Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hest i/ved Århus
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 16:48

Hej alle Hn'ere

Altså!!!! Jeg skal jo flytte fra København. Det glæder jeg mig til. De sidste 3 måneder har jeg forestillet mig jeg skulle til Odense. Har søgt lejlighed i Odense, siddet på nette og "tjekket" Odense og ikke mindst undersøgt staldmuligheder til ham hesten jeg vil købe. (Han ER fundet på "papiret".....)

Men NU, har jeg ransaget mit lille hjerte og fundet ud af jeg 10000 gange hellere vil hjem til Århus igen. Født og opvokset i smilets by - og efter at have været væk derfra i 8 år, er det nu på tide at flytte "hjem"...

Men egentlig ved jeg ikke ved hvor mulen skal opstilles. Sidst jeg havde hest i Århus, var i Skåde. Men det er SIMPELT hen for dyrt - og har heller ikke de faciliteter til hesten, som jeg gerne vil have...

Så er der nogen af jer, der har nogle forslag? Jeg er i første omgang tur rytter - jeg elsker en god, lang tur ud i det fri med hesten... Rider bare en LC og en del øvelser til LB, når vi skal være "seriøse". Jeg er IKKE længere stævnerytter. Har været og blir det ikke igen. Der skal være masser foldtid. Men om det er selvpas eller fuldpas er ligemeget. Dog må der gerne være voksen ryttere, som engang imellem har lyst til at joine en tur ud... Og der skal være afslappet og en god stemning. GIDER ikke al fnidder!!!!

Kom gerne med godt, skidt, priser - evt hjemmesider og alt andet jeg kan tage med i mine overvejelser. Er som sagt en HEL del år siden jeg har haft min ridestøvler på i det østjyske..

Kh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

opstaldning
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 19:37

Hej Marianne.

Ja Århus er jo en dejlig by, ingen tvivl om det

Jeg vil da gerne komme med et forslag. Jeg står selv opstaldet lidt vest for Århus på Langdamsgaard (www.hesteopstaldning.dk), hvilket jeg er utrolig glad for. Der er en god stemning og atmosfære blandt opstalderne og folk er hjælpsomme . Hestene går på fold alle døgnet lyse timer og døgnfold om sommeren. De er opdelt på fold efter køn og størrelse, dette giver en god ro i flokkene. Der er desuden stråfoder på foldene. Der er både mulighed for fuldpas og selvpas, det kan du læse mere om på hjemmesiden. Staldene er lyse, allergivenlige og fine store bokse. Der er lækker ridehal, mulighed for undervisning, kort til lille skov, muligt at ride til stor skov og udendørsbane. Vi er alle voksne over 20 år, med få undtagelser. Størstedelen rider akademisk, men det er ikke et krav at gøre det.

Bare spørg hvis du vil vide mere.

Held og lykke med søgningen, håber du finder det rette sted.

MARIA - den heldige ejer af to dejlige drenge

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 19:54

Tusind tak Maria,

den hjemmeside vil jeg lige ind og lure lidt på

Rart med lidt hjælp. Det føles jo som et helt liv siden jeg havde hest i Århus. Mange steder er blevet for store, mange eksisterer ikke mere og - nåååå ja - jeg er jo også blevet det ældre og har ændret mig ang hestesporten

0
0
Svar på denne tråd

Opstaldning Århus
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 20:53

Det kommer jo an på hvad du gerne vil have, men umiddelbart vil jeg tilslutte mig ovenstående og sige Langdamsgård.

Jeg er selv flyttet derud for knap 2 mdr siden og aldrig har jeg haft så glad og tilfreds en hest!!!

Lang foldtid med fri frøgræs, god stor boks og de faciliteter vi har brug for.

Rider selv meget tur og man kan ride til de store Frijsenborg skove. Har ikke prøvet endnu, men så snart vejret er til det skal vi afsted!!

0
0
Svar på denne tråd

12346780
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 21:23

Tjek evt. her: hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=341567

Der flytter jeg selv ud pr. 1 februar. der er fri wrap på folden for ca. 100 kr. ekstra om måneden. Men skriv til katarina og hun kan give dig alle oplysninger.

Ellers vil jeg også hælde til langdamsgaard.

MVH Pernille

Nyt Opstaldningsted pr. 1 februar, Nørholm.

R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!

Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe ca 20 år.

-Nordbagge blanding ca 155 i stg. Hoppe ca 20 år.

0
0
Svar på denne tråd

stalde...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2010 12:32

jeg ville bare anbefale at læse de gamle, lange tråde om stalde :) Og tjekke hestegalleri, evt. gulgratis.

Jeg har fundet mange stalde, jeg ikke har hørt om i Århus, ex. løsdrifter med ridehus, og stalde, jeg havde "glemt".
Jeg gemmer beskrivelserne, så har efterhånden en del, jeg kan ringe på, engang når man skal flytte. Det kræver noget arbejde, men til gengæld får man meget bredere udvalg, end ved at høre, hvilke stalde folk kan anbefale :)

Lone

If he loved you
Like I love you
I would walk away in shame
I'd move town
I'd change my name - Sting

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-01-2010 13:19

Du har helt ret Lone

Sådan er min fremgangsmåde egentlig også, men samtidig syntes jeg det er rart at høre fra folk også. Der er jo ingen der siger, at det lige er "deres" stald jeg vælger, til trods for deres hjælp

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-01-2010 23:40

Jeg har flyttet mine til skanderborg efter en del år i Århus og omegen hvor jeg selv bor.. Dyrt og 0 service..

Jeg har aldrig fået så meget service for så billig en pris som hvor jeg er nu.. Det er et "lille" privat sted med plads til 16 heste i alle str, racer, alder og kunnen...

Kun voksne ryttere, stor skov i baghaven med 90% tur ryttere, 20*50 ridehus med ny bund + 20*60 ny anlagt udendørs bane.

Foder køber du selv

Hø køber vi samlet til en billig pris (leveret hver md)

Dækken skift for en mindre pris

Fuldpas kan man tilkøbe sig til hel eller delvis eller pr gang man ønsker det.

Ind og udlukning alle ugens 7 dage.. Der fodres 2 eller 3 gange om dagen efter eget ønske..

De får 2 timer til at spise deres morgen mad, så lukkes de ud ca kl 8 og kommer ind lige før det bliver mørkt..

Der er RO i stalden (også under fodring) og på foldene... De går opdelt som det passer hestene bedst.

Strå foder på foldene er med i prisen..

Jeg ved der snart er en boks der bliver ledig... Kan kontaktes via PB

Se min hjemmeside på www.stald-arthur.dk

2 Hestes trailer med lav egenvægt udlejes i Sabro ved Århus efter aftale

MASSE RIDEUDSTYR SÆLGES, KIG PÅ PRÆSENTATION ELLER ANNONCER!

0
0
Svar på denne tråd

Hvor henne
Forfatter: 
Dato:  21-01-2010 13:12

...hvor henne i Skanderborg er du opstaldet?

Det lyder da godt, det du beskriver

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-01-2010 13:59

Det er i Hårby. Jeg står der også:) Rigtig dejligt sted. Det kræver dog at du er selvtransporterende da transport mulighederne fra Århus ikke er ret gode.

HELT NY OG STORT SET UBRUGT Wintec 2000 All round sælges BILLIGT!! Næsten ikke brugt og med fuld garanti!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider