Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Lars Trier Kjøller - springinstruktør.
Forfatter: 
Dato:  26-12-2009 15:12

Hej :-)

Er der nogle herinde fra der har erfaringer med Lars Trier Kjøller - og som kan fortælle mig hvordan han underviser?

Min nuværende underviser, og jeg har dersværre ikke helt den rette kemi. Det virker lidt som om han ikke synes min hest er noget særligt, og så fungere det ikke helt, da min hest er ret stærk og stor, og jeg ikke helt får at vide HVORDAN jeg skal takle det. Han er ellers en genial træner. Men da hesten også skal flytte nu her, skal jeg også ud at se efter ny træner.

Jeg leder efter en dygtig underviser, som har tålmodighed og som vil sætte sig i mit sted og hjælpe os videre herfra. Hesten og jeg rider LD/LC i træning, men da hesten virkelig bare løber fra mig kan vi ikke springe højere da jeg ikke tør, og er noget bekrymret for om hesten når at flytte benene hurtigt nok. Min træner siger bare at jeg :" bare skal ride frem af og selv lade hende bestemme tempoet, for ellers bliver hun utryg og vil ikke springe"

Men det bliver altså farligt, når springene bliver blot en smule højere end nu:o( samt når hesten ræser banen rundt uden nogen form for kontrol, noget andet er at det osse bliver temmeligt farligt, så snart springene bliver højere og/eller bundforholdende ikke er 100% optimale.
Og dertil kommer så at hesten næppe nyder turen rundt, når det foregår på den måde. Det gør jeg jo hellere ikke.

Derfor vil jeg gerne hører om der er nogle der har erfaringer med Lars ?

Forsat god jul/nytår

Hvis du taler til dyr vil de tale til dig og I vil lære hinanden at kende.
Hvis du ikke taler til dem, kommer du ikke til at kende dem, og det du ikke kender frygter du.
Hvad du frygter ødelægger du.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  26-12-2009 19:22

Hej Helene.

Nu har jeg aldrig redet undervisning ved Lars, men jeg kender ham personligt. Han virker ganske fornuftig efter det, jeg har set ham ride.. Så mon ikke du skulle prøve at ringe og tage en snak med ham?? Måske du kunne få en prøvetime hos ham og se, om det var noget for dig??

Mvh Trine

0
0
Svar på denne tråd

lalalalal
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 10:27

Hej :)

Jeg rider undervisning hos ham hver uge hjemme ved ham selv, og er utrolig glad for det. Super lækkert sted han har, og jeg synes det er kanon undervisning. Jeg synes han går meget op i at man skal have kontrol over sin hest, den skal være på bagparten og ligudrettet. Han er ufattelig god til at råbe højt, og man får os skæld ud hvis han skal sige den samme ting 10 gange, uden man ændre noget som helst, hvilket jeg da os synes er helt fair ;) Men han er tilgengæld og super til at rose når man går det rigtigt :) Men der er jo ikke andet for end at prøve og ride en time hos ham :)

» Janni «

- nu med fejlfarve hesten Cartier <3

0
0
Svar på denne tråd

Undervisning
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 19:39

Lars underviser i Middelfart - evt kunne du, hvis du havde mulighed, tage der til for at finde ud af hans undervisningsmetode....

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Trakehner = Tragedie; Taipan

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Karoline er en shetlænder, og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider