteten, så den ikke er så fantatisk som de lover. Albion er også en kanon sadel.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider