Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Sadler, sadler og sadler...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2009 22:27

Ja så blev det min tur til at min dressur sadel ikke længere kunne ligge på min hest. Den er derfor sat til salg, ellers en udemærket sadel men altså ikke længere en mulighed.

Jeg havde sadelmager som meddelte at jeg skal kigge efter en silhouette, en supreme, en platinium eller en SLK fra albion. Så nu er jeg på sadeljagt samtidig med at jeg håber den jeg har kan blive skudt af hurtigt. Det virker dog ikke sådan da der er en del af disse sadler til salg.

Andre som pludselig står uden sadel pga en hest i "vækst"?

Oveni er hestens overlinje ikke færdigudviklet, som den vil ende med at være, så jeg kan risikere at den sadel jeg køber ikke er bred nok på sigt, selvom de sadler jeg kigger på er nogle af de breddere på markedet. Hvad pokker gør man så, hvis hesten ender med at være endnu større over ryggen??

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Sadel......
Forfatter: 
Dato:  19-12-2009 09:13

Hvis din hest kan passe en af Passier modellerne kan du evt. købe sådan en - der kan du nemlig få skiftet bommen, hvis din hest bliver bredere ;-)

Ellers er der de bomløse sadler mens hestene stadig vokser? De nye Sensation er vist ret dejlige :-) Har selv 3 heste i vækst - og min ældste hest har skiftet sadel flere gange. Det kan være et sadelhelvede - specielt med flere heste - overvejer om man overhovedet skal have andet end bomløse - men de "kloge" fraråder kun at bruge bomløs. Og så kan det jo blive afsindigt dyrt...

Bacardi, hvid flueskimmelvallak, 155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.

0
0
Svar på denne tråd

Janne, du
Forfatter: 
Dato:  19-12-2009 09:21

må i gang med at ride nogle rygmuskler af

Jeg har stået i nøjagtig samme situation - og er endt med at købe en Platinum. Det er den eneste der er bred nok til at Nikee kan "vokse" i den - den har jo også udskiftelig bom.

Du kan evt. lede efter platinum'en i brugt i england og Svergie - jeg har ikke kunnet støve nogen op, men det kan jo være du er heldig.

Pøj pøj

Mvh. J u l i e

Nikee & Ferrari:)

0
0
Svar på denne tråd

Sadelhelvede
Forfatter: 
Dato:  19-12-2009 09:42

Kender det kun ALT for godt!!!

Har selv unghest der bare bliver bredere og bredere og ændrer sig konstant. Det koster en bondegård i udskiftning af sadler!!

Jeg ville gå efter en sadel der løbende kan ændres, selvom det heller ikke er en garanti for den ikke skal udskiftes på et tidspunkt alligevel.

Få en god sadelmager ud og se om ikke han/hun kan finde noget der i det mindste er chance for kan passe i noget tid.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-12-2009 12:27

Velkommen i klubben Jeg har nok bare accepteret at det er vilkårerne når man har en hest, der endnu ikke er færdigudviklet - så ved man bare ikke hvor længe sadlerne dur.

Jeg har netop købt ny dressursadel, og er på jagt efter en springsadel, samtidig med jeg deperat forsøger at få afsat den ekstrasadel jeg nu ligger inde med:)

DEN NYE MODEL Wintec 2000 All round sælges! Næsten ikke brugt og med fuld garanti!

0
0
Svar på denne tråd

kender det også godt
Forfatter: 
Dato:  19-12-2009 16:07

min hoppe har lige stået i en måned fordi hun ikke længere kunne passe sin sadel.Heldigvis blev min Scandica solgt hurtigt.

Jeg valgte passier fordi jeg ville have en som jeg kunne ændre igen, når det bliver nødvendigt.

Det endelige valg faldt på en passier hubertus Schmidt. Dem er der heller ikke nogen til salg af brugt herhjemme, så jeg fandt min i tyskland. Jeg fandt en ny sadel, som havde været på en hest i en halv time, rytteren kunne ikke ride i den. Jeg købte den for 10.000 kr. inkl. sadelfedt og overtræk, samt garantibevis fra 7/11-09. Selvfølgelig fik jeg ikke en omstopning med, men skulle jeg have en anden brugt sadel, skulle det sikkert også oveni.

Så hvad med Sverige eller tyskland, alt efter, hvor du kommer fra?

Mvh Tina

med hestene Dawina, Felix, Cindy og Viktor

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  19-12-2009 20:26

uden at sige for meget mener jeg at hvis en albion SLK kan gå så burde en sommer magnus fx også?? Men ved self. ikke hvis det er fordi hesten er for bred?

Mener man kan skifte bom i sommers sadler?

Ud af dem du nævner er SLK'en klart den lækreste ;)

-Stephanie

Med den bedste Bandit :)

meget modgang - men stadig meget gå på mod!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg prøvede
Forfatter: 
Dato:  19-12-2009 22:25

både platinium, SLK og en silhouette og min r*v passer så absolut bedst i sidstnævnte. Den var bare SÅ blød i forhold til albion sadlerne og det siger lidt, eftersom Albion er meget bløde og lækre sadler.

Hun ligger i en silhouette midt mellem 3 og 4 og sadelmageren sagde at vi så kunne fylde i en bom 4 så hun kunne gå med den og så er der lidt plads at vokse i :) Men der er vel ikke en bom 5 i silhouetten? Jeg har nok bare indset at jeg måske skal skifte sadel engang ude i fremtiden igen :)

Det er sådan her man bygger flest muskler over ryggen:

Undskyld, kunne ikke lade være. Hun er SÅÅÅÅ sød på det billede :)

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Bomløse
Forfatter: 
Dato:  19-12-2009 22:27

bliver aldrig en mulighed, den kan ikke fordrage at noget ligger ned på dens ryg, men skal have så meget frihed som muligt over ryggen. Jeg har forsøgt med nogle, men det gør jeg ikke mere.

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Sadelskab
Forfatter: 
Dato:  20-12-2009 12:10

Kender det godt - næste gang jeg skal have hest bliver der købt en færdigudviklet model. Det er nok mere økonomisk end at købe ny sadel hvert halve år

Ellers har jeg kig på denne her www.idealsaddle.com/catalogue/ saddle/45 - specielt skabt til at give plads til musklerne på heste, der er redet 'korrekt'. Måske var det noget for dig?

Jeg har rigtig gode erfaringer med Ideal sadler - et af de få mærker af de talløse jeg har prøvet på min pony-formede hest, som faktisk bliver siddende.

0
0
Svar på denne tråd

Men er de ikke
Forfatter: 
Dato:  20-12-2009 21:04

bomløse? Undrer mig, da min sadelmager jo har anbefalet nogle andre modeller. Og bomløs eller sadler som lægger tæt på hende er ikke en mulighed, hun kan ikke fordrage det.

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

hejsan
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 12:42

Hej

Jeg er også midt i sadelhelved.

Efter at have fået rettet min Passier to gange har jeg langt om længe fået sadelmageren til at indrømme at dette nok ikke er en optimal løsning.

Så nu prøver jeg med en Anky sadel hvor kammeret er bredere.

Mvh.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

NU ved jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 20:01

hvordan din hest ser ud, men er den ret lige i ryggen og alm. markeret ved manken, men mangler plads i kammeret, så overvej supreme eller silhouette dressur sadler. Dukan finde modellerne på www.nrsadless.dk

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

bomsadel
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 20:44

Nej, Ideal sadlerne er med bom.

De er ikke så kendt i Danmark, og hvis din sadelmager ikke kender til dem, er det nok derfor han/hun ikke anbefaler dem.

Jeg har Impala modellen (springsadel), der også er udviklet til muskuløse heste, og den har masser af plads (ca. 3-4 fingre) omkring manken.

Jeg kan prøve at tage et foto af den på Jenson, hvis du er interesseret.

0
0
Svar på denne tråd

Du må gerne fortælle
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 22:18

lid om opbygningen af sadlen :)

Sagde Janne

Sælges:

Windsor elite 17 "

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2009 00:30

en spalding fra Heri er meget bred i kammeret, den er breder end albion. en fryso-legacy er også en mulighed, beregnet til frisere.. lolly

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider