Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Frøgræs på fyn - umuligt?
Forfatter: 
Dato:  06-01-2010 23:48

Ja jeg synes jeg har ledt og ledt på nettet efter frøgræs i bigballer her på fyn .. Men jeg kan simpelthen ikke finde noget som helst Vi skal bruge det til vinterfolden så det behøver jo ikke være fantastisk kvalitet .. Hestene skal bar ehave noget at tygge på.

Men kan det virkelig passe at det ikke kan findes på fyn - gerne nær Odense .. eller leder jeg bare ikke de rigtige steder??

Sabrina med Mac Neal

ღ En fantastisk Irish Cob fraTroelsegaarden ღ

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

... Ledige bokse i hyggelig selvpasser stald ...

I udkanten af Odense - kontakt mig for yde ...

0
0
Svar på denne tråd

Frøgræs...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 00:13

Hej Sabrina.

Tak nu endelig ikke mit indlæg som et "gok i nødden", men mere som en advarsel !!

Jeg bruger selv frøgræs på folden her om vinteren, men bliver "ked af det" på hestenes vegne, når du skriver: Behøver ikke være fantasisk kvalitet ....

Kvaliteten skal da være i orden, uanset det bruges på fold eller i stald ??

Frøgræs kan jo være meget støvet, og kan såvel som andre former for grovfoder, være udslagsgivende årsag til lungelidelser hos heste....

Så mit råd er, køb ordentlig kvalitet - ellers brug godt halm i stedet !! (selvfølglig også kvalitet !!)

Har desværre set for mange heste lide unødigt efter fodring med "mindre god kvalitet"......

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med god kvalitet på Fyn - men her lidt syd for Køge, hvor jeg bor, køber jeg rigtig fin kvalitet frøgræs til mine heste, og jeg vil ikke gå på kompromis med kvaliteten !!

De spiser jo en del hver dag på foden !!

Held og lykke med at finde noget !

Venlig hilsen Tina

Ejer af Cisco Joy og Sofus !!

En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd

Æbleskiver
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 00:22

Halløjsa

Øv at det kunne blive misforstået på den måde .. Men okay, jeg har nok også fået formuleret det lidt forkert så.

Vi vil på ingen måde gå på kompromis med kvaliteten - det jeg mente med det var, at jeg kender steder hvor man kan købe en bigballe hø til 7-800 kr. hvor en balle til 3-500 kr. er ligeså god! ja indviklet .. Men meningen var at det bestemt ikke behøver at være fancy fancy og mega dyrt - bare det er ordentligt.

Vi er 6 opstaldere der deles om udgiften, og vi ville da aldrig købe noget der var støvet og dårligt vi har indtil nu købt minibig baller hø af super god kvalitet .. desværre var der nogle der ikke havde råd til det, da vi skulle have 4-6 stykker hver måned.

Så nu leder vi egentlig bar efter noget godt frøgræs til en billigere pris end høet

Sabrina med Mac Neal

0
0
Svar på denne tråd

Æbleskive
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 00:24

Men tak for dit svar!!

Desuden får alle staldens heste hver især (den enkelte ejers valg) 6-10 kg. super godt hø når de kommer ind på boks til aften og nat.

Sabrina med Mac Neal

0
0
Svar på denne tråd

Junsgård i Ellerup
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 12:23

Jeg får prima frøgræs baller fra Junsgård i Ellerup - til 200 kr for en minibig.

/Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider