Produkter og leverandører
|
|
| Til Ismule |
| Forfatter:  |
Louise Paludan |
| Dato:  |
26-09-2000 08:54 |
|
Jeg håber virkelig at du ser dette, for jeg vil høre om du bruger "Hesta Mix" til dine heste, og om du synes det hjælper mod sommereksem?
Jeg vil meget gerne høre nogle erfaringer fra dig, så jeg kan finde ud af om jeg skal bruge det til min hest.
Tak, Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Louise |
Ismule |
30-09-2000 00:26 |
|
Nu har min mule godt nok ikke sommereksem,,,,men,,,, alle heste som går ude året rundt er i risikogruppen... Derfor ser man også 10 år og ældre heste (især islændere) som udvikler sommereksem (allergi over for mitter)... Hesta mixen forebygger med sit indhold af urter og vitaminer og øger hestens modstandsdygtighed mod eksem - sygdomme osv...
Prøv at starte med at fodre med det nu, og læg så mærke til i marts april måned om hesten får eksem....
Det er ikke dyrt at fodre med, en pony/islænder på 300 kg skal have ca. 1 kg om dagen, og en sæk Hesta mix classic vejer 30 kg og koster omkring 175 kr.
Jeg kender en hest som sidste år fik konstateret græs allergi - den blev fodret med hestamix vinteren over og har i år ikke haft eksem(kløe)..
Men spørg hos Hippolyt...
mvh Ismule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RE: Til Louise |
sille |
01-10-2000 12:19 |
|
Hej Ismule og Louise
Min kære islænder har lige fået sommereksem, og som om det ikke var nok fik han lige en omgang hårsække betændelse oveni..#¤"!#¤¤%()&&¤&)%(=. Han er 13 år og har været her i Danmark i 7 år, så det undre mig en del at han først har fået det i år...men det er måske meget typisk?? Jeg håber Hesta mix kan hjælpe min hest. jeg vil hurtigst muligt købe det, så jeg kan komme igang med at forebygge.
Lige et spørgsmål...nogen der ved om, når først heste har haft sommereksem en gang, vil den så også få det igen til næste sommer, medmindre man finder et helbredende middel????
Hilsner fra Sille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Heidi |
02-10-2000 09:19 |
|
Sommereksem som det også kaldes er oftest overfølsomhed overfor insekter i luften især den lille "Mitte" som kan ses i aftentimerne fra. ca. kl. 17.00. Har hesten en gang fået det - siges det desværre at være kronisk - og endda tiltagende med årene. Det beste du kan gøre for din hest er at bruge insektafskrækkende midler, når den går på fold - og lempe kløen ved at bruge kløestillende Aloe (Forever Living Products) plus du kan sørge for, at den er på stald i aften- og nattetimerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Louise |
03-10-2000 08:57 |
|
Tak for svarene alle sammen!
Jeg har besluttet mig for at prøve Hesta Mix, og så håber jeg på at det kan tage de værste symptomer, for jeg har virkelig ondt af min lille hest!
Tak igen
Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet