Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

A-Kassse?
Forfatter: 
Dato:  02-01-2010 12:59

Jeg skal til at melde mig ind i en A-kasse da jeg kun er sikret på mit job i 1 år endnu. Pt. har jeg ikke planer om at melde mig ind i en fagforening men det kommer nok med årene.

Hvilken A-kasse betaler du til?

Hvad netaler du månedligt?

Er der nogle ekstra fordele/tilbud såsom forsikringer?

Vigtigst af alt - har de levet op til dine forventninger og yder de god service?

Hilsen Trine

Med superhesten Sondrio

SÆLGES:

Nyt Mastadækken - PC camacher og klokker

BLUE HORS sælges: Botin, plejeshampoo og Magnesium F

SEND MIG EN PB FOR MERE INFO

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-01-2010 15:38

HK, 417 kr. pr. måned.

Der mulighed for forsikringer gennem Alka, jeg har bil, indbo mv. der og sparer da en pæn slat pga. medlemskab i HK.

De lever fuldt op til forventningerne. Har pt. en sag kørende mod min tidligere arbejdsgiver og deres indsats har været ug. Der er ingen dumme spørgsmål og de gør meget for at være der for medlemmet

Mest vindende ekvipage dressur hest 2008 RHO

Mest vindende ekvipage dressur hest 2009 RHO

Mest vindende ekvipage samlet 2009 RHO

www.rideklubbenhammelev.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-01-2010 22:13

Nu kan man jo ikke bare melde sig ind i en hvilken som helst a-kasse. Størstedelen af a-kasser henvender sig til specifikke faggrupper (fx HK der henvender sig til handels- og kontoransatte, eller AAK = akademikernes a-kasse) Enkelte a-kasser (de såkaldte uafhængige) tager alle faggrupper, men deres service har ikke et særligt godt ry.

DEN NYE MODEL Wintec 2000 All round sælges! Næsten ikke brugt og med fuld garanti!

0
0
Svar på denne tråd

a-kasse
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 14:43

Jeg har Frie Funktionærer, deres a-kasse koster 397 om måneden, for halvandet hundrede mere får jeg fagforeningen oveni. Jeg kunne ikke drømme om at spare fagforeningen væk, de har hjulpet mig et par gange og service er super.

Min mand har tidligere været i Det Faglige Hus, det kan absolut ikke anbefales. Nu er han i 3F.

Så jeg ser primært på hvad fagforeningen og a-kassen kan byde på af faglig bistand, ikke på "frynsegoderne".

MVH Pia Fruen på Bøgehøj

Chokodullen Marabou Minimulen Sorte Arnold Lånebassen Aslan

0
0
Svar på denne tråd

A.kasse.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 16:00

Tak for foreløbige indlæg...

Jeg er pt. i en barselsvikar stilling og ved ikke hvad der skal ske derefter... Måske arbejder jeg videre og måske begynder jeg at studere igen... Derfor har jeg valgt kun at betale til A-kassen indtil da.

I og med jeg ikke ved hvad jeg "ender ud som" i sidste ende er det ikke sådan bare at melde sig idn i en fagforening som vil "passe til mig" i sidste endne...

Hvad angår "frynsegoder" - så ser jeg ikke noget galt i at tage det med i betragtningerne. Ingen siger at det vægter højere men da jeg som sagt kun skal bruge A-kassen sååå...

Hilsen Trine

Med superhesten Sondrio

SÆLGES:

Nyt Mastadækken - PC camacher og klokker

BLUE HORS sælges: Botin, plejeshampoo og Magnesium F

SEND MIG EN PB FOR MERE INFO

0
0
Svar på denne tråd

Tillægsgoder ;-)
Forfatter: 
Dato:  03-01-2010 20:04

Jeg tror at de fleste fagforeninger/A-kasser kræver at man er medlem af fagforeningen for at kunne gøre brug af de forskellige medlemstilbud.

Det er i alt fald gældende for FF, hvor A-kassen giver dig mulighed for dagpenge, efterløn og et nyhedsbrev.

Ved medlemsskab af fagforeningen får man juridisk bistand, karriererådgivning, kurser, lønsikring, nyhedsbrev, medlemsblad og medlemstilbud såsom:

Ferie- og fritidstilbud (Ferielejligheder i Skagen, feriehuse på Langeland, hoteller m.m).

Privatforsikringer - Som medlem har man mulighed for at tegne forsikringer på fordelagtige vilkår.

Arrangementer (Teater, koncerter, revy, foredrag, kunstudstillinger m.v.)

MVH Pia Fruen på Bøgehøj

Chokodullen Marabou Minimulen Sorte Arnold Lånebassen Aslan

0
0
Svar på denne tråd

kontoransat
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 07:50

Trine, jeg ved jo du er kontoransat så jeg ville vælge HK eller Krifa

Selv er jeg også kun i A-kasse, mest af sikkerhed for at kunne få dagpenge hvis man en dag står uden job. Men man har ikke adgang til faglige råd dvs hjælp hvis der sker noget uforudset på jobbet, så skal man også være i forbund. Så man skal gøre op med sig selv om man kan leve uden dette bagland.

NB mange arbejdspladser har overenskomst med et forbund er du sikker på din ikke har det?

HK ville jeg formode

Min har med DI= Hk for os kontorpersonale

Karina

Springsadel Stübben Siegfried MF special sælges

sort -Bom 32- 17" sæde

4000 dkk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 09:49

Hvis du er kontoransat og i øvrigt ikke har anden uddannelsesmæssig baggrund er det HK's akasse eller alternativt en af de uafhængige såsom KRIFA eller ASE. Du kan som kontoransat ikke blive medlem af akademikernes a-kasse eller en a-kasse som henvender sig til metalarbejdere eller gymnasielærer. Så der er ikke meget fidus i at sidde og forsøge at sammenligne medlemstilbud, når du reelt kun kan blive medlem af nogle enkelte a-kasser.

Karina: Overenskomsten har ikke noget med a-kasserne at gøre. Det er fagforeningen, der står for det.

DEN NYE MODEL Wintec 2000 All round sælges! Næsten ikke brugt og med fuld garanti!

0
0
Svar på denne tråd

iben...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 10:13

ja det er vi for så vidt enige i men det er skime besværligt at være i fagforening et sted og a-kasse et andet sted.

Og selvom man kun vil i A-kasse her+nu kan det da betale sig at vælge den der er overenskomst med for er uheldet så ude og man har behov for hjælp er de bedst rustet

Foruden man støtter dem der har handlet ens vilkår på plads.........og sikkert fremadrettet skal gøre det

Karina

Springsadel Stübben Siegfried MF special sælges

sort -Bom 32- 17" sæde

4000 dkk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 14:36

Jeg er fuldstændig enig. Jeg ved gennem mit arbejde at de såkaldte uafhængige a-kasser ikke har jordens bedste ry, så jeg vil heller ikke anbefale nogen af dem.

Når det så er sagt er a-kassen jo "blot" en arbejdsløshedsforsikring - dvs. det du får i en a-kasse er ret til dagpenge (samt sygedagpenge og feriedagpenge)og efterløn, hvis ellers man betaler til efterlønsordningen. Derudover står a-kasserne også for noget af den hjælp, du får når du bliver ledig i forhold til at søge job, få cv hjælp osv. og de skal holde kontakt med dig under ledigheden for at sikre at du står til rådighed for arbejdsmarkedet, da man ellers ikke kan få udbetalt dagpenge.

Vil man have medlemsfordele som billige forsikringer, jurdisk bistand og andet i den dur, må man melde sig ind i en fagforening. Og det kan jeg da kun anbefale at man gør - det er virkelig dumt at stå uden mulighed for at rejse sag, hvis man er blevet røvrendt af en arbejdsgiver (og ja den slags sker faktisk ganske jævnligt). Det kræver typisk at du har en fagforening, der kan rejse sagen for dig. Derudover er man jo også sikret overenskomstmæssig løn og div. overenskomssikrede rettigheder i en fagforening. Det er man ikke per definition hvis man ikke er medlem (fx hvis man arbejder et sted hvor der ikke er indgået kollektiv overenskomst mellem arbejdsgiver og fagforening).

0
0
Svar på denne tråd

a-kasse
Forfatter: 
Dato:  04-01-2010 16:02

Jeg har meget meget dårlig erfaring med ASE, så efter min mening, skal du ikke vælge dem

R.I.P Mispige. 14.4 2005 - 17.8 2008

R.I.P Leopold. 13.11 2000 - 17.6 2009

Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider