Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Straw pellets
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 16:36

Er der nogen, der har erfaring med denne strøelse? Den skulle være ret ny, men der kunne jo godt være nogle, der allerede havde erfaring.

Rugbjerggård hestepension.
Forhandler af foder fra Marstall.
0
0
Svar på denne tråd

halmpiller
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 17:37

Jeg bruger straw pellet og har brugt det siden starten af november 09.

Det fungere rigtig godt, suger fint, støver kun lidt når du muger, men ikke når hesten går i det (jeg bruger det bl.a. til min støvallergi hoppe), giver mindre mødding, hjælper mod sur stråle. Og frem for alt er det billigere end spåner.

Jeg bruger til min store ponyboks ca 3 sække pr. måned, en sæk koster ca. 70 kr.

Venlig hilsen

Kathrine

med de to skønne røde tøser Chess og Saga

En god rytter kan høre hesten hviske - En dårlig rytter kan ikke høre hesten råbe!

0
0
Svar på denne tråd

strøelse
Forfatter: 
Dato:  26-01-2010 21:15

Tak for dit svar. Det lyder meget interessant.

0
0
Svar på denne tråd

hvordan får man
Forfatter: 
Dato:  28-01-2010 22:42

fat i dem? og hvor meget køber du hjem af gangen?? Hvad giver du for en palle? Har nemlig også hørt godt om dem

Høppner

Fjordheste er en fantastisk pony

0
0
Svar på denne tråd

straw pellets
Forfatter: 
Dato:  29-01-2010 08:06

Jeg har fået brev fra Land og Fritid om straw pellets, hvor de tilbyder et gratis konsulentbesøg fra Dansk Halmpillefabrik.

Jeg får konsulentbesøg torsdag næste uge.

0
0
Svar på denne tråd

tralalalala
Forfatter: 
Dato:  29-01-2010 16:00

Vi har brugt det i snart 3 uger nu.

Vildt lækkert at muge i!!!

Min vallak startede vi op med 6 pakker i en 3x4 boks. Han har gået på det uden opfyldning i de her 3 uger. Trænger stadig ikke til at få fyldt op.

Bunden bliver utrolig dejlig blød og fjedrende at gå på!

Suger godt og lugter ikke.

Har dog fundet ud af at man ikke skal bruge så mange til opstart. Det fylder ingenting når man tømmer sækkene, men efter et par dage fylder det MEGET hehe.

Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

Steu-Fex
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 22:16

Her is US bruger jeg Streu-Fex, som er straw pellets. Vil aldrig have noget andet ind for mine stald doere igen. Det er baade rent og nemt at muge, godt for foedderne etc.

If it isn't Dutch, it isn't much.
My other car is a Friesian Horse.
If it isn't a Friesian, it's just a horse ;-)

http://www.AnimalSportsTherapy.com

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  31-01-2010 12:39

Hvordan er det ift. spåner og træpiller? Både støvmæssigt, fylde, sugeevne og pris.

Når jeg har strøet op med træpiller, har jeg brugt at vande dem en anelse, så "opløses" de nemlig hurtigere.

Alletiders børnepony sælges

kat. 2 - MB spring, LA dressur

"If you can dream it, you can do it!"

Walt Disney

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 11:03

Så har halmpillekonsulenten været på besøg. Det virker umiddelbart meget tiltrækkende. Har bestilt en palle, så vi kan afprøve, om vi vil skifte fra tørv til halmpiller.

0
0
Svar på denne tråd

halmpillekonsulent????
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 11:19

skal man ligefrem have besøg af en sådan før man afprøver disse piller???

Karina

Springkursus med Daniel Cassøe d 20+21 Marts

Afholdes hos Hedehusgårdens Rideklub post nr 2640

www.heste-nettet.dk/forum/9/215730/ 215730/

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 17:01

Fornemmer din sarkasme. Ja, jeg synes altid det er rart at få besøg af sælgere, der giver sig tid til at fortælle om deres produkter. Jeg bruger både tørv og spåner på nuværende tidspunkt, men er da åben for nye tiltag. Ved at få besøg er det min erfaring, at det også er nemmere at få talt sig til rabatter.

0
0
Svar på denne tråd

det er godt
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 18:41

Men for mit vedkommende er det alt for dyrt i forhold til træpiller.

Jeg bruger højst en sæk piller om ugen, nok nærmere en hver 10 ende dag, og den koster 50 kr for 25 kg, hvorimod halmpillerne koster 70.

Når man så har 3 heste tilbage i stalden, så bliver det til noget i løbet af 1 mdr.

Så jeg fortsætter med træpillerne ovenpå den gamle tørve bund....

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag

og barfodstrimmere burde forbydes....

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

ingen sarkasme!!
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 07:25

jeg undre mig blot over en sælger besøger dig for at sælge sit produkt så må de være desperate for at få nye kunder.... med mindre det er fordi du vil være fremtidig forhandler som de jo leder efter med lys og lygte.

Var det Rene selv der besøgte dig???

Karina

0
0
Svar på denne tråd

strøelse
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 08:44

Tiderne er nok ikke så gunstige, at nye tiltag sælger sig selv.Det kan da godt være, at halmpillefabrikken er desperat efter at få solgt deres produkt, men det gør ikke nødvendigvis deres produkt dårligt. Jeg har ingen planer om at blive forhandler, men vil da gerne have information om ting, jeg selv muligvis kan gøre bedre og billigere i min stald. Det er så i mine øjne et plus, at producenten tilbyder konsulentbesøg. Jeg havde besøg af Camilla Rehm.

0
0
Svar på denne tråd

ej altså...
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 09:24

ingen har da vidst sagt i denne tråd at produktet er dårligt?

Personligt holder jeg af at afprøve ting/nye produkter ikke blot høre en sælgers rosende ord. Bestemmer jeg mig så for at bruge produktet kan man bagefter handle priser.

Jeg orker ikke bruge tid på sælgere før jeg har valgt at benytte produktet dvs er 110% sikker på det skal benyttes. det er min tid for kostbar til.(og tro mig vi bombaredes med phonere der vil sælge firmaet alt muligt, de afvises blankt)

Og denne procedure benytter vi både mht hesteprodukter og andre produktgrupper.

Sådan driver vi forretning og lever ganske godt , så derfor min undren over du valgte at få besøg af en konsulent før du er starte på produktet for hvad nytter det prisen er god hvis du ikke vil benytte produktet?

Men selvfølgelig har man forskellige måde at gøre tingene på, jeg undrede mig bare over din, hvilket jeg spurgte ind til og åbenbart fik dig op af stolen fordi du lagde ting mellem linierne i mit indlæg

Karina

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 12:43

Det er altid en god ide at gøre sig klart, hvad man vil, både når man taler og skriver. Både mundtlig og skriftlig kommunikation kan være noget mærkeligt noget. Budskaber man selv synes er klare og tydelige kan nemt blive misopfattet af modtager. Når først ordene er skrevet ned eller sagt, er de uden for ens kontrol og lever deres eget liv. Vi kan alle blive overrraskede over andre menneskers reaktioner på ting vi siger eller skriver, hvilket oftest skyldes, at vi befinder os på forskellige platforme og har forskellige erfaringer i vores baggage.

Når du skriver, at halmpilleproducenten må være desperat og afslutter din sætning med .......indikerer det for mig, at der er lusk i foretagenet. Dit sidste indlæg oser ligeledes af bedrevidenhed og nedladenhed.

jeg synes, vi stopper her. Jeg gider ikke bruge mere tid på det.

0
0
Svar på denne tråd

HVordan
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 16:41

oplever i sugeevnen i forhold til spåner og træpiller?

Og har det en lige så god "fylde", som træpiller, når de er blevet jokket ud.

Tine

- Mor til den dejligste dreng -

- OLIVER, kl. 05.47 - 230109 - 55 cm - 3670 g -

0
0
Svar på denne tråd

Sugeevne
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 17:49

Jeg kan kun sammenligne spåner og halmpiller.

Halmpillerne suger betydeligt bedre end spåner og lugter slet ikke af amoniak. Halmpillerne er nemme at træde ud selv for mit føl er det intet problem.

Venlig hilsen

Kathrine

med de to skønne røde tøser Chess og Saga

En god rytter kan høre hesten hviske - En dårlig rytter kan ikke høre hesten råbe!

0
0
Svar på denne tråd

Okay....
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 19:05

Og umiddelbart koster halmpiller og spåer nogenlunde det samme, men halmpiller har altså bedre sugeevne, og derfor bruger man mindre af det kontra spåner!?!

Spåner har aldrig rigtig fungeret for min hest, derimod har jeg brugt snittet rapshalm og træpiller med stor succes, og tænker derfor, om halmpiller kunne være noget for mig..

Tak fro svar,

Tine

- Mor til den dejligste dreng -

- OLIVER, kl. 05.47 - 230109 - 55 cm - 3670 g -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider