Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

skærmbriller
Forfatter: 
Dato:  14-01-2010 22:07

Hej

er der nogen der kender noget til regler ang. at få skærmbriller af sin arbejdsgiver, skal arbejdsgiveren betale det hele eller kun give tilskud? Og er det uanset hvor stærke, dyre glasene er?

mvh

lisa

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-01-2010 08:52

Jeg mener, det er individuelt. Altså ingen regler, det er kun hvis arbejdsgiver selv tilbyder det. Jeg er dog ikke 100% sikker :-)

På min arbejdsplads står alt info ang. skærmbriller i vores personalehåndbog, og jeg mener, de betaler den fulde pris :-) Endte dog med en anden løsning, så jeg fik aldrig brug for skærmbriller, dengang jeg undersøgte det.

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård - Avl af danske oldenborg - Se mere på www.vodagergaard.dk

Alexia af Vodagergård †10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd

en arbejdsgiver
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 12:47

skal betale for skærmbriller iflg. loven, hvis du har brug for dem, for at kunne udføre dit arbejde ordentligt og dit arbejde kræver du sidder foran en computer.

De skal betale uanset hvor dyre glassene er, men der begrænsinger på selve stellet. Mange firmaer har en brilleordning med feks. Synoptik, hvor de så har en masse forskellige ok stel at vælge imellem.

Prøv at google skærmbrille loven, så kommer der en masse ting .

Med venlig hilsen
Trine
:-)

0
0
Svar på denne tråd

skærmbriller
Forfatter: 
Dato:  17-01-2010 18:17

Hej

Har været på nettet, der står at arbejdsgiveren skal betale det hele, har dog hørt at hos min giver de kun et tilskud. Stellets udseende er ikke så vigtigt, det er glassene der kan blive dyre, ved jeg. Sidder 8 timer foran en pc, det er hårdt når man har linser på.

tak for svarene.

lisa

0
0
Svar på denne tråd

På min arb.plads...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2010 15:56

... betalte de skærmbriller.

Men kun op til et vist beløb. Tror det var 1.500 kr. Det er et par år siden...

Det ku jeg sagtens få et par almindelige skærmbriller for. Med et ok stel også. Selvfølgelig er det ikke et fancy mærkestel. Det er så ikke noget problem fom mit vedkommende...

Det man skal tænke på (sagde optikeren) er, at det typisk er et "simpelt" glas, der skal i sådan et par (enkeltstyrke).

Så man kan vel sige, at i mit tilfælde gav de også kun et tilskud, hvis jeg ville have f.eks. et D&G-stel. For så skulle jeg selv betale differencen...

Men ind til chefen med dig, videre til optikeren og glæd dig til at få dem. Det er bare skønt, at kunne gå hjem uden hovedpine, trætte øjne osv...

Med venlig hilsen

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Arbejdsgiveren skal betale -
Forfatter: 
Dato:  18-01-2010 18:10

i hvert fald glassene. Og så giver de enten et tilskud til stellet eller hele stellet. Mange arbejdsgivere har aftaler med Synoptik. De har nogle konsulenter der kører rundt til arbejdspladserne og snakker med medarbejderne. Tag en snak med chefen om I har sådan en aftale, hvis ikke så ring til nærmeste Synoptik afdeling og få nummeret til en af Synoptik-konsulenterne. De er ganske søde.

Mvh Mia

Opstaldning tilbydes. 500m til DK´s første Nationalpark. Det ideelle sted for distance og naturrytteren. 1 plads tilbage..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider