Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

erfaringer med eksemdækkener?
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 21:04

hejsa.

jeg har en islænderhoppe med sommereksem, og overvejer at købe et godt eksemdækken til hende, da hun sidste år kløede en del man og pels af ved ryggen, men når man så sidder der og leder, opdager man jo det er en ren jungle af forskellige mærker, modeller og prisklasser. men så tænkte jeg at jeg jo nok ikke er den eneste med en eksemhest, så hvad bruger I, og hvorfor?

jeg har især kig på dette www.rsh-eksemdaekken.dk/9187247 og dette www.borjes-tingsryd.se/servlet/ us_pyra?wts.PAGE=h_ix3...EST=DK&p=H

så kom gerne med erfaringer og anbefalinger, jeg vil ikke fastsætte mig på et bestemt mærke,da det jo kan se nok så godt ud på en hjemmeside, men virke elendigt i praksis.

mvh. Gitte & Tyran

*jeg har ikke altid ret, men jeg tager aldrig fejl*

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger RSH
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 21:12

jeg har rsh-dæknet til mine to eksem isser og er godt tilfreds med det. Jeg kender ikke det andet - så det ved jeg intet om :-)

"All that glitter is not classical dressage"

Erik Herbermann, The Dressage Formular

Jeg kan hverken ride en hest til biddet eller samle den.

0
0
Svar på denne tråd

Efter.....
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 22:56

....at have prøvet flere forskellige med svingende held, er jeg landet på RSH, som jeg har brugt nu i 3 år.

De kan varmt anbefales.

God pasform, holdbare og effektive.

Mvh DorteCL

Stolt ejer af

AQHA Cross Bar Kid

&

ApHC Frosty The Zan Man aka Cowboy

0
0
Svar på denne tråd

der er kun to typer der duer
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 23:39

Hyldahl.com boett dækken er rigtig godt og mere holdbart en RSH som dog er næsten lige så godt alle andre dækkener kan på ingen måde måle sig med disse to

Men kan ellers kun anbefale Ökozon inde tid og dækken

Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Nu mor til smukkke Smilla 09.04.09
Kommision/Hingste/Træning/Dommer
www.nordhus.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sommereksem
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 08:11

Jeg har prøvet flere dækkener, men er endt ved Rambo Sweet Itch Hoody, da det sidder suverænt på min DV-hoppe og hun kan gå på døgnfold med det uden de mindste problemer. Og så kan man clipse et Waterproof Rugliner indeni, så det også er vandtæt på regnfulde dage.

Men sidste sommer gik hun ikke ret meget med eksemdækken, da jeg har fundet kuren til hende. Det er den nye Omega 3-6-9 olie fra Equidan, som er helt fantastisk. De skal ikke have ret meget om dagen, og det har en helt fantastisk effekt. Min hoppe havde ikke skyggen af sommereksem her i efteråret efter at jeg begyndte at give hende denne olie i starten af juli.

www.equidan.dk/DK/Produkter/ Produkter%20til%20heste/Olie%20(x0x) %20Lecithin.aspx

Og skulle hun begynde at klø sig en lille smule, så er denne eksemsalve ligeså effektiv som olien - jeg har brugt den i flere år og den er også god til muk, sår etc.:

www.equidan.dk/DK/Produkter/ Produkter%20til%20heste/S%c3%a5r (x17x)%20skrammer%20(x9x)%20muk/ Itch%20Stop%20Complete.aspx

0
0
Svar på denne tråd

mine erfaringer
Forfatter: 
Dato:  16-01-2010 15:14

Min gamle hoppe klarede sig fint med topreiter og HKM's eksemdækkener. Hun gik med føl og hans hårdhændede behandling klarede de fint. Dog mangler jeg et reparationssæt til HKM's dækkener.

Jeg skal dog lige indskyde at jeg selv sælger dem i butikken så man kan jo vælge at sige at jeg ikke kan være helt upartisk.

Se dagens julekalendertilbud

Islandshesten.dk

shop.islandshesten.dk/ index.php?cPath=119

0
0
Svar på denne tråd

eksem dækken
Forfatter: 
Dato:  04-02-2010 16:09

Jeg har haft Boett og Topreiter eksem dækner

Og Boett var for lang tid om at tørre, var tungt, så jeg prøvede at købe et topreiter og den synes jeg var helt optimalt, så det vil jeg helt klart bruge igen, hvis jeg skulle ende i den situation igen.

Min eksem vallak (R.I.P) endte dog med at blive både dækken og boks fri ved hjælp at Tysker kuren, så den er bestemt også at anbefale

Mvh
Henrietta Joye med Skálmar frá Skeggsstöðum & Ægir fra Toftdal & Stjárna fra Gili
-
Lykken er ikke at få, hvad man ønsker - men at ønske det, man har..
Medlem af Ganti
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider