Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Ridefysioterapeut
Forfatter: 
Dato:  29-12-2009 11:05

Normalt er ridning godt for kroppen, men ikke her...

Jeg er interesseret i at finde en fysioterapeut omkring Århus, der kan hjælpe mig med min ridning. Med det skal forståes, at jeg døjer med ondt i ryggen og smerter i det ene ben, når jeg er gået rigtig godt til den med ridningen. Fx en del undervisning/stævner i træk.

Jeg kunne godt tænke mig en fys., som har forstand på alm. dressur og måske kan give mig enten øvelser eller rette på min opstilling, hvis det er det, der skal til.

Jeg har været i diverse undersøgelser bl.a scanning og røntgen.

Jeg er ikke interesseret i at ændre selve ridestilen til fx. akademisk el. andet, så personen skal være inde i "den almindelige dressurverden".

Nogen som kan anbefale en??

0
0
Svar på denne tråd

Fysioterapi
Forfatter: 
Dato:  29-12-2009 12:54

Tror du ikke en almindelig fysioterapeut kan hjælpe..? Har aldrig hørt om en ride-fysioterapeut.. Jeg går selv til fysioterapi et par gange om måneden, og det har hjulpet gevaldigt på min ridning, bla fordi jeg var skæv i bækkenet og havde/har anspændt muskulatur, hvilket selvfølgeligt går ud over ens ridning.

Jeg kan anbefale en fantastisk fysioterapeut i København, men ved ikke lige, hvor du bor :)

Held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidej.....
Forfatter: 
Dato:  29-12-2009 13:45

Du kunne se på hende her - aner ikke hvordan hun er, men hun kommer bla og behandler i Århus.

Tjek hendes hjemmeside ud - og prøver du hende må du gerne give en tilbagemelding, da jeg også har problemer med låste muskler i lænd og hofter.

www.massageclinic.dk/news.htm

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

hvad siger de?
Forfatter: 
Dato:  29-12-2009 21:24

Hvad viser scanning og røngten?

Det kunne godt lyde som en diskusprolaps eller "bare" en udposning.

*** Nanna ***

0
0
Svar på denne tråd

Fys i Århus
Forfatter: 
Dato:  29-12-2009 21:53

Den viser ikke noget, man kan gøre noget ved umiddelbart. Nogle små brister og meget meget lidt slidgigt. Der har nemlig været mistanke om diskus, da jeg i perioder ikke har kunne gå.

Men jeg er meget langrygget og svajer noget. Derfor tror jeg måske, at det er opstillingen, der kan hjælpe (forhåbentligt).

Og tak for foreslag - det skal undersøges straks i morgen :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har talt
Forfatter: 
Dato:  12-01-2010 14:19

med Claus fra www.dyrefysioterai.dk og skal højst sandsynligt over til ham først på foråret.

0
0
Svar på denne tråd

beklager
Forfatter: 
Dato:  12-01-2010 14:28
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider