|
|
| Ridebukser og kvalitet |
|
|
Billige bukser er ofte noget bras, det er jeg klar over. Har taler jeg om dem til ganske få hundrede kroner som nye. Men jeg ser da en del annoncer med bukser til langt over 1000 kr. og tænker, hvad det er man betaler så meget ekstra for. Det er vel ikke bare mærket man betaler til. De billige og de dyre ligner hinanden. Så hvad er den lille forskel der går så stor forskel i prisen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.... |
|
|
Ja det gad jeg også godt at vide. De bedste ridebukser jeg nogensinde har haft er dem fra tophorse til 350 kr, de sidder godt, er super behagelige og så holder de sig pæne vask efter vask. Tror aldrig nogensinde jeg kunne finde på at give over 1000 kr for et par ridebukser, men nu er jeg også lidt af en nærigrøv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| halløj |
|
|
Disse bukser her fik jeg i julegave af min kæreste for 3 år siden. pris dengang 1499 pris idag 1299 De er fantastiske at have på, sidder perfekt, og så de ligeså pæne som da jeg fik dem. De holder virkelig kvaliteten i mange mange år.   Så der glimmer på syningen  Tror ikk "billige" ridebukser holder sig så pæn i flere år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forskellen |
|
|
synes jeg ligger i kvaliteten af skindet. De dyre har blødere skind og det føles ikke som en plade der bliver sat på måsen. De holder længere. Der kommer ikke "poser" af knæene i dem. De mister ikke farven, selv efter 100 vaske. Mine Eurostar buxer har jeg haft i 5 år og et andet par i 4 år. Og det er træls at jeg ikke kan forsvare at købe nye for de er stadig som nye.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløjs |
|
|
PH. : Dem jeg satte ind overfor som jeg har er også Eurostar. De er utrolig bløde at ha på... Haha vil os gerne ha et par nye men dem jeg har er som dine stadig som ny efter så mange år. så ingen undskyldning for at købe et par mere. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg rider i Pikeur |
|
|
til hverdag - og har i mange år redet i den model der hedder Mondega, en super god, klassisk og enkel buks.  Men nu har jeg godt nok lige købet et par nye - hvilket var mere end tiltrængt. Mine Mondega var der en fejl i vævningen i stoffet på, så de er røget tilbage til Pikeur, så må vi se om de mener jeg kan få et par nye. Nu har jeg så - for forandringens skyld købt et par Pikeur Meredith En busk med jeans præg - ganske fed synes jeg www.calevo.com/calevo/images/items/ 2013355g.jpg Jeg har dog lige fået et par GPA hjem fra Frankrig - Hvide til årets stævner. Glæder mig til at prøve dem om en uges tid. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eurostar |
| Forfatter:  |
green |
| Dato:  |
19-02-2010 19:45 |
|
Jeg har et par Eurostar som jeg købte brugt for 17 år siden !! De har mistet farven men der er ikk så meget som een eneste tråd der er gået nogen steder ) det var fra dengang hvor man havde "frølår" i ridebukserne ;o) de er dog ikk blevet brugt de sidste par år af samme grund, men de eksisterer stadig 
Shelhasee's Asterix & Justice ox Fjeldøgle og Fuldblod det er en go kombination If you love someone put their name in a circle not a heart, because a heart can be broken, a circle goes on forever...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
de alle har en god bag. Men desværre følger den aldrig med. Den er i hvert fald væk,når jeg tager dem på, synes mit spejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ridebukser |
Pernille ♥Ami og Mirella♥ |
19-02-2010 20:25 |
|
De billige har altid været mine ynglings og altid holdt i mange år og her snakker om bukser til max 500 kr som nye.... De skulle godt nok været super seje hvis jeg skulle ligge mere end 1000 kr...
Med venlig hilsen Pernille ...med to skønne hopper... & ...tre dejlilge vovser...
Efterlysning: Nogen der ved hvor Casper Af Landly er??? Lys(rødblak) fjordvallak efter Max
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ridebukser |
|
|
Jeg vil nok aldrig købe de dyre ridebukser til + 1000kr. Jeg bruger min ridebukser til næsten alt. Jeg muger ud i dem, jeg gør stalden rent i dem og selvfølelig rider i dem. De bedste jeg har er fra Mark Tood, de kan ikke fåes i Danmark. De er virkelig gode, og sider pænt på mig. Jeg har prøvet dyre ridebukser og de passer mig bare ikke. Faktis er Mark todd de eneste jeg kan passe ordenlig. Jeg er skruet helt forkert sammen og kan overhoved ikke passe andre.
New Forest Elmholt Finesse Kratgaarden Jeo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg kan ikke huske mærket på dem jeg har nu, men tror de har kostet omkring de 500-700 kr. De er rigtig dejlige. Jeg har også et par jeg engang købte i fakta til 200 kr ca og de fungere også ganske udemærket til mit behov, de er dejlig bløde i skindet, så jeg behøver ikke de ultra dyre bukser 
Mvh Pia Glæder sig til det bliver forår!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalaa |
|
|
Jeg har 2 par Back2 Back ridebukser som har kostet maks 600kr fra nye. De ælste er 2,5 år gamle. Ikke ligefrem en menneskealder. MEN de holder virkelig. Ingen syning er gået, skindet er blødt og pasformen holder. Jeg har desuden lige købt et par mere og de sidder også rigtig godt. Jeg har haft pikeur bukser, men jeg synes ikke de er lavet til kvinder med kvindelige former. - LÆS - LÅR! Min numse kan være der, men der er ikke meget plads til ens lår. Pikeur er ellers også bukser som holder i mange år. Havde er par som var 15år gamle. Der var også frølår i. De var tiptop! Når jeg en dag bliver tynd så køber jeg pikeur bukser igen 
Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Nu rider jeg godt nok ikke mere. Men da jeg gjorde sværgede jeg til Pikeur Mondega. Aldrig har jeg haft et par ridebukser med så god pasform og holdbarhed (trods 5 års brug, de har stadig flere år i sig). Aldrig er der gået så meget som en tråd i dem og de får ikke "knæ", skønt jeg brugte dem til alt staldarbejde og ridning. Inden jeg købte mine første par pikeur bukser, købte jeg billige ridebukser til ca 400 kr. Indenfor 3 måneder var der fået syninger og der var huller i dem. Så jeg giver med glæde lidt ekstra for at få en ordentlig kvalitet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det at de |
|
|
får knæ, skyldes vel at stoffet er lavet af meget bomuld og ikke meget andet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lugana |
|
|
jeg sværger til pikeur model "lugana" jeg har aldrig haft så god en ridebuks de sidder til selvom man rider i de samme i 14 dage ( ja altså om sommeren bliver der altså kun skiftet når jeg skal til undervisning) de har en "medium" høj talje altså ikke over navlen men heller ikke så de sidder på hoftebenene. og det bedste af alt er, at jeg får ikke sår på den indvendige side af venstreknæet, som jeg gør i alle andre bukser. den er god nok hver gang. hvis ikke jeg har haft "lugana" på, så har jeg et sår på størrelse med en sodavandskapsel. så derfor rider jeg aldrig i andet end lugana 
mvh. ida Rosenborg dressage vi gir' den gas!
nu med Sambuca ¤BNSLLS¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ridebuksser. |
|
|
Hmm.. Kvaliteten er bedre ved de dyre. men jeg er bare ALT for nærig til at bruge så mange penge på busker.. Men har fornylig købt nogen brugte ridebukser, af topkvalitet, og må indrømme de sider bedre end de billige. men jeg bruger somregel kun et par hundrede.. Men selv om de er lidt dyre slider jeg dem hurtigt op. Der går altid hul på knæene af mine.. 
Lisa svendsen.
En gang rytter, altid rytter. 
Ridepiger er bare sejere end andre piger. 
Tjek min hjemmeside, for mere info om mig og ponyen. www.bricksite.com/fiola
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg købte faktisk |
|
|
for noget tid siden et par back2back - med den tanke at det fan*me ikke kunne passe at jeg partout kun kunne ride i ridebukser til 1300-1500 kr. Men jeg måtte sande at de 1000 kr jeg giver mere for mine pikeur er givet GODT ud - for for pokker da en lortebuks jeg fik i de back2back - de er jo ikke til at holde ud at ha på. Næ nej - gi mig mine pikeur! Jeg er spændt på hvordan jeg befinder mig i mine nye GPA, de er nemlig købt i Frankrig så jeg har ikke prøvet dem før. Og ved siden af dem, er en Pikeur buks billig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg syntes |
|
|
bestemt der er forskel på de dyre og de billige. Jeg rider i RTS de er specielle pga deres skind der giver et super greb i sadlen - ingen billig ride bukser giver tilsvarende, men det er fordi det er bentex skind... Jeg har haft mange billig ridebukser førhen og facon er heller ikke tilsvarende RTS. Så jo jeg er en af dem der gerne betaler de lidt dyre bukser frem for de billige...
Camilla Diana Henriksø og Lilly af Støvlebæk
Team Præstemarkgaard
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er så VILD |
|
|
med mine back-to-back jodphursbukser - helt uopslidelige og passer lige til min r**.... Så glad for dem at jeg har 3 ens par  KH:)
Annette
* masser af kvalitetsudstyr til salg - tjek min profil *
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Jeg har seks par ridebukser, og de er allesammen kvalitetsbukser. Især er jeg glad for mine Cavallo Calypso, de sidder bare perfekt  Har Sans Pareil, Golden Dress og Pikeur. Men Cavallo er favoritten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dadada... |
|
|
Jeg er så en af dem som ikke kan fordrage de dyre bukser  Jeg er til de billige eller mellemklassen! Syntes de dyre er fine og smarte, og nød hvor de ser ud til at side godt, men syntes de er så stive at være i, jeg kan ikke ride i dem!!! Men de billige er tyndere stof, som jeg meget bedre kan bevæge mig i, og tænk 2 par af de billige har jeg haft i omkring 10år nu, farven er helt som da de var ny, men sygningerne har set lidt bedre tider 
Købes: Weatherbeeta dækkener 100g, se præs...
Sælges: 2 stk. nye weatherbeeta regndækkener str. 135 og 145.
Se præs. for mere info...
Er livet ikke skønt, at leve for at være til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cavallo |
|
|
Jeg rider i Cavallo Syria... og foretrækker max knæskind. Jeg har bare store problemer med at finde dem efterhånden da jeg er så out of date at der samtidig skal være høj talje. Har været heldig et par år i træk at finde dem i Herning (og samtidigt billigt da de blev betragtet som umorderne) Gad godt at jeg kunne finde mig tilpas i Pikeur for de er jo til at få i enhver rideudstyrbutik, men nej synes ikke de sidder godt... Jeg mangler seriøst ridebukser.!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pikeur... |
|
|
...jeg sværger desværre til Pikeur. Tror, at jeg har omkring 4 par. Det er en dyr vane, jeg har arvet fra min søster, der ikke vil ride i andet. Et enkelt par har en eller anden form for fejl i stoffet, hvor stoffet buler ud. Resten er faktisk fine trods intensivt brug. Mine holder dog ikke i 15 år - jeg slider dem op på et par år, men bruger dem så også i al omgang med hestene. Pasformen er rigtig god - jeg får ingen sår eller mærker af dem. Hvad man foretrækker er dog nok individuelt - alt efter kropsform. 
Mette (Fjolle)
Det Gule Helvede ...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler... ...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pikeur.. |
|
|
Pikeur er bare bedre end fx tophorse syntes jeg. Jeg har virkelig mange ridebukser, billige som dyre, men det ender altid med jeg tager mine pikeur på, de er ultra lækre i stof og læder, kan vaskes og vaskes uden det ses, og læderet er stadig lige blødt, og så sidder de rigtig godt, både når man ikke er på hesten, og når man sidder på hesten. Jeg kan simpelthen ikke ride i andet, så hvis i ikke vil give så mange penge for ridebukser, så lad endelig være, for hvis først i har fået et par Pikeur, så vil i helst ikke ride i andet 
Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne) Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trådstarter.... |
|
|
Har også ridebukser i rigtig god kvalitet, samt til overkommelig pris, dvs. rider kun i Hoffmeier (alm. ridebuks) samt Euro-star (islænder-buks)... Kunne ikke finde på at købe andet, da de bare holder, både til vask/ridning i flere år...(min erfaring).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan |
|
|
godt være der er gjort mere ud af pasformen på de dyre. For på de billige synes jeg er lavet til folk, hvor bredden på hofter og lår passer mere sammen, altså tykke lår, bred hofte eller smal hofte og smalle lår. Så heldige er alle ikke.
....og den belønnes en plade choko.... HVID chokolade!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pikeur |
|
|
Pikeur mondega er bare de bedste, og de holder og holder og holder. Eneste fejl er at man så ikke har en undskyldning for at købe et par nye  Har også et par Kyra K, som jeg er glad for
mvh
Julle
DIN hest - DIT ansvar !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de dyre til mig |
Lianne ♥Micado♥ |
22-02-2010 11:49 |
|
Jeg har lange ben og har erfaring med, at kun de dyre fåes lange nok - eller ihvertfald forbliver lange nok!! Jeg har 3-4 par billige bukser, der bare bliver kortere og kortere i benene + at "skindet" nulrer og syningerne går. Dem bruger jeg så som reserve og til at ride i badesøen med osv... Jeg har til gengæld flere par Kyra, der bare sidder godt og ikke mindst holder og min seneste anskaffelse her i efteråret var et par Pikeur jeans-ridebukser; de er simpelthen bare fantastiske at have på. Jeg købte de første 2 par Kyra brugt, for det er godt nok mange penge for ridebukser, synes jeg. Mine Pikeur købte jeg også for ½ pris - som var 700 kr - på JBK, for det er da vildt ens ridetøj oftere er dyrere end ens hverdagstøj. Men hellere 2 par bukser fra H&M til hverdagsbrug og så dyrt ridetøj - det kan altså godt betale sig rent kvalitetsmæssigt og går man efter udsalg/tilbud er priserne okay...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kom |
|
|
til at tænke på, at der er to slags syninger. Nogle billige har syninger mellem skind og stof, så syningen ligger under stoffet og ikke over som på de fleste. Har prøvet sådan nogle og de kan virkeligt give gnavsår. Jeg tror mærket er dansk.
....og den belønnes en plade choko.... HVID chokolade!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til MeravigliosaCreatura |
|
|
De er da vildt flotte, de der GPA. Hvad koster de og hvor kan de købes??
Meld dig ind i facebookgruppen. Landsforeningen - Børnenes Beskyttelse
Nicolé
Jordens dejligste Hoppe!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|